herkent iemand dit?? 800 cc op 1 dag??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door balleke, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik ben pas geleden bevallen van super mooi en lief ventje. De eerste dagen waren (vooral de avonden en nachten) waren een drama, zodra de kraamhulp weg was wilde meneer meer drinken. Hij mocht maar 50 cc hebben, maar ik kon het niet aanzien dat hij zoveel honger had. Ik heb hem toen ook meer gegeven 70 cc en alles bleef binnen. En nog had hij honger! We zijn toen overgestapt naar forte en dat werkte meteen goed!! Maar nu drinkt hij op 1 dag zo tussen de 700 a 800 cc op (incl de nacht) Ik vind dit persoonlijk erg veel voor mannetje wat net 3100 gram weegt en bijna 3 weken oud is + ik heb al een ouder zoontje en dit komt mij helemaal niet bekent voor. Hij was meer het tegenovergestelde (moest al blij zijn dat hij 500 cc weg at op 1 dag rond deze tijd)

Is dit wel normaal??? Onze oudste sliep door met als hij 800 a 900 cc op at en hij was toen 8 weken. Dit mannetje komt nog om de 3 a 4 uur voor een nachtvoeding!

Komt dit iemand bekent voor?????????

2. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo ons zoontje dronk dat ook al met die weken die had ook heel veel honger en ze hebben er nooit niks overgezegt weet wel dat ze niet meer dan 1 liter mogen hebben anders even cb opbellen voor advies

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    idd als hij onder de 1000cc blijft....

hier juist het tegenovergestelde, de oudste was een echt vreetmonstertje, ondanks hij prematuur was(wrs wilde hij goed inhalen), en Mika is nu rond de 6 kilo en ben blij als ik 5-6 flessen van max 100-120 binnen krijg.

zolang de kindjes tevreden zijn, bijkomen en er geen last van hebben, maakt het dus niet uit....ja, en dus niet boven de 1000cc uitkomen, ivm de nierfunctie!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Sowieso hoort de vraag bij voeding en niet hier, dus hij zal wel verplaatst gaan worden!

Maar ik vind het ook wel heel erg veel, liever gezegd veel te veel! Als je met 3 weken al op 800 cc zit waarop ga je dan wel niet uitkomen als hij 6 mnd is! Meer dan 1000 mag nooit dus volgens mij ga je dat nooit redden zo.

Je geeft hem al vanaf het begin veel meer dan je mocht geven. 50 of 70 cc is al een hoop verschil! Hoe groot zijn de flessen die je geeft?

Want het is gewicht x 150 hooguit 180 en dan zit je maar op 558 max. Jij gaat daar wel heel ver overheen.

Zou minder grote flessen geven en om de hoeveel uur drinkt hij? Want huilt hij wel van de honger of huilt hij om iets anders. Spuugt hij of niet?

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben het eens met Yolanthe. Het is echt enorm veel, dat lijkt me absoluut niet goed voor een baby'tje van 3 weken oud en 3 kilo. Ik zou meteen contact opnemen met het CB en dit probleem voorleggen.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik ben het eens met de dames hierboven! Vind t ook heel erg veel!
    Mijn zoontje is bijna 4 mnd en ben al blij als ik er 800 cc in krijg op een dag!

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het ook erg veel hoor, mijn dochtertje krijgt borstvoeding, dus dat zal ongetwijfeld wat anders liggen, maar ik geef haar altijd 300 cc mee naar 't kdv (daar is ze van 8 tot 5) en daar laat ze dan nog wat van staan vaak. Zij is nu ruim 5 maanden.
    Ik zou echt even contact opnemen met het cb of je huisarts en eventueel een doorverwijzing aanvragen voor de kinderarts.

Mijn zoontje dronk overigens ook altijd erg veel (wel borstvoeding, dus ik weet niet hoeveel), maar hij bleek reflux te hebben (verborgen). Hij dronk dan om de pijn van het zuur te verzachten, kan dat het misschien zijn?

8. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Jaaa ik vind het ook veel!!!!!
    En voel me er ook niet goed bij!!!
    Wat dan hem laten krijsen/huilen????

Vandaag is het op het ergst! Na voeding wil hij alleen maar meer en wil totaal geen speen alleen maar de fles, maar meer als 110 krijgt hij van mij niet! Speen wil hij ook niet! En nee hij geeft ook niets terug. Maar ik ga maandag sowieso naar de huisarts! Ik geef hem om de 3 uur a 2,5 uur een fles.

(en sorry heb niet gezien dat er voedings topic was!!!!)

Wat zijn symp van verborgen ruflex??????

9. adi

adi Niet meer actief

Voeding herkauwen, veel slikken na de voeding, sommige kindjes ruiken zuur, niet plat willen liggen, en onverzadigbaar lijken. Zolang ze drinken en slikken doet het geen pijn aan hun slokdarm.

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Is een witte tong en droog kokhalzen of kuchen. En vooral veel huilen in de ochtend en avond een symptoom??? herkeuwen heb ik hem nog niet zien doen (wwet ook niet hoe dat er uit ziet) Ruikt ook niet zuur of zo. Wel echt een onverzadigbaar na voeding vooral vandaag!

Las ergens dat veel hikken ook daar te maken mee heeft, maar dat doet hij niet veel meer als mn oudste zoon (toen hij nog zo klein was) En na zijn voeding doet hij ook zijn hoofd naar achteren...:( Ik wordt hier echt niet vrolijk van mocht hij dit hebben, maar wat kan ik er aan doen, want hij zit al op forte nutrilon. En wat kan de huisarts doen??

Pff ben echt helemaal van slag en over de zeik vandaag!

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik bedoelde het niet lullig over het voedingstopic hoor, meer van dat als je hem niet meer kan vinden dat je hem dan daar terug kunt vinden omdat de moderators hem waarschijnlijk zullen verplaatsen ;)

Pfff wat moet jij je moedeloos voelen! Mij klinkt het inderdaad dat het best eens verborgen reflux kan zijn. Hoe lang doet hij trouwens over zijn fles? Drinkt hij heel snel zodat zijn zuigebehoefte nog niet voldaan is?

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even meedenkend: Je pink wil hij ook niet hebben om te zuigen? Sommige kindjes zijn heel kritisch als het om spenen gaat?

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook een hongerig aapje. Alleen kwamen we er al snel achter dat hij te snel dronk (dat is altijd zo gebleven) en daarna na de hoeveelheid die hij mocht hebben een speen ook goed vond. Dus misschien is dat een optie in plaats van een overdosis aan voeding. Wie heeft je de tip gegeven om met forte te beginnen? Het CB? Overleg dan eens met hen wat ze adviseren ...

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    #14 balleke, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
    Zeker voel ik me moedeloos!..pfff

Maar doet er 5 a 10 min over en dan goed laten boeren 5 min. En dan verschoon ik zijn luier om tijd te rekken en daarna wil hij meer hebben na 5 min. dus in totaal ben 25 min a 45 min bezig. en als hij wil de speen tussen door..

pink wil hij ook niet. hij heeft echt in de gaten dat er geen melk uitkomt. speen de ene keer wel en dan weer niet.

maandag sowieso effe cb arts bellen, want maak me nu wel erg ongerust...:(

15. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    kraamhulp met overleg om forte te gebruiken. ging super goed tot nu...

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar Flesvoeding.

Lotte

17. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hoeveel cc krijgt hij nu per fles?

18. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    nu krijgt hij 65 cc per fles.
    ik ben verder gaan onderzoeken en het is ons steeds meer duidelijk dat hij verborgen ruflex heeft!
    dit zijn symptomen.
    *wil de hele fles leeg drinken (zo vol als het is)
    *als je hem 90 cc geeft drinkt hij dat in 7 min op (guzig drinken).
    *vaak de hik. gisteren 3 keer.
    *na voeding ontroostbaar (krijsen)
    *na voeding hoofd naar achter gooien.
    *braakneigingen, maar er komt niks... en slikt het weer in.
    *veel niesen
    *witte tong
    *smak geluid na voeding.
    *soort hik-piep geluid maken
    *vuil oogje- traan(maar dit was meer symp voor kma)
    *kuchen af en toe
    *poept bij elke luier (heel erg waterig, maar ook symp voor kma)

We zijn nu ten einde raad! Loop de hele dag door te janken en ik zal blij zijn als we morgen naar HA gaan. Het stomme is dat het vrouwtje van cb die even langs is geweest niet is opgevallen!
    We hebben gisteren maar johannesbroodpitmeel gehaald en dat lijkt redelijk te werken, maar nu drinkt hij daar weer weinig van, omdat de voeding dik is en dan komt hij om de 2 uur.... En nu poept hij iet sinds gister avond en we denken dat hij nu ook last heeft van darmkrampen. Ik vind het zo K*T om te zien dat mijn kind pijnlijd!
    Pfff zit er helemaal door heen

19. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nou balleke,

Ik heb zoiets ook met mijn dochtertje zij is sinds gisteren een maand oud en ik gebruik hypoallergeen.
    Zij komt om de 1.5/2.5 uur.Ik geef haar 8 voedingen en in de nacht komt zij 2 maal.
    Het is net alsof zij een bodemloze put is.
    Zij zit nu ook tussen de 850 en 880 cc.en zij weegt nu ongeveer
    3400 gr...(is al over haar geboorte gewicht van 2785 heen.)
    ze gaat ook echt krijsen,
    dinsdag ga ik naar het cb,met een bijgehouden lijst en mijn bevindingen en dan mag die arts het oplossen.Zo niet,dan ga ik naar de huisarts.
    Ik heb het cb al 4 keer om hulp gevraagd en iedere keer zeggen ze wel iets anders.
    Het is zo erg,dat we over vermoeid zijn,ik geen aandacht kan besteden aan mijn 4 jarige.Met als gevolg,dat zij positieve als negatieve aandacht gaat vragen en als zij afspreekt en een vriendje of vriendinnetje kan niet,dan gaat ze over de rooie,terwijl ze normaal alleen maar moppert en heel sip kijkt.

Dus ik snap je frustratie.En als het cb niets doet,ga gewoon naar de huisarts,want deze stap gaan we ook doen als het cb nu na de 4e keer niets voor ons kan betekenen.

De oudste kwam met 4 weken keurig om de 3 uur.

20. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik snap heel goed je verhaal en ook nog eens een dochter van 4 die ook aandacht wil. Hier nog een manneke rond lopen die net 1 is en sinds gisteren ook nog eens ziek is geworden en nu super aanhanglijk is....:(
    Maar ik was sowieso van plan om morgen naar HA te gaan en niet eerst naar CB, want had al overal al verhalen gelezen dat ze je niet serieus nemen en het dan miss wel afdoen met darmkrampjes. Nou ik heb die discussie al gehad met mn man, want die dacht ook aan darmkrampjes. Tot dat hij dit de hele avond, nacht en dag mee had gemaakt kwam hij daarvan terug.

Maar herken je de boven genoemde symptomen?? Jeetje dat is ook al zoveel 850 cc. We geven nu johannesbroodpitmeel en hij is nu veel rustiger en iets meer tervrede tijdens de voeding. Na de voeding valt hij in mn armen in slaap (pff hij slaapt bijna niet meer)
    Alleen poepen heeft hij nu even niet meer gedaan. Hij drinkt nu 55cc a 75 cc op. Dat is voor ons echt een verschil!

Deel Deze Pagina