Hallo dames, De laatste dagen zijn wij weer aan het rommelen met de flessen. Nou ja, wij niet. Onze dochter van 9 maanden. Ze is al niet zo heel dol op melk, maar dit 'slaat alles'. Het schema nu: 07:00 uur bordje pap (150+5+pap) (soms nog water erbij uit de fles) 09:30 uur 1 stuk fruit (niet meer geprakt/gepureerd) en ca. 100cc thee 11:45 uur 1-1.5 boterham en 150+5 fles melk 15:30 uur tussendoortje en maximaal 120cc sap (roosvice of diksap) 17:45/18:00 uur aardappels, groente soms vlees, yoghurt en 50cc water 19:00 180+6 fles Althans, zo is het 'de bedoeling'. Madame weigert tegenwoordig om meer dan 70cc melk te drinken rond 19:00 uur. Ze slaapt overigens wel gewoon door. Vanmorgen was het zelfs 08:30 uur toen ze eens wakker begon te worden, terwijl ze er om 19:15 uur gisteravond erin lag. Mijn vraag: Wat is jullie schema? Krijgt ze zo wel voldoende van haar melk binnen? Zal wel weer zo'n fase zijn... Groet, Sweetchocolate
Hier met 9 mnd ook eennfase van de laatste fles niet meer willen. Daarna weer wel gewoon. Ik zou gewoon ff blijven aanbieden. Laat je kleine hem vallen dan is dat zo. Hebben ze die fles nodig dan nemen ze hem wel....
Jammer dat er niet meer dames reageren, had graag vergelijkingsmateriaal gehad. Daar heb je ook wel weer gelijk in; Ze eten/drinken wat ze nodig hebben. Alleen frustrerend is het soms wel
Ik herken het hoor. Hoe vaak ik niet gefrustreerd geweest ben als hij te weinig at. Ik leer steeds meer dat het altijd gewoon goed komt dus kan me er nu ook steeds beter bij neer leggen.
Dochter is net 9 maanden. Haar schema: 7u: fles 240ml Neocate 12u: 250 à 300gr groenten 16u: fruitpap (1 banaan en 2 peren gepureerd) 18u: boterham of rijstkoek 19u: fles 240ml Neocate En tussendoor water drinken natuurlijk.
Hier bijna 8 maanden! Smorgens 180+6 schepjes Rond elf half twaalf boterham en 180+6 schepjes Smiddags fruit geprakt of potje En tegen vier uur warm eten en om zeven uur de laatste fles 180+6 schepjes Tussendoor water of roosvicee en af en toe een soepstengel
Onze dochter krijgt nu (en toen ze 8 en 9 maanden was) Ontbijt: 180+6 met pap in een bordje+ thee/water Tussendoor: fruit: vers ligt eraan wat ik heb liggen +water/roosvicee/thee Lunch: 1boterham en fles 90+3 Tussendoor: rijstewafeltje en fles 90+3 Avondeten: vers als ze mee kan eten, anders potje en in beide gevallen yoghurt toe Ik krijg er ook echt geen fles meer in voordat ze naar bed gaat. Ze weigert hem resoluut of ze drinkt hem leeg maar spuugt alles weer volledig uit. Ik bied deze fles al twee maanden niet meer aan want vind het zo zielig dat ze alles onderspuugt! Zelfde geldt voor de fles na haar boterham. Ik zou graag zien dat ze iets meer drinkt maar ze spuugt alles uit wat ze teveel krijgt. Maarja wat ik er niet in krijg dat krijg ik er niet in. Ze voelt zelf wel waar ze genoeg aan heeft denk ik dan maar. Ze ligt hier elke dag tussen 18:30 en 19:30 in bed en slaapt door tot 6/7uur (wordt vaak wakker van dr broer om 6uur)
Gelukkig, vergelijkingsmateriaal Shakes, krijgt je dochter 210+7 (= volgens mij 240cc) of 240+8? Zag dat jouw dochter geen yoghurt krijgt, maar zie dat ze aan de Neocate zit dus wel te begrijpen. Gaan die flessen er goed in? Sassie, pfieuw, herkenning! Op het spugen (gelukkig) na. Dochterlief weigert het gewoon die laatste fles te drinken. Ze gilt het nog net niet uit zodra ze de laatste fles ziet, maar duwt de speen er echt uit, gaat tegenwerken, draait haar hoofd etc. Voor mij redenen genoeg dus om te stoppen. Net wat je zegt, vol = gewoon vol. Geven nu bij ontbijt 180+6, waarvan 150cc pap uit bord, maar 's middags weigerde ze weer meer te drinken dan 150cc. Gelukkig eet ze dan wel weer gewoon haar andere bijvoeding. Hier had ze gister ook maar weinig gedronken van haar melk, maar sliep wel tot 07:30. O, Lady, jij ook bedankt voor je schema
Ze krijgt flessen van 240 ml + 8 schepjes. Gaat er heel vlot in. Ik ben er vrij zeker van dat ze meer zou kunnen drinken ook (ze blijft zagen nadat de fles op is), maar een kwart liter vind ik nu echt wel meer dan genoeg. Andere zuivel is inderdaad geen optie wegens KMA, en overdag wil ze geen melk meer drinken. Dus eigenlijk een geluk dat ze 's morgens en 's avonds zo vlot drinkt, zo krijgt ze toch genoeg binnen.