Baby 11 maanden ineens weer nachtvoeding????

Discussie in 'Voeding' gestart door xjeannii, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Hallo ladies!

Mijn zoontje is nou bijna 11 maanden en lijkt ineens weer te komen voor een nachtvoeding.
    Gister en eergister werd hij rond 4u wakker, paar keer speen ingedaan, maar om 5:30 huilen en dus toch de fles gegeven...die hij opdronk.

Hij is nu weer wakker vanaf 4:15. Ik heb hem om 5u verschoond en water gegeven en vervolgens weer terug gelegd. Nou is ie elke keer stil en dan weer ff huilen en vervolgens heel erg aan het rommelen en bewegen in bed en dan weer ff huilen... elke keer beetje harder, maar slapen doet hij niet.

Zijn schema is
    08:00 150ml pap via bordje
    09:30 2 stuks fruit
    12:00 2 broodjes en fles 150ml
    15:30 rijstwafeltje,koekje oid.
    17:00 warme maaltijd (meestal potje) en toetje (griekse yoghurt)
    19:00 fles 150ml.

Dit lijkt mij toch voldoende.

Moet ik nu echt terug op een nachtvoeding? waar hij straks weer maanden lang aan vast zit uit gewenning. Wie kan mij helpen??

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon proberen.
    Waarschijnlijk valt het reuze mee DN gaat hij vanzelf eeer doorslapen :)

Hij zal het nodig hebben :)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tot de middag krijgt hij wel veel, maar in de namiddag vind ik het toch beperkt. Een rijstwafel is volledig leeg. Een koekje heeft niets voedend. Een potje vult veel minder dan vers. Bovendien at mijn dochter op die leeftijd veel meer groenten dan zo'n potje biedt. Ik zou dus echt wat meer vullend geven in de namiddag. Nog een keer fruit, meer groente, zelf gemaakt....

4. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Misschien flesje van 19 uur verhogen? Ben het wel eens met Shakes.

5. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    voorheen kreeg hij altijd zelfgemaakt, maar nadat hij de laatste tijd veel ziek is geweest en veel spuugde en zelfgemaakt ook weigerde ben ermee gestopt om te maken.. ik zat me elke keer uit te sloven en vervolgens nam hij nauwelijks wat.
    maar idd ik zal s middags misschien nog wat fruit oid kunnen geven wat meer vult.

6. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja, misschien wel. hij sliep uiteindelijk om 6u weer tot 7:30.
    maar ken ook mensen die er aan vast zitten... en dat her gewenning word straks, en daar zit ik niet zo op te wachten...

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan zou ik toch wat vaker kleinere porties geven in de namiddag. Fruit, rauwe groente... En gewoon wat groente van jullie apart houden en geven. Want ik zou ook niet staan te springen om nachtvoedingen op die leeftijd opnieuw te introduceren.

8. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    @Shakes zoals komkommertjes, tomaatjes enzo? mag die dat al? heb je nog meer suggesties?
    Dat is namelijk wel een goed idee! Dankje.

Misschien kan ik idd een potje geven en dan nog wat geven wat wij eten (wat hij dan ook mag natuurlijk) zodat hij weer daaraan kan wennen, want hij mag over bijna een maandje met "de pot mee eten"

Nee ik sta daar ook niet op te wachten. Hij sliep vanochtend uiteindelijk van 5:45 tot 7:45 en had toen wel echt honger. Heb ook 180+6 pap gemaakt ipv 150+5 en het was zo op.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hij mag nu ook al met de pot mee eten hoor. Gewoon opletten met kruiden. Dus pas zout toevoegen nadat je wat stukjes voor hem uit de pot gevist hebt. Geen sausen uit een pakje maar gewoon puur geven. Etc.

Rauwe groenten kan ook veel natuurlijk. Tomaat, komkommer, bloemkool...

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben op een gegeven moment de tussendoortjes om gaan ruilen. Dus om 10.00 een rijstwafel of iets en om 15.00 fruit.
    En dan inderdaad een goed ontbijt, gewoon wat meer pap maken inderdaad, hier at hij op die leeftijd gerust 2 boterhammen 's morgens.
    Verder kwam hij hier ook tussen 5.00-6.00 op die leeftijd. Veel werd er gezegd, hebben ze nodig, ze stoppen er vanzelf weer mee.
    Wellicht had hij het nodig, maar er vanzelf mee stoppen deed hij helaas niet en wij hebben echt met een paar nachten drama (maanden later) de fles eraf gekregen.
    Ik weet dus niet of ik bij de volgende (op die leeftijd) weer dezelfde keuze zou maken.
    Maar blijf het altijd lastig vinden, als ze echt trek of dorst hebben, nu met 2,5 begin ik er bv. niet meer aan, maar waar leg je die grens...
    Ik zou doen wat voor jullie goed voelt, alleen wel proberen om het over een poosje weer te stoppen en daarbij proberen om overdag wat extraatjes te geven, zoals in de tips hierboven al gegeven.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh en hier kreeg zoontje soms ook wel eens potjes hoor, maar pakte voor het avondeten dan altijd al de 12+ of 15+ potjes, aan de 8+ had hij echt niet meer genoeg.
    En wat 't fruit betreft. Je zou bv. ook een banaan door een potje fruit kunnen pureren, vult ook wat meer. Of proberen of hij geprakt fruit wil? Hier wilde hij geen stukjes, eet pas sinds hij 2 jaar is z'n fruit in stukjes, maar geprakt ging bepaalde periodes nog wel.

12. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Fruit geef ik wel gewoon altijd vers! geprakt idd alleen harde dingen zoals appen doe ik wel met de blender nog.
    maar dat van die 12 mnd potjes is misschien wel een goed idee! daar zit toch 50gr meer groente in.
    in je vorige berichtje zei je tussendoortjes omdraaien!
    toevallig heb ik dat vandaag gedaan! vanochtend kreeg hij 2 rijstwafeltjes en straks als die wakker word fruit.
    maar mijn zoontje slaapt vaak van 2 tot 4 en ik vind het dan weer zo dicht op het avondeten, maar misschien kan ik de warme hap dan rond 17:30/18u geven.

13. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja maar zoals vanavond eten we spaghetti.
    hij mag de pasta dan wel en gehakt, maar dan de saus weer niet? want dat komt uit een verpakking.
    maar zonder saus is het toch veel te droog?

en zo is dat met meerdere dingen zoals pakken knorr etc.. dus eigenlijk kan die dan alleen mee eten als we aardappels eten met verse groenten?

Thanks voor de tip iig.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik geef ook gewoon dingen uit een pakje/zakje hoor... alleen niet elke dag ;)

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan zelf saus maken. Of je opent gewoon een flesje passata, zodat hij pure tomaten krijgt. Of je houdt van de dag voordien wat groenten apart en geeft dat ipv de spaghetti. Of je gooit snel wat diepvriesgroenten in een potje en kookt iets apart. Er zijn veel opties :)

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik hield voor mezelf als richtlijn dat hij max. 1x per week iets mee mocht eten uit een pakje/zakje.
    Verder had ik vaak een paar zakken diepvriesgroente in de vriezer liggen, had in een kwartiertje wat voor 'm gekookt.
    En als ik van tevoren wist wat we wanneer aten dan kookte ik soms die dag al wat extra voor hem, zodat hij 1 of 2 dagen later nog een keer hetzelfde prakje kon eten.

Wat betreft die tussendoortjes omruilen, met de slaapjes dan inderdaad wellicht wat lastig, hier sliep hij toen nog maar 1x, dus dan heb je wat meer mogelijkheden.

17. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Wij doen ook wel dingen uit pakjes / zakjes hoor , maar inderdaad met mate
    Ook kook ik vaak iets meer van bepaalde dingen.
    Zoals gisteren hadden we aardappelpuree, bloemkool en gehaktbal ( hij krijg een klein stukje vlees)
    Maar puree en bloemkool heb ik nog over en dat krijgt hij dan morgen weer met een stukje vis.

Weet niet of je er wat aan hebt maar wij maken als we boodschappen gaan doen gelijk voor de hele week een menu van wat we gaan eten.
    Dit passen we zoveel mogelijk aan naar de kleine maar er is ook wel een dag dat je iets eet wat hij niet mag.
    Dan hou ik daar bij een andere dag weer rekening mee zodat ik wat overhoud.
    Geeft een stuk meer rust als je van tevoren weet wat je gaat koken ( hier wel in ieder geval ;) )

18. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Jaa dat is ook wel zo.
    Maar ik werk ook veel avonddiensten dus dan kook ik soms makkelijk voor m'n vriend, vaak dingen wat de kleine dan weer niet mag.
    En mijn vriend lust niet veel groente.

Dus het is even zoeken.. maar inderdaad voor de hele week wat halen is wel een goede tip.
    Als ik nu vers maak, maak ik ook voor 2 dagen en bewaar ik het in de koelkast.
    Morgen eten we weer aardappeltjes met groente dus dan maak ik dat ook voor hem klaar. Zoutloos koken en achteraf zout op ons eigen eten doen is dan het gemakkelijkst toch?

Vanaf wanneer mogen ze dan wel "echt" alles mee eten???

19. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    En nog een vraag; wat voor vlees mogen ze allemaal??

20. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja lastig he, hij loopt zo te knoeien met de tijden van zijn slaapjes...
    best vervelend soms. de ene keer slaaptie s ochtends weer bijna 2 uur en de andere keer 's middags.
    Zou fijner zijn als die 1 slaapje zou hebben.

Deel Deze Pagina