Schema baby 1 jaar?

Discussion in 'Voeding' started by 24Mandy24, Jul 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jamie1983

Jamie1983 Niet meer actief

Wat is de max qua zuivel? Mijn dochtertje krijgt meer dan 300 cc per dag binnen, is dat slecht?

2. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik had geen idee en heb hier nog een aan de opvolgmelk met 15 maanden. Ben na 13 maanden met borstvoeding gestopt en heb het met opvolgmelk opgevangen, had dus helemaal niet gehoeven maar was in de spot van nutrilon gestonken. Vanochtend verbaasde blikken bij het consultatiebureau waarom ik niet gewoon op koemelk over gegaan was. Ehhm?? Nu dus maar besloten nutrilon af te bouwen en meer koemelk te geven. Verder lijkt ons eetschema erg op die hierboven, maar meestal maar 1 boterham per keer; gaat wellicht veranderen als de nutrilon is afgebouwd.

3. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jamie1983 op het CB hadden ze het over 2 x 150 ml koemelk en 's avonds een toetje, dat is samen meer dan 300 ml. In het ziekenhuis zag ik dat peuters teveel melk krijgen (er hing een poster), dus dat is kennelijk ook niet goed. Ik zou bij de flessen/bekers de 300 per dag aanhouden, zo kan er nog een toetje bij. Ik vond een bovengenoemd idee van thee met melk ook een goede; dan kun je bijvoorbeeld 3 x 100 ml. met 50 ml thee aanlengen (of met meer, met dit weer).

4. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    Hier krijgt ze nog 3 flessen opvolg melk op een dag.
    Ze vind ze ook allemaal nog even lekker en het cb vond dit ook prima. Snap niet waarom er zoveel verschillende adviezen worden gegeven. Ze zit ruim over de 300cc per dag.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Ik denk dat de verschillende adviezen wel degelijk komen door de verschilende kindjes.... Jouw kindje is waarschijnlijk niet te "dik" volgens de boekjes van het cb dus zijn die drie flessen geen probleem. Een kindje wat te dik zou zijk krijgt dus ander advies en misschien adviseren ze bij kindjes die te dun zijn juist wel meer opvolgmelk.

Er is niet echt een max aan gewone zuivel. Ze adviseren na een jaar 300 ml omdat ze anders te vol zouden kunnen raken van de melk en daardoor slechter eten maar als je kindje goed eet en je geeft wat meer is er dus niks aan de hand (hier verschilt het ook per pag maar krijgt hij vaak toch nog 400 cc of soms 500 cc melk. 200 cc pap van melk, 200 cc gewone melk voor het slapen gaan (gaat niet altijd op) en een toetje van 100 gram.

7. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    Bedankt voor je reactie. Ze zit al vanaf haar geboorte met gewicht en lengte tegen de bovenste lijn:p maar dat is mooi in verhouding volgens het cb. De laatste paar dagen wilt ze wel steeds minder fruit en groente dus zit nu toch even te kijken om de middag fles weg te laten. Misschien dat ze toch te vol zit dan:) En wat betreft het max aan zuivel daar komt ze dan nog wel overheen maar daar maak ik me niet druk om :p (komt dan op het zelfde als jou uit volgens mij)

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat had ik toen ook dat hij wat minder ging eten. Toen ook een fles weg gelaten, dat scheelde wel. Iig is de zuivel niet schadelijk ofzo alleen vullend dus dat is al fijn om te weten :-D

Hier bij t cb zijn ze wel super trouwens. Ze geven advies maar dringen niks op. Nu al helemaal van de flessen af is goed maar nog een tijdje flessen geven is ook goed (mits je kindje dan nog wel genoeg anders eet) ze zijn ook echt van het je kindje volgen en zich bewust dat ieder kind anders is...

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Oh ik denk dat ik toch ook wel boven de 300 ml melk zit.

In de ochtend een papfles van 180 ml gewone melk
    Bij de boterham een flesje melk van ongeveer 130 ml
    en dan voor het slapen gaan een fles opvolgmelk van 150 ml water en 5 schepjes..

Zou dit ongeveer genoeg zijn dan?

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    300 ml is al genoeg maar meer mag....

11. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    Heb nu gister 1 fles weg gelaten en ze heb er volgens mij weinig
    Last van. Ze eet ook al iets meer dus hoop dat het zo goed blijf
    Gaan.
    Dat is fijn zeg dat je cb zo makkelijk is.
    Hier zijn ze ook wel fijn ik mocht gewoon 3 flessen bij geven
    Wilde ze minder was het goed maar hoefde niet perse.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Fijn dat het goed ging. Hier zijn fles 3 en 2 er vrij snel achter elkaar af gegaan rond10 maanden en nooit niks van gemerkt ook bij hem...

13. miep84

miep84 Niet meer actief

Onze zoon wordt over 2weken 1 jaar, dit is zn schema:

6.15 brintapap of meergranenpap op mn 3 werkdagen, vrije dagen is het een boterham met beker melk
    9.00 lauwe thee uit beker drinken
    10.00 fruit. Paar stukjes maar meestal gepureerd omdat meneer anders alles weer uit tuft
    12.00 boterham met melk of lauwe thee of water
    15.00 halve soepstengel of halve liga of fruit met water
    17.30 mee eten met de pot, dan eet hij wel zonder te prakken of te pureren (blijf t gek vinden..)
    18.45 klein schaaltje magere yoghurt
    19.00 tandjes poetsen en slapen

Naast t weigeren van fruit in stukjes hebben we hier ook het probleem dan meneer zelden zelf wil eten of drinken en dus vrijwel altijd gevoerd wil worden of dat we zn beker vasthouden :s

Share This Page