Over een paar weken mogen we met M gaan zwemmen. Over een maand (ongeveer) wil ik ook meteen met babyzwemmen beginnen. Welke zwemluiers gebruiken jullie en waarom juist die? Bij Q gebruikte ik de zwemluiers van Huggies. Nu is er in ruim 6 jaar best veel veranderd in de luiers dus ik ben asn het twijfelen tussen wegwerp zwemluiers of uitwasbare. M is een klein smal meisje, maat 1 van de normale luiers is nog groot (flapjes zitten helemaal over elkaar heen), maat 0 past eigenlijk beter. Dus, tips zijn welkom!
Hier een wasbare van totsbots, ik heb er twee voor het geval ze in het water poept, horf ik niet meteen die luier uit te spoelen etc. Gewoon leeggooien in de wc, zakjes erom, thuis in de was. Vind ze echt ideaal! Gebruik ze nu voor de jongste, eerst voor de oudste, ze gaan dus ook al lang mee.
Ik heb tot een maand of 10 helemaal geen zwemluier gebruikt. De luiers zijn alleen voor de poep, plasjes laten ze gewoon door. Dl had een nogal vast 'poep' ritme dus is altijd goed gegaan. Omdat ik altijd de enige was zonder luier heb ik nu een wasbare zwemluier besteld.
Q poepte ook altijd in het zwembad, vaak meerdere keren 😏. Tijdens het wassen in het badje (gelukkig) niet.
Deze zien er leuk uit! Kleinste maat is echter vanaf 4,5 kilo. Dat gaat ze nog niet halen, over 2 weken ook niet ben ik bang. Weet je of ze klein vallen op de kleinste 'stand' of weet iemand welke kleiner vallen?
Altijd Kruidvat! Bevalt prima. Ik vind de pasvorm van Huggies little swimmers veel minder. Maar dat is misschien afhankelijk van je kindje.
Ik zou een zwembroekje nemen/uitwasbare zwemluier. (Die zwemluiers uit zo'n pak werden bij onze zwemschool geweigerd- weet niet meer waarom).
Hier ook wasbare, van iplay ofzo. Zien er leuk uit, zijn verder niet verstelbaar, gewoon zwembroekjes met ingebouwde luier.
Hoe vallen de genoemde luiers, wasbaar en niet wasbaar? M is net weer gewogen ennis 3165 gram (normale termijn geboren en gewoon gezond, komt alleen weinig aan). Ze moeten dus echt klein vallen willen ze niet van haar billen zakken..
Ik heb een wasbare zwemluier van bummis. Te gebruiken vanaf 4 kg tot zo ongeveer het moment dat je kindje zindelijk zou kunnen zijn. Hier vanaf 3 maand gebruikt en kleinst in te stellen maat (drukknoopjes) paste al niet meer. Kindje draagt maat 2 luiers. Denk dat die dus prima zal passen voor jou kindje volgende maand. Is echt heel smal in te stellen. Nog een extra lekrandje zodat ook borstvoedingspoep prima in de luier blijft. Als je wekelijks gaat zwemmen zou ik echt een wasbare zwemluier aanschaffen. Je hebt ze voor nog geen 10 euro. Ik koos voor deze vanwege geschiktheid voor lang gebruik. Het os qua stof ook echt een heel mooie kwalitatieve zwemluier. Bij andere kindje iets goedkopere zwemluier gebruikt die je echt op maat kocht. Na een paar maanden dus een nieuwe moeten kopen. Maakt is prijs dus uiteindelijk niks uit met de duurdere die ik nu voor de jongste heb.
Ik gebruik de wasbare luiers van pandababy....heel tevreden over...heerlijk zacht en verstelbaar via meerdere drukknopjes. Ik heb deze gebruikt vanaf 3.5 kg..ging prima.
Hier ook! Ideaal en goedkoop. Mooier ook, als de zwemluier uit het zwembroekje piept vind ik dat minder storend als zo'n wegwerp. Toen zl heel klein was droeg hij de wasbare zwemluier gewoon als zwembroekje.