Hallo allemaal, ik ben Mama van de 5 maanden oude Milan hij is geboren met precies 35 weken en heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen hij drinkt een groeit goed weegt inmiddels 8kilo en is 68 cm en een beetje bij de geboorte was dit 2345gram en 43 cm.. Maar nu begin ik me zorgen te maken Milan heeft al last van van alles en nog wat (zijn ontlasting en darmen en daar gaat hij 16 feb voor na het WKZ) maar is het niet de bedoeling dat hij rond deze tijd een beetje op zijn zij gaat rollen of van rug naar zijn buik?? hij is pas 5maanden en 2 daagjes dus misschien moet ik wel ff afwachten maar lees overal dat baby'tjes van 4 maanden al om kunnen rollen.. maak me zon zorgen omdat we al heel wat voor onze kiezen hebben gehad. iemand ervaring of tips? groetjes
Hij is met 35 weken geboren!! Dus je kunt er sowieso al een maand bij optellen qua ontwikkeling, omdat hij te vroeg geboren is. Kinderen gaan meestal rollen voor de 9 maanden, dan gaan ze pas kijken of fysio zinvol is!!
Nou meid geen zorgen om het draaien maken hoor! Mijn zoontje was ruim 8 maanden voordat hij ging draaien, en onze meid maakt er ook nog geen vaart mee. Laatst vroegen ze op het bureau of ze al dr handjes en voetjes had ontdekt want dat doen ze met 3 maanden volgens de boekjes. Nou hier nog geeen tekenen dat ze weet dat ze er zitten Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier... En de een rolt met 3 maanden al en de ander niet. vaak vinden ze het makkelijker om van de buik naar de rug te draaien dan andersom. Vaak doen ze dit ook eerder. Succes en niet teveel over nadenken!
mijn zoontje word deze week 6 maanden en kan dit ook nog niet , kzou me geen zorgen maken ze beginnen er wel aan als ze er klaar voor zijn. hij zit nu zelfs liever dan dat hij ligt ,zolang de rest maar goed gaat is er denk ik niets aan de hand.
Die van ons is een week te laat geboren, maar maakt ook echt nog geen aanstalten om te gaan rollen hoor... Komt goed, je zult zien dat hij ineens omrolt
Nou Elise was pas 7 maand en is volledig gezond en met 41 weken geboren. maak me net zo goed zorgen hoor, alleen hier om het kruipen aangezien allle kindjes die ik ken van die leeftijd al kruipen. Maar sommige van ons hebben nu eenmaal laatbloeiers. 50% kan rollen kan 5 maand en 90% met 8 maand dus ik denk effe afwachten. psychomotordevelopment Wat dan wel een voordeel is, was dat ze binnen 1 week van rug naar buik en andersom kon rollen dus geen frustraties van haar kant en mama die haar terug moest rollen
Hoi, mijn zoontje heeft voor het eerst omgerold met 6 maanden. Van rug naar buik. Hij was al wel een tijdje aan het oefenen maar kwam nooit verder als op zijn zij. Als hij op zijn buik lag rolde hij wel eens op zijn rug maar dat was meer per ongeluk, hij deed dit niet bewust zeg maar. Ook nu hij het kan, laat hij het niet zoveel zien, misschien is hij een beetje lui haha. Maar ik zou me echt niet zoveel zorgen maken hoor, kijk niet teveel naar andere kinderen, elk kind is anders en doet dingen op zijn of haar tempo. Misschien zijn er dingen die jou zoontje al wel doet en een ander kindje nog niet?
Nou gelukkig maak ik me dan niet alleenig zorgen.. Ja verder gaat het wel goed pakt wel dingen vast en speelt met zijn handjes en kijkt naar zijn voetjes pakt ze nog niet vast en hij zit idd ook liever dan dat hij ligt maar zelf denk ik dat het echt van zijn darmen af komt.. heeft 5 maanden moeten duren voor ik serieus genomen werd door ons ziekenhuis vandaar dat we nu na dat Milan 2x opgenomen is geweest en Nutramigen krijgt na het WKZ mogen(eindelijk want nu zit er in eens iets niet goed kunnen daar 16 feb na toe) ik wil ook graag starten met bijvoeden want hij wil meer maar ik durf dit niet goed aan met zijn darmpies wel krijgt hij s'avonds 2 eetlepels bambix door de fles hij krijgt 4 flessen van 180 ml water en 6 schepjes verder niks hoe gaat dat bij jullie sorry voor zoveel vragen hoor maar is mijn eerste en krijg geen hulp van mijn moeder ofzo
Mijn zoontje was bijna 10 maanden voordat hij leerde omrollen! Ieder kind heeft zijn eigen tempo dus zou me nog geen zorgen maken, zeker niet als hij zo al vroeg geboren is.
Ja hoor alles op zijn tijd! De mijne draaide allebei heel vroeg, maar er zijn ook latere kinderen. Zegt ook niets voor de toekomst want hoewel dochter heel snel was met draaien/kruipen/zitten liep ze pas later dan het gemmiddelde. Overigens zeg je dat hij last heeft met zijn darmen en dan geef je wel bambix? Is dat in overleg besloten of heb je dat zelf besloten? Want dat lijkt me nogal zwaar voor een mannetje dat eigenlijk pas 4 mnd is. En voor bijvoeden is het ook veel te vroeg. Zou maar de 16de even afwachten!
Geen zorgen hoor. De meeste kindjes doen dat nog niet bij 4 maanden. Hier ook nog niet, hoewel hij toch al een maand lang hier echt zijn best voor doet... Het is nu 2x gelukt, 1x van buik naar rug en 1x van rug naar buik, maar that's it. En dat is al weer even geleden.
en hier nog een kindje wat het deed met 9,5 maand... ik had m'n zorgen zelfs al bij het cb geuit met 9 maanden, maar die maakte zich totaal geen zorgen nog - ze ontwikkelde verder prima en op ander gebied ging ze weer wat sneller.
snap goed dat je je zorgen maakt omdat jullie al heel wat troubles achter de rug hebben maar hier over hoef je je echt geen zorgen te maken hoor!!! Mijn meiden rolden beiden nog niet met 5 maanden en hebben zich prima ontwikkkeld
Mijn moeder vertelde me dat ik ook pas rolde met 8 maanden, erg laat dus. Maar ze vertelde me ook dat ik liep voordat ik 1 jaar was. En dat is dus erg vroeg. Elk kindje volgt zijn eigen ontwikkeling en ze pikken er lekker tussenuit wat ze zelf interessant vinden.