Gulzige drinker? Welke fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Koningsgezin, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Goede morgen,

Onze zoon, morgen een week, is volgens mij een gulzige drinker.

Wij zitten natuurlijk nog in de opbouwfase. Krijgt sinds gisteravond 70cc en mogen door tot 80cc ophogen gezien de 150cc X gewicht regel.

Ik heb met 60cc de tijd bij gehouden en hij doet er 10 minuten over tot zijn fles leeg is. Het is de derde, dus ik weet dat dit 20 minuten moeten zijn. Gister heeft zoon zich 2 keer verslikt tijdens verschillende voedingen. Boert soms erg veel. Neemt pauze tussendoor en dan komen er belletjes vanuit de speen naar boven. Als hij weer gaat drinken, moet hij flink door drinken lijkt het. Alsof zijn mondje is volgestroomd. Ook tijdens het drinken heeft hij dat wel eens. Voeding loopt niet uit zijn mond. Na de voeding heeft hij vaak een sterke zuigbehoefte, dus met de fles wordt hij hierin ook niet bevredigt.

Kortom, komt op mij over als een gulzige drinker.

Hij drinkt uit de Difrax. Ventiel onder in al door geprikt (bekend Difrax probleem). Hebben Avent (Natural) gebruikt en daarmee zoog hij veel valse lucht. Ook geen succes dus.

Las al wel wat goede verhalen over dr. Brown in tijd van dochter. Zou dat wat zijn? Of misschien tips voor een andere fles? Indikken met Johannesbroodpitmeel wil ik niet! Ik heb daar met zoon heel veel problemen mee gehad en dat wil ik mijn jonge ukkie niet ook aan doen. Bovendien is dit niet iets medisch zeg maar, hij spuugt niet.

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Dr brown werkte hier super. Zorgt ervoor dat ze niet teveel lucht binnenkrijgen. Zou ik zeker aanraden!

3. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Daar zat ik ook al inmiddels sterk aan te denken. Gewoon fase 1 speen? Hij woog gister 3680 gram

4. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Ik heb ook dr.brown gehaald met een prematuur speen. Wat een verschil zeg! Een babay die gewoon moe is na de fles en niet nog gesust hoefde te worden met de speen. Bijna geen krampjes meer. Ik vind het echt een aanrader.

5. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Vanmiddag heel veel krampen. Manlief was net te laat terug voor de fles, dus weer Difrax moeten geven. En ja hoor weer krampen. Nog een uur dan mag hij de dr. Brown fles. Ben benieuwd.

6. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    De dr.Brown was hier ook echt DE oplossing, eerst de prematuur speen. Na een paar weekjes overgestapt, maar dan wel naar de speen van Difrax maat S. Die past op de dr.Brown. Want speen nr.1 van dr.Brown zelf ging hier nog te snel.

7. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Na een fles van difrax kreeg ons zoontje standaard krampen. Bij Dr Browns totaal geen last van! De fase 1 speen ging in het begin wel wat snel en hij knoeide er veel mee. Dus misschien de prematuur speen even proberen als hij echt een gulzige drinker is.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.740
    113
    Ik zou de dr. Browns doen en dan eerst fase 1 speen. Als die nog te snel gaat hebben ze ook een prematuurspeen.

9. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Inmiddels 2 flessen geprobeerd. Mijn man had fase 1 speen gehaald, maar die gaat niet te snel bij hem. Wat een verschil met Avent en Difrax! Hij drinkt een stuk rustiger en geen krampjes meer gehad. Gelukkig!

Bedankt dames!

10. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Fijn! Hopelijk merk je blijvend verbetering bij je ukkie :)

11. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Kijk dat is fin om te lezen! Is de zuigbehoefte nu ook verzadigd?

12. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ja, gelukkig wel! Is een heel tevreden kereltje na de fles.

13. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Heerlijk ❤

Deel Deze Pagina