dochtertje krijgt nu hyperallergene melk en dan opvolgmelk??

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mamatje77, Feb 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hallo,

Onze dochter is over 3 weekjes 6 maanden en mag ze opvolgmelk 2.
    Nu drinkt ze hyperallergene melk aangezien mijn zoontje koemelkallergie had, ook tijdens de bv periode. Ook zit er cara ed in de familie.
    Nu heeft mijn dochter zonder problemen bv gekregen maar wel uit voorzorg de hyperallergene voeding gekregen...ze krijgt rijstebloem, en ze eet al fruit en groentehapje. Dit ging en gaat ook prima zonder problemen. Kan ik straks hasr gewone standaard opvolgmelk geven of moet dit hyperallergene blijven??

Verder nog even de vraag...zodra ik geen nutrilon gebruik dus johannesbroodpitmeel door haar gewone melkfles geeft ze snel voeding terug...straks bij het geven van wat thee of sap is dat natuurlijk niet lekker omdat erbij te doen...zou haar slokdarm/ maagklepje nog niet voldoende werken/ sluiten...en wanneet is dit ong wrl goed ontwikkeld??

Alvast bedankt,
    Gr mamatje

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Je vraag staat denk ik in de verkeerde rubriek.

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    O oeps...dan de vraag maar hier nogmaals....

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Vanaf 6 maanden kun je overgaan op de Standaard opvolgmelk. Het kan zijn dat je kindje even moet wennen aan de opvolgmelk. Om die reden is het fijn tijdelijk de nr 1 en nr 2 voeding met elkaar te mengen. Kan je kindje hier even aan wennen en kan je zelf kijken hoe het gaat. Mocht het nodig zijn kan je het nog indikken met johannesbroodpitmeel of een voeding geven waar dit al in zit, Friso Comfort. Het verschilt per kindje of ze nog last hebben van spugen/voeding teruggeven. Tussen de 6-8 maanden is het voldoende om 800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven.
    Groetjes Angelique

Share This Page