Wij hebben hier de anti-lek tuitbeker van Avent en de rietjesbeker van Avent en dat gaat prima! Ze lekken niet en ons zoontje kan er prima uit drinken Soms oefen ik ook met en gewone beker maar daar "hapt" hij dan aan, maar als ik iets dikkers daar in geef (bijv. meloen gepureerd met staafmixer) dan lukt dat redelijk.. Qua thee krijgt hij hier de fruit-wellness, en die valt goed in de smaak
Uit een flesje wil ze niks anders dan de voeding. Maar ze lijkt het licht gezien te hebben want ze drinkt al 2 dagen best wel een paar keer uit de tuitbeker.... Gewoon water want ze wil geen diksap/roosvicee. Niet erg natuurlijk..!
6.00/6.30 180+6+2 pap (helemaal leeg) 10.00/10.30 2 stuks fruit met water 11.30/12.00 2 boterhammen met water of 1 boterham met 90+3 fles (laat vaak 50cc staan) 14.30/15.00 rijstewafel of koekje of korst met water 16.30/17.00 200-250 gram avondeten met water en 100 ml yoghurt 19.00/19.30 180+6+1,5 pap daarna naar bed (laat ongeveer 70cc staan)
Zo hee, dat zijn beste hoeveelheden!! Ik gaf eerst ook 2 boterhammen met de lunch en 120/4 waarvan ze vaak 50cc liet staan. nu ik 1 boterham geef drinkt ze de melk weer op en redt ze het ook prima tussen de eetmomenten door. Ik zou dus misschien wat minder brood geven. Melk is ook belangrijk! Vanavond asperges gegeven met een half gekookt eitje, wat kaas en een aardappel. Ze vond het lekker!! Vanmiddag heb ik de thee in een gewone fles gegeven en dronk ze in een minuut tijd alles op! terwijl uit een tuitbeker is het vaak met moeite 50cc. Heb dus nog steeds het idee dat ik nog niet de juiste beker gevonden heb.... Ben ook te gemakzuchtig om steeds met de open beker in de weer te gaan terwijl dat ook best goed gaat. Heb de antilek tuitbeker van Avent ( anti lek ventiel eruit gehaald) en een hema tuitbeker met zachte tuitspeen. Deze laatste gaat iets beter, maar vergeleken met een gewone fles is het nog niks...
Zo...dat is niet mis! Dat eet mijn dochter van 22 maanden nog niet en heeft ze ook nooit gedaan overigens... Zou inderdaad de boterhammen misschien wat minderen zodat hij wel de fles leeg drinkt, want opvolgmelk blijft nog wel een zeer belangrijke bron van voedingsstoffen en vetten!!
Ik vind overal zulke voedingsschemas en wat vinden jullie veel? In een potje fruit en groente zit toch ook 200 gram... Ik geef alleen alles vers. En daarbij is mijn zoontje nu wel rond de 78 cm en 11,5 kg (altijd zwaarder geweest dan gem. )
Klopt hoor...is natuurlijk alleen maar fijn dat hij zo goed eet! (wordt nog wel een keer minder, haha...) Vers vult overigens wel veel meer dan een potje, omdat daar veel water aan toegevoegd zit. Wij zijn pas bij 6 maanden begonnen met bijvoeden, dus zaten we bij 6,5 maand natuurlijk nog nooit op zo'n voedingsschema. Hier woog ze bij 18 maanden 10.4kg en 83cm... (lengte precies gemiddeld en gewicht tussen 0 en -1 lijn in)
Mijn zoontje is ook geen 6,5 mnd maar 9 mnd en toen hij 6,5 mnd was kreeg hij maar 1 stuk fruit en 100 gram eten zonder yoghurt...de rest fles, dus ook geen brood. Dus toen zat ik ook echt nog niet op deze schema
Dames, even een vraagje, mn meisje is nu dus 9 maanden en ben erg tevreden met ons huidige voedingsschema. Maar ik vraag me af hoeveel avondeten ; normaal" is. Mn meisje eet heel graag warm eten, vindt alles lekker en ik moet echt snel lepelen anders stijgt ze op, whahaha! Ik geef voor mn gevoel aardig grote porties en daarna ook nog yoghurt ( vindt ze ook heerlijk). maar wil dr niet overvoeden. ik heb het idee dat ze het meer eet voor de lekker dan dat ze het zoveel nodig heeft. Ik geef nu ca 1,5 grote aardappel of 2 lepels macaroni, een portie groenten voor een volwassene, ca 2 opscheplepels? Verhouding aardappel/ macaroni en groenten is denk ik 1:1,5. En soms doe ik er wat vlees bij ( een kwart stukje vlees, nog geen eens). Vanaf wanneer moet je eigenlijk dagelijks vlees gaan geven en hoeveel geven jullie dan? Als ik dan alles door de blender doe dan heb ik echt een vol kommetje, zeker meer dan een potje. Als ik eens een potje geef is dat echt in 3 minuten op en wil ze meer?! maar daar zit ook veel water in natuurlijk. de rest van de dag geef ik volgens mij wel normale hoeveelheden. Mara zou ik meer moeten geven zodat ze minder "honger" heeft s avonds? ontbijt: 1 papfles van 200cc tussendoor: fruit: 1 groot en 1 klein lunch: 1 soms 1,5 boterham met beleg en 120/4 melk tussendoor: thee soms rijstewafeltje erbij of restje fruit van de ochtend avondeten: het opgenoemde met yoghurt voor de nacht , ca 19:30: 120/4 soms met extra water.
Mijn zoontje is 8,5 maand en dit is zijn schema: 08.00 - papfles 150 + 5 09.00/10.00 - slapen 10.00 fruithapje 11.30 - 2 boterhammen met wat diksap 12.00/14.00 - slapen 14.00 fles 180 + 6 16.00 rijstwafeltje met wat diksap 17.30 - avondeten + toetje 19.00 - fles 180 + 6 19.15 - slapen wat vinden jullie hiervan?? ik vind het soms best veel voor hem...
Vond het toendertijd ook, dat heel de dag uit eetmomenten bestaat tussen de slaapjes door! Ziet er verder prima uit hoor... Wat je evt zou kunnen doen is de fles van 14u na de boterham geven ipv diksap (evt wat minder brood als hij die fles niet op drinkt).. Dan kun je het tussendoortje 's middags rond 15u geven, anders heb je 's middags iedere 1,5-2u een eetmoment! Zo werk je uiteindelijk naar 3 hoofdmaaltijden en 2x tussendoortje + avondfles nog....
Oh, of je kunt die eerste fles 180/6 maken voor de pap en dan 's middags na de boterham(men) 150/5 geven??
hij drinkt 's morgens altijd heel slecht.. dus 150+5 is echt wel het maximale. Heb ook al eens geprobeerd om ipv diksap melk bij zijn brood te geven, maar hij trekt het dan niet tot zijn avondeten om zes uur, ook al krijgt hij een tussendoortje.
S'ochtends krijgt ze haar pap met opvolgmelk, en bij de lunch kreeg ze opvolgmelk (heb ik nu vervangen door gewone melk). Bij de andere eetmomenten krijgt ze diksap of roosvicee laxo, ivm moeilijke ontlasting.
Maar dan geef je dus wel minder dan 500cc aan melk? Wist trouwens niet dat je met 9 maanden al gewone melk mag geven? ik dacht altijd vanaf 11 maanden? Ik ga morgen naar het CB dan ga ik eens vragen hoeveel melk ze nu moet hebben minimaal. Momenteel geef ik en papfles van 200 en 2 flesjes van 120/4.
Ik vind het best een mooi schema! Het eten vind ik nog wel meevallen, al is 2 boterhammen misschien wat veel, maar ik kan het snappen als ie maar 150 pap smorgens wegkrijgt dat ie dan smiddags best trek heeft! Dus: ontbijt: 150 pap slapen 1 stuk fruit boterham met melk ( wrs in combi met de melk heeft ie misschien aan 1 of 1,5 boterham ook genoeg? was hier wel het geval) slapen weer 1 stuk fruit ( evt met wat diksap maar in fruit zit ook al veel vocht) avondeten en toetje 180/6 melk Wel vind ik dat ie veel drinkt. Dat is naar mijn idee niet zo nodig. Ik zou het flesje van de middag van 14 uur wat kleiner maken en de diksap van 16 uur weghalen. Misschien kan je het fruit opsplitsen zodat je smiddags wat geeft en dan de elk bij het middageten. Dan trekt ie het met het fruit tussendoor misschien wat beter? Hoe is ie qua lengte en gewicht?
thnx druif voor het meedenken Hij krijgt niet echt veel diksap hoor, meer een paar slokjes om te wennen aan het drinken uit een tuitbeker. Wil inderdaad die fles van 14.00 steeds wat kleiner gaan maken en die uiteindelijk ook weglaten. maar dat gaat hij nu nog niet pikken denk ik Het is een lang, slank jochie. Heeft een tijd met zijn gezondheid gekwakkeld en dronk toen slecht en spuugde toen ook veel. Dus hij is het nu wat aan het inhalen geloof ik