zodra bord er staat is het eerst even kijken, soms een hapje, maar al snel is het DIE DIE DIE naar ons bord, wat hetzelfde is. Gaat krijssen en drammen en wil vooral niet haar eigen eten. Voeren van ons bord help uiteindelijk ook niet........Denk je dat er iets is kiespijn of zo...maar nee geef je appelmoes is ze weer lief en eet prima.....maaar haar eigen bordje nee hoor, niet met vork, niet met lepel, nier voeren na dat ik klaar ben ruim ik af en haal eten weg, maar blijven krijssen.....als ze eenmaal vergeten is word ze ondeugend en driftig. ze gaat op de grond liggen drammen we negeren haar gewoon en blijvn rustig, dan geen eten....maar dit gedrag met toch af te leren zijn. wie herkent dit?
Ik... ze eet gelukkig wel maar weinig zal wel niet veel nodig hebben maar wil ook liever iets van ons bord of uit de pan. Wat vaak nog te heet is want dat van haar laten we altijd eerst wat afkoelen. Ik wijs altijd naar haar eigen bordje en zeg dan die is van... en deze van mama... Soms lijkt dat nu te werken.... Ze is bijna 18 maanden. Nog een weekje.
Hihi, je kunt beter vragen wie niet Hier is het simpel, eet je dan is het prima. Eet je niet is t ook goed. Maar er word niet met eten gespeeld want dan gaat het bordje weg. Wij geven ze daarna nog 1 kans en anders pech. Mochten ze er om jammeren en krijsen dan zetten we de stoel even andersom. Toetje krijgen ze altijd.
Ja herkenbaar. Hier wordt ook vaker slecht dan goed gegeten. Ook drama's gehad. Proberen te negeren. Succes!
Enige tip is doen wat je al doet. Geen drama's maken als ze echt honger heeft eet ze wel. Heb dit echt ook met mijn oudste gehad en ineens geven ze t op en eten ze! En sommige worden nooit goede eters en blijven altijd tetters !!
Misschien een stomme vraag, maar krijgt ze haar eten op hetzelfde bord als waar jullie je eten op hebben liggen?
Inderdaad: niet te veel aandacht aan geven! En vooral géén alternatief aanbieden... Misschien samen met haar de bordjes opscheppen? Zodat ze ziet dat zij hetzelfde heeft als jullie, eventueel op hetzelfde bord als waar jullie van eten? Het is niet leuk, maar als je vol houdt ben je er hopelijk het snelst vanaf. Als ze honger heeft eet ze wel! Ik gaf hier overigens op een slechte eetdag vaak fruit als toetje...
dank voor de reacties, fijn te horen dat het " gewoon" is en ik dus niets fout kan doen omdat ik gewoon moet doen wat het gross doet Qua bordje krijg zij van een diep kinder bordje. Eerst kreeg ze een plat bord met leuke poppetjes erop, echt een plastic kinder bord, maar hoorde dat diepbord bevordelijker was ofzo. Is het miss beter als ze idd zelfde bord krijg. Ik zal dat eens proberen. Ik schep nu idd in de keuken op. ga zeker proberen thx!
hi gisteren gaf ik peentjes en ertwjes los dus gewoon uit pot, en dat ging ze met handjes eten, dus miss wil ze sowieso niet a la creme of geprakt, nu krijgt ze wel vaker losse dingen, dus miss gewoon lievelings groente, dus gisteren naast gehakt bal ook lekker groente op heb voor eerst gehakt als bal gegevn en in stukjes gesneden, kon ze zelf dosseren en alles is op gegaan, vlees eet ze wel
vooral niet te veel aandacht aan geven! dat is denk ik het belangrijkste. zo kunnen ze macht uit oefenen. en laat je je kindje zelf eten? niks is toch leuker als zelf eten. onze jongste is nu 18mnd en hij eet al vanaf ongeveer 1jaar zelf, gaat prima, we horen hem nooit tijdens het eten. o en laat je kindje gewoon hetzelfde eten als jullie.
Vandaag heb ik eten opgeschept op alle 3 de borden dus papa, mama en dochterlief....en allemaal stukjes, dus stukje gehakt, stukje groente, plopje appelmoes. vandaag ging het weer een keer heel goed, daarna heel goed toetje gegeten. ze vond de gehaktbal stukjes heel erg leuk =) ja sowieso eet ze al tijd zelf, alleen dan dus met driftbuien omdat ze kieskeurig is. ben benieuwd
Haha moest even lachen om je plopje appelmoes! Mijn zoontje word vaak (met het avond eten) gevoerd omdat hij zelf het eten op de grond gooit, we hebben een hond en hij weet dat de hond het van de vloer eet (niet dat de hond tijdens het eten bij de tafel mag) Wat ik vaak doe is het eten op de lepel/vork en die geven dan gaat het ook wel goed, maar laat ik hem zijn gang gaan beland zo ongeveer alles op de grond. Probeer het wel elke avond want soms eet hij "keurig"maar begint hij direct te gooien pak ik zijn bordje maar weer af want dan weet ik genoeg.
Hier ook zo'n fase gehad hoor... maar dan ging ik haar echt niet voeren! Ik zette ook het bordje weg en gaf het dan bijv na 1 minuut weer terug. Weer gooien = weer weg. Hield vanzelf een keer op!
thx voor reacties, en idd plopje haha kwam ineens in me op =) gaat wel iets beter, ze eet niet alles op of alleen groente maar dat vind ik niet erg, ALS ze maar eet en netjes eet ( voor een kind van 1,5 wel te verstaan) dus niet schreeuwen of gooien, en dat lijkt nu wel iets beter, gelukkig, ben erg benieuwd, idd fase dan ja
kan ik ook wel proberen! Misschien een stomme vraag maar prakken jullie aardappels en groente of geven jullie dat apart? Ik prak altijd alles maar eet het zelf apart, geef mijn zoontje dan bv ook weleens zo een wortel en die eet hij dan lekker op met zijn handjes want met als hij met een vorkje wil prikken schiet de wortel weg hihi
haha, ik geeft alles apart, aardappels, vlees en groente, zodat ze echt ziet wat ze eet en dan idd zelf prikt, maar als mevrouw niet snel genoeg gaat dan pakt ze met handen
Ze krijgt al heel lang alles hetzelfde op het bord als wij... Niks geprakt (tenzij gewoon stamppot natuurlijk) maar gewoon in stukken gesneden! Als op haar bord wat anders ligt dan bij ons (oftewel als het er anders uit ziet) dan komt er protest hoor! Je kindje hoeft echt geen geprakt eten meer te krijgen... Hier eet ze afwisselend en afhankelijk van wat we eten met haar handjes, met een vorkje of met een lepeltje. Gewoon zelf laten rommelen...