Hallo allemaal! Ik ben hier niet nieuw maar onder een schuilnaam, voor ik wordt beticht van alleen maar topics plaatsen Dit omdat ik zwanger ben en het nog niet wereldkundig wil maken en wat dringende vragen had betreft wat andere onderwerpen die ik ook liever niet onder mijn echte naam doe(ben wel bekend voor een aantal mensen!!). Dus vandaar! Maar nu de vraag. Heb een mannetje wat als de baby geboren word(mocht alles goed gaan, duimen jullie voor me!?) 15 maanden is. Het was niet helemaal zo gepland maar natuurlijk hartstikke welkom en reuze gezellig! Maar we hebben een slaapkamer te weinig. Mijn oudste loopt sociaal emotioneel zwaar achter en kan niet goed reageren op moeilijke situaties, ik durf hem niet bij de baby te leggen. Dus dan zal de jongste bij de baby op de kamer moeten. Ik heb een hele grote kamer voor hen, de oudste gaat dan naar de kleinere kamer toe(daar slaapt nu de jongste). Maar er is echt ruimte zat, staat nu een bureau, bed, groot kleed om te spelen, kledingkastje, hoekje om te lezen, speelgoedkast.. Dus groot. Het is een rechthoek dus ik kan de kamer zo door midden delen. Ik merk dat het me echt goed bezig houd en wil het graag goed uitgedacht hebben. Mijn man wil al bijna verhuizen geloof ik en dit wil ik écht niet. Woon hier super en lekker centraal met veel kleine kinderen in de buurt, ze kunnen hier op straat spelen, leuke buren. Nou er is echt geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verkassen(en ik wil niet weer zwanger verhuizen, dat is echt drama). De baby blijft trouwens zo lang mogelijk, liefst tot hij/zij doorslaapt bij ons op de kamer. Maar als wij haar /hem wakker houden(als bij de jongste, die sliep zoo slecht door ons..) moet ik er wel eerder aan denk ik. Hebben jullie tips? En ervaringen? Moet ik wachten met omgooien, hoe lang? Of zal ik ze al ruime tijd laten wennen aan de nieuwe situatie, voor de baby er is? Wil zoiezo wachten tot 2 goede echo's(8 & 12 weken)en had zelf bedacht met 20 weken de boel omgooien, is dit niet te laat? En verder, hoe is de overgang van twee naar drie kindjes? Vooral met de jongste zo dicht op elkaar? Alsvast heel erg bedankt, ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
Gefeliciteerd!! Qua kamers omgooien; zelf zou ik inderdaad ruim voor de baby de kamers veranderen, zo kan je oudste wennen aan de nieuwe kamer en dit niet direct linken met "ik moest verhuizen van kamer vanwege die baby". Wbt samen slapen; wij hebben 3 slaapkamers maar leggen straks ook beide kids op 1 kamer. Lijkt me heerlijk!