is mijn kind erg te licht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by timmick, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. timmick

timmick Lid

Jan 4, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi iedereen ik ben hier nieuw en ga me zo voorstellen , ik heb een vraagje mijn jongste zoon groeit erg slecht loopt ook bij de kinderarts , en maak me vaak zorgen , nu is hij ook nog ziek heeft al 4 dagen koorts van 39.8 tot 40.3 ben al bij de dokter geweest koorts moet morgen weg zijn , ik zie het nog niet gebeuren hij heeft al 2 keer een longontsteking gehad , en 3 keer erge astma aanval , ook doet hij al van af zijn geboorten heel erg hoesten . hij is nu net 14 maanden 8.2 kilo en 72 cm zijn er meer van die kleintjes , of klinkt het echt niet gezond in jullie oren .

2. adi

adi Niet meer actief

Ja er zijn hier meer van die kleintjes. Ik tel mijn kinderen dan niet mee, want die zijn te vroeg geboren, maar hier zijn wel meer kleine kindjes die het verder prima doen.

Het gaat er natuurlijk om of je zoontje wel goed groeit in zijn eigen curve. Wat vreselijk dat ie zoveel last heeft van zijn longen!

Ik hoop echt dat het deze keer geen longontsteking is. maar heeft de huisarts hem in de afgelopen 4 dagen niet nagekeken op longontsteking of andere infecties?

3. timmick

timmick Lid

Jan 4, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hij is daar op nagekeken dat had hij niet maar kon het wel worden ,denk niet dat hij dat nu heeft dan hoor je zijn longen piepen enzo , maar aan zijn hoest te horen kan het er wel heen gaan , nee hij groeit niet meer op zijn lijn wijkt steeds meer af naar onder .hij is geboren met 4230 dus dat is juist zwaar

4. adi

adi Niet meer actief

Dan is het lastig voor andere mama's denk ik om te zeggen of zijn gewicht zorgelijk is of niet. Het gewicht bij zijn lengte en leeftijd is aan zich niet zorgelijk, het gaat inderdaad om die groeilijn.
    Wat zegt de kinderarts? Is er een oorzaak dat je zoontje zo slecht groeit? Heeft ie een allergie? Hoe gaat het met de voeding?

Ik hoop dat je hier inderdaad je zorgen kunt komen delen en een luisterend oor kunt vinden.

5. timmick

timmick Lid

Jan 4, 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij heeft een klein gaatje in zijn hard maar ze zeggen dat dat niet de oorzaak is ,maar ze houden het wel in de gaten :( waarom vraag ik me dan af hij heeft een harde ruis ik vind dat eng , maar ook dat schijnt normaal te zijn , maar hij eet wel goed veel zelfs dus vind het best raar , vraag me daarom af of iemand dit herkent ,en wat daar de oorzaak van was ? weet het ook niet meer

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Als de groeilijn netjes oploopt is het geen probleem maar dat is bij jouw zoon wat ik zo lees. Wij hebben een grote slanke meid 87cm en 11,3 kg. Hoort volgens het CB bij de tengere kindjes. Maar omdat haar groeicurve prima in verhouding oploopt maakt het verder niks uit het is altijd een lang slank meisje geweest. Bespreek je zorgen zeker met het CB, huisarts of eventueel een kinderarts.

Share This Page