Hoeveel groeten/fruit baby 6 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by Kitty07, Jun 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

De laatste keer bij het CB is de curve van mijn zoontje een beetje afgebogen...van een bijna +1 lijntje naar exact gemiddeld.
    Natuurlijk nog niets om een drama van te maken maar ik zou toch graag willen weten of hij wel genoeg binnen krijgt....?

Twee weken geleden woog hij dus 7750 gram en was hij 68 cm.

Dit is nu ongeveer zijn schema:

* papfles 210 cc
    * 100 gram fruit
    * fles 210 cc
    * geweekte korstje brood/soepstengel
    * fles 180 cc
    * 100 gram groentenprak (incl aardappel/rijst)
    * fles 180 cc maar hiervan laat hij meestal toch nog 50 cc staan..

Het is geen enorme eter want met dit schema slaapt hij keurig de klok rond. :)

Maar toch....krijgt hij genoeg binnen op deze manier?
    Zou hij mss niet wat meer groeten moeten krijgen?

Hoeveel gram fruit en groeten aten jullie kindjes met deze leeftijd?

Alvast bedankt!!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij krijgt meer dan de mijne.. En die groeit als kool, vorige week ruim 8 kilo en bijna 70 cm ;)
    Die zit nu op gemiddeld 4 flessen van 180/6 (soms laat hij een halve fles staan, soms krijgt hij een halve extra). Aan bijvoeding krijgt hij wat losse hapjes brood, groente en fruit, maar als dat is geen eetlepel per ding.. (hij weigert de lepel, en stukjes is nogal oefenen)..

Dus ik denk dat je kleintje wel genoeg binnenkrijgt.. Zolang hij maar 600-800cc aan opvolgmelk krijgt, dan halen ze daar echt de basisstoffen wel uit.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter at met 6 maanden nog bijna niets want toen begonnen we net met bijvoeding, en ze kreeg 't in stukken in dr hand dus eerste weken meer sabbelen als bijten. Ze kreeg toen 5 flessen maar jou zoon krijgt nog 4 flessen dus da's niet te weinig natuurlijk. Groenten mag je zoveel geven als dat hij zelf wilt. Fruit mag je 1 a 2 stuks geven. Wat voor papfles geef je, granen of rijstebloem? Want rijstebloem bevat geen voedingswaarde, dat vult 't buikje alleen maar en granenpap natuurlijk wel. Daarbij; waarom week je de broodkorst? Dan leert hij toch geen brood eten?

4. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik deed nooit in grammen maar doe ik alles op gevoel. Ze mogen inprince als ze er aan toe zijn twee stukken fruit per dag. Je moet ook niet teveel zorgen maken over je gewicht van je kind. Die van mij eet met periodes harstike goed en met periodes wat minder. Me dochter is aan de onderkant maar groeit goed in de lengte. Daarnaast is ze altijd in de weer. Zolang ze er maar gelukkig bij zijn en niet al te huilerig en voldoende slapen komt het wel goed. En je er niet al te druk over maken.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Lijkt mij prima, maar fruit mogen ze inderdaad 2-3 stuks per dag (heb ook nooit afgewogen) en groenten zoveel ze willen...
    Weliswaar enigszins off topic: maar zou de broodkorst ook zeker niet weken. Dan wordt het een bal in de mond van je kindje wat ie misschien niet goed kwijt kan, zeker als ie niet helemaal goed rechtop zit...

Weet niet of je kindje bijvoorbeeld pas is gaan draaien (buik naar rug en terug) of in de lengte flink gegroeid is?? Dat zou ook kunnen bijdragen aan de afbuigende groeicurve mbt gewicht....

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier wordt t schema nu;

8u fles 180/6
    10.30 fruit 1a2 stuks (soms vers,soms potje)
    12.30 180/6
    16.00 Thee of wat sap met broodkorstje
    17.30 6mnd maaltid potje of hij eet vers gemalen mee.
    20.00 180/6 met nu nog rijstebloem maar dat wordt granen pap

Mijn zoontje nu ook ruim 7,5 kilo en 67cm lang.
    (hier moest ik na 3 flessen als hij de avondmaaltijd geheel op at)

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Het draaien van rug naar buik en van buik naar rug kan hij nu toch alweer een aantal weekjes.
    Zijn groeicurve is met gewicht afgebogen maar ook met lengte.
    Eerst zat hij met beiden bijna op +1 lijntje en nu met beiden op gemiddeld.

Nogmaals, niets dramatisch maar ik wilde toch zeker weten of hij wel genoeg binnen kreeg. :)

Met name de groenten gaat niet altijd super...soms maar 50 gram ofzo....en fruit ook ongeveer zoveel.
    Ben dan altijd maar bang dat dit veel te weinig is!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij groeit momenteel echt nog het meeste van de melk, dus laat hem aan groente en fruit gewoon eten wat hij wil, zonder aan te dringen.

9. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Zijn er echt kinderen van zes maanden die 2 stuks fruit eten per dag? Ik vind het zoveel. Hier een stukje appel of banaan. Maar zeker geen 2 hele stuks.

10. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je niet al teveel zorgen hoeft te maken. Als ke kind te vreden is en niet al te veel huilt dan is het denk ik wel goed. En de ene periode eten ze gewoon beter dan de ene keer. Mijn dochter is qua lengte netjes op de middelijn maar qua gewicht juist weer tegen de onderlijn. Ze is alleen erg bewegelijk en verbrand daardoor juist erg. De ene periode denk je waar laat je alles en juist weer een andere periode kan je op de kop staan maar krijg je er weer weinig in. Zolang ze maar tevreden zijn niet meer gaan huilen dan normaal en goed blijven slapen komt het goed. Blijf gewoon geven wat je kind nodig heeft.

11. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    En mijn dochter at echt al met 6 maanden 2 stukken fruit. Had ze op dat moment echt behoefte aan. Nu niet meer soms nog.

Share This Page