hallo, ik zit even met het handen in mijn haar. ik heb al alles geprobeert, maar ons kindje wil niet veel eten als ik geluk heb eet ze 130 fles 0.5 fruithapje 130 pap 0.5 fruithapje 0.75 groente hap 130fles maar ik is mijn streven en vaak vooral de flesje gaan heel moeilijk. dit is nu al 3 weken!!! na 1 week naar het cb geweest en ze was toen in een week maar 70 gram aangekomen. ze stelde me gerust met worden als. als de ontlasting maar goed is en ze is vrolijk is er niks aan de hand. nu net weer geweest en was ze in 2 weken tijd 65 gram aangekomen!!!!!!! nu word ik straks door de wijkverpleegkundige gebelt, maar ik hoop niet dat ze weer met tips komen, want ik wil gewoon dat me meisje even goed nagekeken word.
Afgezien van wat weinig melk vind ik het niet zo heel weinig hoor. Is het misschien een idee om je kindje 's avonds nog een keertje wakker te maken voor een kleine fles. Als je nog een kleintje erbij kunt geven, zit je helemaal prima hoor! En inderdaad zolang ze blij is en goed plast en poept.. niets aan de hand. Je hebt nou eenmaal grote en kleine eters. Waarom wil je dat je kindje nagekeken wordt? Ze eet niet veel maar ook niet heel erg weinig? Een onderzoek is ook weer belastend... daar worden dingen vaak niet beter op. Hoe is haar gedrag? Na 4 maanden neemt de groeisnelheid al af en na 6 maanden nog eens... dat ze 65 gram aankomt in 2 weken tijd lijkt me genoeg.
ik wil graag dat ze na gekeken word omdat ze eerst heel goed dronk 3 flessen van 235!!!! en opeens is het een hele opgaaf er wat te drinken er in krijgen.
Sluit me volkomen aan bij Cygnet. Kinderen groeien niet gestaag, maar in horten en stoten. Dat betekent ook dat ze periodes hebben waarin ze je de oren van het hoofd eten en periodes waarin het lijkt dat je er geen hap inkrijgt. Heel normaal, je kind is een mens, geen machientje!
Sluit me aan bij Dirksmama, overigens zou ik zeker om 22.30 uur nog een flesje aanbieden, ze krijgt nu maar 360cc melk binnen en dat is wel heel weinig. Sommige kindjes zijn grazers, sommige bulkers. Onze porkie is ook een kleine eter en dronk dus tot 3 weken geleden nog 5 flessen (en nu 4 x 150cc). De bijvoeding is nog bijzaak. Je kindje mag niet te vol zitten door de bijvoeding maar moet echt nog als basis melk hebben.
Zitten er geen tandjes aan te komen of zo?? In die periode ging er hier ook weinig in wat betreft eten/ drinken.... Maar ben het met de rest eens: zo lang ze goed poepen/plassen en alert zijn zou ik me nog niet zo druk maken. Wel inderdaad proberen om er wat meer melk in te krijgen met extra flesje of zo (anders ook extra vit-D geven afhankelijk van hoe lang dit al duurt)
Hier dronk ze rond de 4 maanden 3x 160cc (bv) op de crechedag, rond de 6 mnd nog maar 2x 140cc! Vond ik ook opvallend, maar ze hebben gewoon een groeispurt rond de 4 mnd volgens mij.
Hoi, ik heb het ook en ben helemaal over mijn toeren geweest, mocht vandaag als spoedje tussendoor langskomen om te wegen en meten. Mijn dochter is nu 68cm en weegt 7110 in lengte groeit ze goed en met gewicht wat minder, daarna is de CB verpleegkundige even bij mij thuis geweest en een goed gesprek gehad, want het ligt voornamelijk aan mij, ik wil graag dat ze van alles eet en het liefst leegdrinkt en eet, maar als jou kindje net al s mij kindje geen grote eter is dan kunnen we niet meer erin krijgen en moeten we ons erbij neerleggen. Zo heeft demi van mij geen behoefte aan grover fruit en groenten en dat is geen probleem, de cb zei ook als ze straks een puber is eet ze echt wel gewone stukken. Wij bieden aan en onze moppies bepalen wat ze eten, hou je daar maar aan, want ik moet ook weer bijtanken maar ik wil gewoon genieten en hou in mijn achterhoofd dat het allemaal goed komt. En wij zijn niet de enige. Ik weet hoe je je voelt, geloof me. En als je me pb wilt sturen ook prima. Nou ik ga ook weer morgen even een ritme zoeken en dan weer proberen met volle moed er tegen aan, en niet meer tegen de voedingen opzien, want zover ben ik. EN mijn schatje kan er ook niks aan doen, het is een heerlijk moppie waar ik heeeeeel veeeel van hou en mijn alles is!. Succes Liefs Belly
3 flessen van 235 lijkt me persoonlijk niet wenselijk. 3 a 4 flessen van 180 is mooi (maar iets minder mag ook) Als de flessen minder worden is het de bedoeling dat het geheel aan melk wat minder wordt, niet dat de melk verdeeld wordt over minder flessen. Zo is mijn dochter van 4 x 180 toen ze vaste voeding ging eten (6 maanden) in een paar maanden naar 1 x 180, 1 x 150 en 1 x 120 gegaan. (200+165+135= 400 ml... je dochter zat op 705!)
cb belde me net en ze zeggen dat mijn dochter waarschijnlijk de speen gewoon al zat is. ze zei ook dat ik wel wat meer pap mag geven. ik ga nu dus gewoon idere keer een fles aanbieden en als ze niet wil dan maakt ik er pap van. vanavond had ze ook niet zo'n zin in haar avond eten. ik balen. toen dacht ik probeer ik wel een toetje gaat er gewoon nog 100 toetje in!!!!!!!!!!! ze weet volgens mij gewoon heel goed wat ze wil!! net heeft mijn vriend er 130 bambix in gekregen en ze ligt nu lekker te slapen. het is soms gewoon zo frustrerend. ze slaapt 12 uur 's nachts en dan word ze wakker en dan wil ze gewoon geen fles terwijl je toch denkt ze zal wel honger hebben.
Is hier ook zo hoor. Zijn matige drinkers.. Niet te veel zorgen maken, je kleine is vrolijk, alert etc. En ook Carmen heeft gister 12 uur achtereen geslapen (wat een heerlijkheid) maar dan krijg ik er ook 130 tot 150 cc in hoor. En Devin idem dito..
Je kan ook melk in een bekertje proberen te geven, hier hebben we ook een tijdje een flesweigeraar gehad, soms zijn kindjes gewoon een beetje nukkig Je kan nog wat met temperatuur spelen, Simone drinkt haar melk overdag koud bij haar brood net als wij, krijgt ze toch wat binnen en het is stiekem net even anders. Wat het aankomen betreft: Hier staat ze soms gewoon weken stil, het heeft geen zin om je daar druk over te maken, als ze vrolijk is, goed plast en poept dan is dat gewicht maar bijzaak vind ik zelf. Als ze verder gewoon in proportie is heb je gewoon een gezond kind hoor! Mijn dochter is overigens met bijna 10 maanden 67cm lang en 7100 gram. Alles behalve standaard maar het CB mag er geen opmerkingen over maken van de kinderarts haha!
bedankt voor je reactie. het doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben met een klein maar fijn meisje. ik heb ook een nichtje en die is maar 3 weken ouder dan lisa en die is al 8.5 kilo met 7 maanden. dat is natuulijk niet echt te vergelijken. ik heb alles al geprobeerd om er meer melk in te krijgen. fles kouder warmer. veel aanbieden weinig. de hele dag alleen melk zodat ze goed honger heeft. diverse flessen. maar ik moet gewoon proberen om me er bij neer te leggen, maar dat is soms zo moeilijk.
En dronk jou kindje dat ook allemaal op? want die van mij slaat rustig een hele voeding over, en dan als ze geen fles wilt bied ik fruit of yoghurt aan maar dat moet ze ook dan niet. Dus dan komt het wel eens voor dat ze een voeding helemaal overslaat, en dat vind ik echt niet leuk. Maar ik krijg het er niet in. Gr Desi
Dit is wel iets dat ze echt moeten leren, het klopt dat het CB zegt dat dit nu nog niet erg is. Rond de 8 maanden komt de kauwontwikkeling vaak op gang. Ik zou het dus wel regelmatig blijven aanbieden
yes deze week is ze 165 aangekomen. dat is meer dan ze in de laatste 3 weken bij elkaar is aangekomen
Probeer het idee los te laten dat je kindje alles wat je aanbied ook op "moet" eten en probeer je erbij neer te leggen dat ze nemen waaraan ze op dat moment behoefte aan hebben. Mr K weigerde ook zo rond de 7 maanden al zijn melk, in overleg met het cb zijn we over gegaan op gewonen melk/karnemelk met toevoeging van vit D druppels. Bij Ms K moet melk gewoon warm zijn anders hoeft ze het gewoon weg niet. Bij haar moeten we echt veel moeite doen om haar genoeg melkproducten naar binnen te krijgen, maar ze lijkt het gewoon niet lekker te vinden. Soms kan de verandering van een fles naar een tuitbeker al de truuk zijn om ze weer aan het "drinken" te krijgen
Mooi!!! Ik zou alleen stoppen met wekelijks wegen op deze leeftijd. Het is vrij normaal dat ze met 7 maanden maar 400-500gram per maand aankomen. En soms wekenlang niet, dan zijn ze meestal bezig met andere ontwikkelingen. En zoals hiervoor gezegd: probeer de hoeveelheden ook een beetje los te laten. Ze zal steeds meer de regie in handen gaan nemen wat eten betreft, en er zullen waarschijnlijk genoeg periodes komen dat ze maar 5 happen over een hele dag gaat eten. Wonderbaarlijk genoeg hebben de kinderen dan daar genoeg aan.
Heb even het boekje erbij gepakt, maar hier kwam ze rond die leeftijd ook niet meer zo veel aan: bij 7,5 maanden 7160 gram, bij 9 maanden 7650 gram en bij 11 maanden 7730 gram. Allemaal rond dezelfde tijd op de dag gewogen. Zou me idd niet zo veel zorgen maken hoor. En pap is idd een goed idee, zou het persoonlijk wel van een lepel geven. Hier ook geen flesliefhebster en vanaf ongeveer 6 maanden begonnen met 's ochtends een bordje pap ipv fles. Ging gewoon goed. Je hebt veel verschillende, dus zou eens kijken wat bij je kindje past.