Nieuw schema baby werkt niet,wat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Amann, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    Hallo,

Mijn zoon is nu 3 weken oud en ik gaf hem in het begin borstvoeding,dit liep niet en hij zat na ongeveer 5 dagen aan de fles.

Nu gaf ik hem eerst ongeveer 7/8 voedingen van 90cc (met poeder erbij 100cc werd mij verteld)
    Meestal dronk hij zo'n 60 cc op per keer,soms 80. Dit gaf ik hem om de 3 uur en snachts op verzoek. overdag moest ik hem wakker maken. de tijden waarop ik meestal voedde waren:
    7/10/13/15/18/21/23.30

Nu kreeg ik van het CB een nieuw schematje,omdat mijn zoon soms behoefte heeft aan meer voeding. De bedoeling is om hem ongeveer 6 voedingen van 100 te geven iedere 4 uur.
    Overdag gaat dit wel,maar als ik hem savonds om 22u een fles geef begint hij rond 00.00 uur alweer te huilen..moet ik hem dan opnieuw een fles/kleinere fles aanbieden? hierna slaapt hij meestal wel door tot een uur of 4/5.
    Nu voed ik hem meestal om deze tijden:
    6.30/10/14/18/22/24/verzoek

Hij drinkt vaak 80cc op,maar soms ook maar 50. Komt mijn zoon hierdoor niet tekort? ik weet me soms geen raad en vind het zo sneu als hij savonds echt ligt te smakken. Hij weegt nu 3415 gram.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Amann,

Het is en blijft moeilijk om een goed voedingsschema te vinden voor je kindje, vooral als ze nog zo klein zijn. Als je je echt zorgen maakt, neem dan gewoon weer even contact op met het consultatiebureau. Zij kunnen beter van dichtbij beoordelen wat het beste is voor jouw kindje en je helpen met het vinden van een passend schema.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina