Hoi moeders, Ik ben nogal nieuwsgierig wat jullie schema is met een baby van ongeveer 10 weken. Die van onze zoon is dat: 5.00 de fles 150/5 en terug naar bed 9.00 de fles 180/6 10.00 wassen/douchen en naar bed 13.00 de fles 150/5 14.00 naar bed 18.00 de fles 150/5 19.00 naar bed 22.30 de fles en naar bed Omdat onze zoon reflux heeft (heeft medicijnen voor het zuur in de maag lager te brengen), drinkt 20 min (180 in 25 min) en moet na de voeding zeker 20 min rechtop blijven. Dus er is altijd weinig speeltijd want daarna gaat hij alweer gapen en dus naar bed. Hebben jullie tips of aanvulling ook hoe ik hem het beste kan laten spelen, want dat doet hij nog niet echt anders dan op zijn handjes sabbelen, wat ook erg lek is. Ik ben benieuwd!
Eehh je kindje is pas 10 weken... Is niet O gek hoor dat ie niet speelt.. Doe het gewoon zoals je het nu doet... Misschien omhoog houden tegen je knieen aan zodat je kan kletsen oid Rond met m lopen... Dat Zijn genoeg indrukken hoor Het echt spelen komt vanzelf wel, als ze wat langer wakker blijven
Haha nou ik bedoelde ook niet echt spelen, als ik hem in de box leg en op mijn knieën voor ga zitten, vind hij het goed. Ga ik wat drinken pakken, vind ie het niks! Ik voed hem tegen mijn benen aan, omdat hij ivm de reflex, rechtop gevoed moet worden. Klopt dat we dan veel contact hebben. Hij lacht en brabbelde ook veel tegen mij. Bij andere niet..mama Rules!!
Hier ook een kleine van 10 weken en hier ook niet veel meer dan luier, voeden, rechtop houden en lekker lachen en brabbelen en weer slapen.. Alleen dat slapen is overdag echt bij mij want in z'n bed slaapt ie niet of maar heel kort en dan komt hij weer slaap tekort.. En even in de box laten om wat te pakken zonder dat ie gaat huilen lukt hier pas sinds afgelopen week.. of dat komt omdat ie er nu klaar voor is of omdat z'n medicatie reflux nu aan slaat, weet ik niet.. maar eventjes in de box zodat mama kan plassen was al drama!
Ons schema met de kleine (morgen 11weken) is ongeveer als volgt : 07:00/08:00 flesje 150ml 11:00/12:00 flesje 150ml 15:00/16:00 flesje 150ml 18:00/19:00 flesje 150ml 23:45 laatste flesje 150ml Hij slaap dan na zn flesje van 19:00 door tot in de ochtend en maken hem wakker voor het flesje van 23:45 ongeveer. Hij slaapt meestal in de middag (alleen als ik hem ingebakerd heb) in zijn eigen bedje, anders wil hij niet slapen Nu slaapt hij bijv naast mij op de bank en anders in zn maxi cosi als we boodschappen halen/op bezoek gaan of stukkie rijden hihi Qua spelen, dat doet hij nog niet echt Als hij in zn wippertje zit dan oefen ik met hem dat hij zijn (stoffe) ramelaar vast kan houden en dat lukt al half hihi. Net zoals op de commode, altijd zeggen wat je doet en vast houdt zodat hij sneller leert wat alles is en als we klaar zijn houdt hij mijn hand/vinger vast en zeg ik 1,2 ja trekken en dan komen we omhoog zodat hij zit en zn nekje versterkt. Is grappig om te zien, het lijkt alsof hij al weet wat we gaan doen En "napraten" met bijv OOOOOOWW, hij kijkt dan heel goed naar je mond en probeerd dat na te doen netzoals tong uit steken Nou en wat mensen zeggen, de eerste weken is het makkelijkst omdat hij toch alleen maar eet, slaapt en kakt NOU neee hahaha hier niet
Tussen de 10-12 weken hebben ze meestal een sprong, ligt er aan of ze vroeger of later geboren zijn dan de uitgerekene datum. Hier was het met 10 weken: wakker en fles 150/5 9.30 fles 150/5 13.00 fles 150/5 16.00 fles 150/5 19.30 fles 150/5 Tussendoor denk ik een uurtje wakker, daarna weer slapen. Meestal lag ze in de box, legde ik haar af en toe een paar minuutjes op de buik. Soms in de wipper, paar minuutjes met een speeltje die er aan hangt en ze net kon aantikken