Mijn zoontje van bijna 5 maanden vervoer ik in de wandelwagen met bak dus. Tot twee weken geleden ging dit goed. Maar nu trekt hij zich elke keer op en wilt gaat zitten gevolg hij valt bijna eruit. Soms let ik even niet op en dan gaat die weer. Het wordt gewoon heel gevaarlijk. Ook doet hij dit in zijn bedje maar die heb ik iets lager gezet dus als hij daar bezig is valt die er in iedergeval niet uit. Ik heb een bugaboo Buffalo maar vind hem erg jong om al te gaan wisselen van bak naar wagen inzet. Hij kan wel nagenoeg plat maar hij ligt dan toch in een soort van kuipje. Dit lijkt me niet echt goed. Wat zouden jullie doen ?
Hier was dat niet het geval, omdat ze sowieso een mini was en met 5 maand nog lang niet zo ver. Mijn neefje is met 5 maanden uit de wagenbak gevallen omdat hij zich dus opeens optrok zonder iemand daar erg in had... hij ligt ook nu in een platte kinderwagen in de gordels (weet niet zeker, maar volgens mij niet om de schouders) en hij slaapt daar ook gewoon prima in en lijkt zich er niet vervelend in te voelen. veiligheid eerst en als je hem dus niet in de wagenbak kunt vastleggen, heb je weinig keus denk ik (als je hem niet wilt dragen)
Je zou nog kunnen overwegen hem op zijn buik te leggen in de bak, maar ik denk dat dit ook snel gevaarlijk wordt. Zou als dat geen optie is en hij zich echt tot zit op blijft trekken toch overgaan. Of bijv tijdelijk meer gebruik maken van een draagdoek/zak. Maar als het zo gevaarlijk is zou ik ze liever dan maar wat eerder in de wandelwageninzet hebben.
Mooie kar, heeft luchtbanden toch? Ze mogen wel eventjes in een kuipvorm. Max. een uur per keer , dacht ik (regels voor autostoeltje). Leg je hem daarna lekker op speelkleed ter compensatie?
zoonlief lag met 5 maanden gewoon in het buggygedeelte van onze wagen. Ik deed gewoon de rug wat naar beneden zodat hij niet echt rechtopzat maar wel hoog genoeg dat hij alles kon zien. Ging perfect
Wij gebruiken al een maand de buggyinzet omdat mevrouw te groot werd voor de reiswieg. Wij hebben een stokke xplory. Ze vindt het ook veel leuker in de buggyinzet. Wel staat die altijd in de ligstand
Deed ik ook, en niet te lang er in. Dan maar ff snel de winkels door, het echte shoppen kwam vanzelf wel weer Net zoals de lange wandelingen.
Ik zou ook maar snel wisselen naar het stoeltje, eruit kunnen vallen is gevaarlijker dan zo'n stoeltje. Hier al vroeg over naar stoeltje, wel plat.
Ik zou hem gewoon in het stoeltje doen hoor. Beter dat dan dat hij straks uit de bak valt. En ze liggen praktisch plat, dus lijkt mij weinig kwaad kunnen.
Vanaf 4 maanden al in de gewone kinderwagen. Hij paste niet meer in de bak. Wij hebben de maxi cosi mura plus. Heb hem vaak gewoon op de relax stand niet plat, niet rechtop maar ertussenin. Gaat prima hoor.
Hier ligt ze nu ook sinds een week in het buggy gedeelte. Ze zit naar mij toe zeg maar en ze vind het fantastisch!
stond bij de oudste met 5,5 maand voor hetzelfde probleem. Ik denk net zoals jij...zo lang mogelijk in de wagenbak houden, maar dit werd wel zo gevaarlijk dat ik toch echt over moest.
Mijn dochter deed dat ook. Ik heb haar eerst nog een tijdje in de bak gelaten en dan echt altijd met mijn neus er bovenop, zodat ik kon ingrijpen als ze ging klimmen. Maar ze is wel eerder overgegaan in de wandelwageninzet dan qua lengte nodig was geweest. Puur vanwege het klimmen.
Ik ga hem toch maar ombouwen vandaag de hond uit gelaten en goed op gelet maar meneer wilt zitten haha. Ziet er wel grappig uit maar is levens gevaarlijk omdat jij natuurlijk nog niet stevig zit en dan nog is het gevaarlijk. Het is een vlot mannetje inderdaad , hij rolt geheel om van en naar alle kanten , wilt alleen maar zitten en als ik hem op de bank zet en laat staan houdt die het ook al 30 sec vol. Sinds kort als ik hem op het kleed op zijn buik ligt probeert die te tijgeren alleen weet die nog niet wat die met ze handen en armen moet dus schuift die via zijn benen maar voor. Ach mama was heel vlot met alles en papa was ook redelijk snel zal wel in de gene zitten. Voor de rest is die qua lengte gemiddeld en gewicht -1 hij is smal , dus hij is ook niet groot ofzo. Al moet ik eerlijk zeggen op het kinderdagverblijf is een meisje van net 8 maanden en die loopt dus al stapjes los. Nou is dag meisje ook nog eens heel klein en tenger en dat ziet er ook niet uit echt een baby die loopt haha. Morgen ben ik vrij dus ga ik dat even doen. Thanks meiden.
Wij hebben hem ook omgezet toen hij gevaarlijk werd! Ging steeds zijn benen over de rand gooien. Behalve gevaarlijk was het ook nog eens erg koud omdat hij niet onder de deken van de wagenbak bleef. Zitgedeelte gaat perfect en de voetenzak is lekker warm.
Onze uk wou ook recht zitten maar was nog te klein.wij hebben een tijd gedragen en korte ritjes in de maxi cosi.