Hallo, even een vraagje. Normaal eet mijn zoontje (ca 6200gr, 4mnd oud) 5x 200ml nutrilon forte met in de laatste fles 3 eetlepels rijstebloem vanille. Nu is hij verkouden en heeft doordat hij het benauwd heeft moeite met drinken. Dit met als gevolg dat hij per fles zo'n 40cc laat staan. De eerste nacht kwam hij om 3.00 's nachts wel voor een nachtvoeding en dronk 160cc extra (normaal heeft hij geen nachtvoeding). Hij spuugt ook iets meer dan anders omdat hij waarschijnlijk misselijk wordt van al dat slijm. Verder ziet hij er (naar omstandigheden) tevreden uit, huilt nauwelijks en slaapt heel veel. Hij blijft nu inclusief fles maar maximaal een uur wakker en redt het ook als hij minder drinkt gewoon tot zijn volgende voeding. Eet hij nou nog wel genoeg? Wat moet hij minimaal per 24 uur drinken? Normaal is hij ontevreden met 5x200ml dus dit valt me wel op natuurlijk.
Hallo, Wat vervelend dat je zoontje verkouden is. Veel kindjes drinken dan (tijdelijk) minder. Dit is op zich niet erg. Je kan het even in de gaten houden. Qua vocht en voeding is het fijn als je zoontje minimaal 500 ml drinkt. Groetjes Angélique
Bedankt voor je antwoord. Ik dacht minimaal 800ml, maar die 500ml redt hij makkelijk. Het gaat gelukkig al een stuk beter.