schema als de dag begint om 6.00 uur

Discussie in 'Voeding' gestart door 11je, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    ik vraag me iets af...... onze jongen krijgt nu nog gewoon melk en pap en een keer fruit en groente tussendoor en dat gaat goed, maar hoe moet het eigenlijk als hij 'echt' gaat eten?
    ik hoor altijd 'ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten'. maar hoe gaat dat eigenlijk als zijn ontbijt altijd is om 6.00 uur. zijn lunch toch om een uur of 12 of naar voren schuiven?

en wat vinden jullie hier eigenlijk van: de eerste tijd hebben we hem gevoed op verzoek (eerst moedermelk en later poedermelk). voordat ik weer ging werken toen hij 4 maanden was hebben we een 'schema' ingebracht. we zijn de eerste voeding om 6.00 uur gaan geven omdat dat ideaal is voor zijn kinderdagverblijfdagen (2x per week). zijn er ook mensen die alleen de opvangdagen een andere moment de eerste fles geven of is dit wel okay? het werkt op zich goed hoor, maar uitslapen is er dus bepaald niet bij ;)

zouden we dan, voor mijn bovenste vraag, iets moeten doen aan de tijd van het ontbijt?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben we het altijd om het slaapje heengepast. Soms sliep C van 11 tot half 1. Dan kreeg hij daarna een broodje, andere keren was hij half 12 nog wakker, en kreeg dan zijn broodje en ging om 12 uur naar bed. Zeker als die slaapjes niet heel vast zijn is het gewoon even puzzelen.

C gaat nu net een maand naar het KDV, dus geen ervaring daarmee. Maar ik zou gewoon kijken wanneer hij wakker wordt, en dan zijn dagschema daarop aanpassen. Mijn ervaring is dat C een stuk vrolijker is overdag als hij zelf zijn opsta-tijd kan bepalen. Maar wij hebben vanaf het begin bijna altijd op verzoek gevoed. En vanaf de 6 maanden heel grof op de klok, maar daar kon nog gerust 2 uur variatie inzitten.

3. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Onze dag begint ook om 6.00 uur. Ook op onze vrije dagen... Moet jij je kleintje wakker maken? Ik maak Nick op onze vrije dagen nooit wakker, maar ja, Nick slaapt een enkele keer wel eens uit tot 7 uur, dus hij blijft vanzelf in zijn ritme.

Nick krijgt zijn lunch ook om 12 uur, vind de tijd tussen ontbijt niet te lang, hij krijgt ook nog fruit tussendoor en als het mee zit slaapt hij ook nog 1,5 uur.

Die overgang naar het 'echte' eten is even zoeken, maar je krijgt vanzelf een schema wat voor jullie bevalt. Succes.

4. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Bij ons is de kleine erg vaak om 5.30 uur wakker, maar weer verder slapen zit er dan niet meer in. Ze krijgt dan een flesje en daarna gaat ze nog even slapen. Meestal wordt ze dan na 1 - 1 1/2 uur weer wakker en dan begint eigenlijk haar echte ontbijt. We eten dan gezamenlijk een broodje. Dit doen we ook als ze naar het kdv gaat. Ik breng haar dan vaak wel wat later. Alleen een fles is uiteraard niet voldoende, maar pap als ontbijt gaat er niet in.
    Dit werkt voor ons goed.

Deel Deze Pagina