Lieve Dames , Mijn zoontje gaat straks naar het KDV. En op het KDV geven ze nooit ontbijt, ze willen namelijk dat het kind al ontbeten heeft. Doe ik tot nu toe ook bij de gastouder. Maar hij moet ooit over naar een broodje in de ochtend ( 11 maanden ) hij eet overigens al brood etc etc. Maar dus niet in de ochtend.. conclusie: simpel weg geen tijd voor! Ik sta echter al 5:15 naast mijn bed om alles voor elkaar te boksen (vroege baan) .. Mijn ventje is nog niet snel in eten , en dat is prima. Maar nu zit ik er aan te denken om dus een pap fles in de ochtend te geven. Hij drinkt overigens nog 3 flessen. Ochtend en middag 150 cc en in de avond laat hij steeds meer staan. Ik heb het gevoel dat hij het niet zo erg meer nodig heeft. (Wat hij zelf aan geeft) .. Maar , hoe zal ik beginnen met de pap fles. Welk merk aanmaak pap gebruiken jullie? Gebruiken jullie al gewone melk om te oefenen? Of doen jullie dat nog aanmaken met flesvoeding ? Ik win graag wat info in. Of wellicht hebben jullie een heel ander idee. Ik sta open voor advies! Alvast bedankt
Ik zou op die leeftijd niet meer beginnen aan een papfles. Dan zou ik de pap gewoon uit een bordje geven. Hier kreeg ze eerst pap van Biobim en later ook de biologisch pap van de AH, de pap van Love my veggies, of pap van de kleine keuken. In ieder geval geen Brinta vanwege de hoeveelheid suiker. We gebruikten eerst kunstvoeding en echt pas vanaf 1 jaar koemelk.
Met bijna een jaar voerden wij gewoon de pap vanuit bordje. Gewoon met kunstvoeding en fijne granen pap van olvarit
Wij beginnen nu ook het ontbijt te introduceren. Om en om fles melk of bord pap. Met kunstmelk. Als hij erg langzaam eet is het lastig, maar hier doen we net zo lang over pap ontbijt als fles geven. Wat maakt bij jou het verschil? Is er een mogelijkheid het te combineren met zelf ontbijten?
Ik zou dan gewoon een bordje pap geven. Brood komt vaak vanzelf wel. Ik moet om 6.15 de deur uit, kids haal ik om 5.45 uit bed en die hebben voor die tijd een boterham op. Drinken geef ik ze in de auto of krijgen ze bij de gastouder. Hier wel de optie om bij de gastouder te ontbijten, dus als ik het niet red eten ze daar. Toen ze klein waren was dat standaard, nu ze 2 en 5 zijn gaat het steeds makkelijker en heb ik dus wel opeens tijd om ze thuis te laten ontbijten.
Lieve meiden! Dankjewel voor de reacties. Ik denk dat ik inderdaad de pap fles laat. Om er nu nog mee te beginnen, is inderdaad niet nodig. Misschien toch maar hem iets eerder uit bed halen. En ikzelf een kwartiertje eerder op. Dan introduceer ik gewoon brood.. eens moet hij het eten! Bedankt in ieder geval voor de fijne reacties. Voor mij is dat wel doorslaggevend!