Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar inspiratie voor onze dochter als het aankomt op het maken van groente hapjes. Alle losse groente smaken heb ik al een keee geprobeerd maar ik wil nu graag groentes gaan combineren. Welke zijn goed te combineren? En vanaf wanneer mag je aardappel en rijst geven? Of mag dat nu al? Liefs Kim
Groenten combineren hoeft niet perse. Gewoon nog een keer allemaal geven kan ook toch? Ons eten is ook wel eens hetzelfde. Daar merkt een baby echt helemaal niks van. Alleen maar goed voor de smaakontwikkeling om (nu nog) niet te veel bij elkaar te gooien. Rijst en aardappel weet ik even niet vanaf wanneer dat mag, maar volgens mij mag dat al. Je zou op de potjes in de supermarkt kunnen kijken wat ze daar bij elkaar doen.
Waarom zou je alles maar één keertje geven, je kan toch wel herhalen? Aardappel mag nu al. Voor inspiratie: In voorraad. Dat is de officiële lijst in België voor voeding tussen 4 en 6 maand.
http://www.ecomama.nl/wp-content/uploads/2010/08/voedselintroductieschema.pdf Aardappel rond 6 maanden, rijst wat later 8 maanden. Is natuurlijk wel een richtlijn hè