Schema 9 weken nutramigen

Discussion in 'Flesvoeding' started by JuullesD, Aug 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Waarom focus je zo op die schepjes? Iedereen heeft verschillend honger. Probeer wat meer vertrouwen in je kindje te hebben.

En als je het gevoel hebt dat je 's nachts te snel toegeeft, wacht dan net even langer voor je naar hem toegaat? Misschien wordt je man dan wakker... Tja... Jullie hebben toch samen een kind? Er zijn genoeg ouders die allebei werken en 's nachts moeten opstaan voor de kinderen. Dat hoort er nu eenmaal bij.

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Omdat dat een beetje houvast geeft. Anders weet ik aan het eind van de dag niet of hij er 10 of 40 heeft gehad. Ik ben sowieso super vergeetachtig. Ik vind het niet erg of het er 30 of 25 of 35 zijn mits het geen schade geeft aan zijn nieren uiteraard.
    Ik omschrijf het zo nauwkeurig in de hoop dat iemand dan advies kan geven over waarom hij de ene nacht 3 uur komt en de andere nacht 6 uur. Ik ben gewoon nieuwsgierig en moet alles nog leren begrijpen en uitvogelen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Eet jij elke dag exact evenveel boterhammen en koekjes? Nee toch?

4. JuullesD

Nee en ook hij hoeft dat niet. Maar ik hoef hem ook niet te overstromen met melk toch? Is toch fijn om te weten hoe of wat aan het einde van de dag? Of suggereer je dat ik continue met flessen loop om achter elkaar bij elk piepje aan te bieden?

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nee, maar ik snapte het probleem waarvoor je een oplossing vroeg gewoon niet echt. Je formuleert het alsof je bezorgd bent omdat hij een dagje twee schepjes minder dronk. En dat is echt niet zo erg. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

6. JuullesD

Ah nee maar ik heb een soort nieuwsgierigheid om te willen weten waarom hij de ene nacht om 3 uur komt en de andere nacht om 6. Of dat herkenbaar is voor iemand. Of ik misschien de avond fles moet ophogen of iets in die richting. De schepjes moet je anders maar verwaarlozen haha

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Vind het logischer om rond 19:00 uur een grotere fles te geven en snachts een kleinere.
    Bij ons, 5 weken, krijgt hij in ochtend 150, de rest 120 en snachts 90.

8. JuullesD

Hoe laat komt je zoontje snachts als ik vragen mag? Ik had om drie uur wel een flesje van 120 gegeven omdat ik anders bang ben dat ik om 5 uur weer kan....

Of denk ik dan te abstract?

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Ik maakte standaard 150/5 flesjes:
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    22.30
    Ivm met de reflux ook nooit naar 180/6 gegaan (een dag geprobeerd en toen kwam er meer terug dan er in bleef)

Als hij dan in de nacht kwam kreeg hij een 90/3 of max 120/4 (meestal was dit een totaal van wat hij van zijn flessen liet staan over de dag)

Na een tijdje heeft hij een hele tijd de fles van 22.30 laten staan en kwam dan om 4.00. Uiteindelijk ging dit weer naar 22.30 fles en ging 4.00 weg. Ik ben er wel achter dat het voor jezelf en voor je kleintje meer rust geeft als je probeert met richtlijnen zijn ritme te volgen. Ik zou ook niet snel 180/6 flessen gaan geven. Ons kleintje is inmiddels 7 maanden en is nooit op 180/6 flessen gekomen.

10. JuullesD

Bedankt voor je tips! Ik ben nu dus weer 120/4 Gaan geven ipv 150/5, dit bevalt zoveel beter! Finn heeft behoefte aan rust regelmaat en ritme. Dus doordat zijn slaapjes nu beter opgesplitst zijn kom ik beter de dagen door.

Gisteren liet hij dus 70 CC staan van het normaal 150/5 flesje. Maar ik had gisteren dus 180/6 gemaakt om te kijken of hij dan een lekker buffetten voor de nacht had.
    Op het flesje van gisteren na drinkt finn zich altijd prop vol. Hij lijkt geen rem te hebben....heel link

11. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Ik heb serieus zo ongelooflijk veel stress gehad (en het is niet mijn eerste ;)) omdat er vanuit het cb gepusht werd dat hij al grotere flessen moest hebben. Iedereen zei dan een baby heeft zijn eigen rem en stopt als ie genoeg heeft echt waar de mijne niet...enigste wat er dan gebeurde dat hij alleen maar meer spuugde. Net als de 22.30 fles die moet je geven, ik moest hem er voor wakker maken en was dan een half uur bezig omdat meneer de fles helemaal niet wilde. Toen ik zover was dat ik dacht, oké hij wil die fles niet, prima dan niet kwam er veel meer rust voor hem en mij want hij maakte al een prima slaap van 20.00 tot 4.00. kijk hoe hij reageert op de flessen en speel daarop in.

12. JuullesD

Ga ik zeker proberen. Maar ik merk wel dat ik dat echt lastig vind. Ik kan het voor mijn gevoel maar moeilijk inschatten. En tis een lekkere bollie die alles opdrinkt. Maar misschien ben ik gewoon te voorbarig en moet ik hem meer tijd geven!

13. JuullesD

Het nacht flesje afbouwen is nog geen succes helaas. Met 90 water en 2 schepjes is hij niet verzadigd en blijft hij dus klagen en mauwen vanaf 4 a 5 uur snachts.

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Begrijpelijk, op die leeftijd en met Nutramigen. Mijn dochter heeft tot zeven maand een nachtvoeding nodig gehad met neocate.

15. JuullesD

Nee idd geprobeerd en gefaald. Hij krijgt morgen lekker een volle fles

16. Robin20

Robin20 Actief lid

Aug 8, 2015
    150
    0
    0

Hahah heel herkenbaar dat verhaal dat baby's een "stop" hebben.. de mijne ook niet hoor. 😂
    Als ik het niet afgiet dan drinkt hij alles op en spugt dan het overige weer uit. En dan krampjes en onrustig en de hik.. 😂

17. JuullesD

Dat laatste doet ie ook niet haha. Tis net holle bolle Gijs haha

Share This Page