Ik maak me niet direct echt zorgen, maar ben meer verbaasd. Mn meisje 20 mnd) is vanaf dag één dat het mocht altijd een enorme fruitfanaat geweest. Helaas is ze sinds een week of 2 ineens helemaal klaar met fruit. Wat we haar ook geven (banaan, appel, bes, peer, meloen, mango, kiwi, bessen, aardbei etc. ) ze wil het niet . Heel soms krijg ik er nog een klein beetje in als ik het pureer tot moes, maar het is altijd maar heel weinig en stukjes ho maar. Dit terwijl ze tot voorkort minstens twee stukken fruit per dag at. Herkent iemand dit en if so hoelang duurt zo'n fase? (ik hoop tenminste dat het een fase is!). Wij zijn zelf erg van het fruit en hebben ook altijd veel lekker fruit in huis. Ik vind het zo jammer dat ze het nu ineens niet meer wil. Al het andere eten (brood, warme maaltijden) gaan overigens prima.
Geen idee of het een fase is, grote kans van wel en wellicht dat je over een paar weken het weer niet aangesleept krijgt! Zo zijn ze... Hier gingen ze ook steeds minder lusten. De oudste trekt de laatste maanden weer een beetje bij. Er is geen peil op te trekken, eetlust van kleine kinderen. Althans, niet op die van mij.
Vervelend! Anders eens knijpfruit proberen? Mijn dochter vind het vooral leuk om te eten....en krijgt zo toh wat binnen
Mijn oudste heeft dit ook een hele tijd gehad, kreeg het er met geen mogelijkheid in. Ben toen sinaasappelsap gaan geven, kreeg hij toch vit c binnen.
Ik geef haar nu inderdaad ook maar sinaasappelsap en dat gaat er gelukkig wel altijd in. Maar ik hoop toch dat ik er binnenkort weer fruit in krijg. Ik was juist altijd zo trots op hoe goed ze fruit at .
Komt vanzelf wel weer, is bij mijn oudste ook helemaal goed gekomen. Wel goed dat ze sinaasappelsap wel lekker vindt. Krijgt ze toch wel haar vitamines binnen.
Heeee das herkenbaar! Mijn zoontje is stuk jonger maar heeft precies hetzelfde. Hij eet alles, at banaan zo uit het vuistje en van de een op andere dag wil hij zijn fruit alleen geprakt Echt zo bizar. Regelmatig probeer ik of hij toch niet weer stukjes wil... Nee dus. Zijn avond eten gaat er wel 'normaal' in. Apart hè?!