Mijn zoontje van 9 weken krijgt nutramigen vanwege kma. Hij heeft ook reflux w.v. 5 MG nexium per dag. Hij geeft geen honger signalen dus het is soms moeilijk gokken wat honger is en wat niet. Ik geef nu 6 flesjes: 0700 150/5 1100 150/5 1500 150/5 1900 90/3 2200 150/5 Nachtvoeding 150/5 Marge is half uur eerder of later. Snachts komt hij soms al 2 uur, soms pas 4 uur. Ik vind het niet erg als ik een nachtvoeding moet geven, maar ik wil er niet meer dan 1 geven....Want dat is al een hele tijd zo en als hij om 2 uur al komt voor een fles dan is het soms lastig uitkomen. Het flesje om 1900 is een tussendoor flesje, ik wil namelijk de avond fles niet later geven ivm werk man en mijn werk straks. Dus qua tijd overdag vind ik het wel een lekker ritme. Merk wel dat hij steeds minder slaapt. Is soms al een uur voor de fles wakker, maarja. Hij is overigens 9 weken en 6 kilo. Ik vraag me af, zit ik een beetje op de goeie weg. Geef ik teveel of moet ik juist meer geven? Als ik het aan het cb vraag gaan ze altijd mopperen dat die nachtfles er af moet. Mag van mij, maar het moet niet. Als hij het nodig heeft dan is dat maar zo. Maar moet ik misschien de schepjes van de nacht fles naar de avond fles gaan doen? Hij mag van mij op 6 flessen per dag blijven en dan snachts door slapen. Ik vind 5 flessen te weinig, geef liever 5 flesjes. Is ook beter te doen met slaapjes vind ik en de reflux. Ik hoor graag jullie tips ideeën Etc!
Hoeveel weegt hij? Algemene regel is 150 ml per kg per dag. Dat kan je dus uitrekenen. Maar hou er rekening mee dat Nutramigen licht verteert, en dat hij dus misschien wat meer nodig heeft. Verder zal je het moeten doen met het ritme dat je zoontje creëert. Je kan dat wel een beetje sturen, maar het zou evengoed kunnen dat hij binnen enkele weken opnieuw toch weer even twee nachtvoedingen vraagt... Dat lukt dan ook wel weer.
180 ml op 9 weken is wel erg veel... Zeker bij reflux. Doe je dat omdat je hem langer wilt laten slapen? Lijkt me niet echt de beste insteek.
Neuh niet perse, maar hij krijgt nu geen ander flesje meer vandaag dus dacht als ik dan nog een extra schepje wil geven moet het bij die fles. Ik geef wel vaker 170 ml met 5 schepjes in de avond, hij heeft soms wat last van verstopping en zeker met die warme dagen. Dus de hoeveelheid kan hij wel hebben maar ik snap je punt
Ik had het idee dat ik nu al aan de hoge kant schepjes zit. Als ik Google dan zie ik dat baby's rond deze leeftijd 5 x 150/5 krijgen maar daar redde finn het gewoon niet op. Hij heeft echt overdag om de 3 a 4 uur trek en idd nutramigen is lichter verteerbaar. Ik kan ook het flesje van 1900 een schepje meer doen (ipv 90/3 naar 120/4) en dan kijken hoe het gaat. Dan zit hij op dertig schepjes. Maar ik weet niet of het kwaad kan dat er 3 uur tussen het ene en het laatste flesje zit? 1900 en 2200
Wow dit zijn erg grote flessen, zeker voor een kindje met reflux. Mijn zoontje van bijna 9 maanden drinkt nu nog steeds niet meer dan 120ml als hij een flesje krijgt. Dan maar vaker op de dag. Dat is ook niet zo belastend voor het maagje.
Hey Jackie we zijn eigenlijk op aanraden van het cb deze flessen gaan geven niet wetende dat dat beter minder kon zijn bij reflux. Maar omdat finn het goed verdraagt en er genoeg gerotzooid is met dat ventje ga ik dat nu dus niet meer verkleinen.
Ik zou om 19.00 ook gewoon 150/5 geven, je geeft alleen de fles van 22.00 wat eerder, dus snap niet zo goed dat 19.00 een 'tussendoorflesje' is. Hier gaven we de laatste fles ook wel eens wat eerder op ons verzoek. Maken jullie hem voor de fles van 22.00 dan ook wakker? Wel eens geprobeerd wat er gebeurd als je hem dan laat liggen? Dus gewoon om 19.00/20.00 een normale fles van 150+5 geven en dan hem zelf weer laten komen. Kan je zelf ook op tijd naar bed. Ophogen naar 180+6 zou ik zelf ook nu nog niet doen. Maar wij gaven dus tussen 7.00-19.00 de flessen met max. 4 uur er tussen en voor de rest lieten we 'm zelf komen.
Dan komt ie geheid rond twaalven. En dat is niet echt te doen met m'n werk. Ik ga nu gewoon rond half 11 slapen. Eerder lukt toch niet. Dus dan lig ik net 1.5 uur...mag ik weer. We maken hem idd wakker
Kan, maar wij vinden het gezelliger samen naar bed te gaan. Straks moet ik ook werken dus dan liggen we zeker dezelfde tijd op bed. En dan doen we ws om en om de nachtvoeding.
Tja gezelliger... Ik ben het eerste jaar steevast om 20u à 21u gaan slapen. Vriend gaf dan de late voeding, en ik stond op voor de nacht. Was de enige optie om allebei onze werkdagen door te komen. Je hebt het nu eenmaal niet altijd te kiezen.
Voor ons is het nu zo gewoon nog te doen. Als het straks nodig is id het zo veranderd. Vannacht kwam hij al na 3 uur en 3 kwartier voor voeding en de 2e x naar 2.5 uur
Daarom zou ik dus eens proberen om om 19.00 ook gewoon een volle fles te geven, best kans dat hij dan meer verzadigd is voor de nacht, doordat hij overdag ook gewoon voldoende te drinken krijgt. Hier kreeg hij met 9 weken ook flessen van 150+5, dat waren er 5 overdag en 1 's nachts. Toen hij langere nachten ging maken gingen we over naar flessen van 180+6, waar hij er toen 5 van op een dag kreeg. Dit was met een maand of 3 geloof ik. Eventueel kan je (als hij 2x per nacht komt) ervoor kiezen om hem een verdunde fles te geven, bv. 150water met 3 schepjes ofzo.
Dankje voor je tips. En idd dat was ik van plan! ik ga het wel even rustig aankijken. Finn heeft een shit week gehad (Vaccinaties plus tongriem 2e x geknipt). En dan die warmte...vandaag kwam hij net ook anderhalf uur vroeger voor een flesje. Ik heb dus even een kleiner flesje gegeven. Dan kan ik vandaag een extra flesje geven....tis even schipperen maat er komt vast wel weer rust
Nou we hebben ondertussen een nieuw ritme hier omdat ik de flesjes heb verminderd en dus 1 flesje extra geef. 0730 120/4 1030 120/4 1330 120/4 1630 120/4 1930 120/4 2200 150/5 De nacht 120/4 of 90/2. Ligt er totally aan hoe laat hij komt. 1 nacht ging het fantastisch....hij kwam pas om kwart voor zes. Zalig! Maar gisteren een grotere avondjes gegeven (anders mist hij een hoop schepjes in vergelijking met eerst) en toen liet hij 70 CC staan van de 180/6. Rond 3 uur kwam hij voor een voeding en heb ik 120/4 gegeven die hij langzaam en suf opdronk maar daarna is hij tot half 8 aan het mekkeren geweest. Wakker worden en klagen, troosten en na een half uur weer. Rond half 8 heb ik hem wakker gemaakt en zitten we op schema. Overdag laat ik hem altijd even jengelen en dan slaapt hij in. Maar snachts kan ik dat maar moeilijk hebben. Dan ga ik heel snel al sussen....soms heb ik het idee dat hij dat weet? Ik ben er.....sus en hij valt in slaap. Zodra ik de deur dicht trek begint hij weer. Deur open en stil Etc. Ik ben bang dat als ik de babyfoon uitzet ik in slaap val en dat vind ik niet oké. Maar als ik ga liggen luisteren naar z'n gemekker dan word mijn man wakker en hij heeft wel een wekker die af gaat.... Heeft iemand nog tips trucs of adviezen? Kan ik iets nog beter doen? Finn kreeg altijd 28 a 29 schepjes per dag en dan dus gisteren maar 26 of 27 ofzo....misschien dat hij daarom vannacht niet door sliep?