Ons dochtertje krijgt nu sinds twee maanden nexium. HIervoor heeft ze zantac gehad voor enkele weken maar dat hielp niet voldoende. Nexium heeft ons echt een ander kind gekregen. Nu loopt het recept over een dikke week af en ik zit in dubio of ik m ga verlengen. Vooral omdat ze nu ruim vier maanden is, hoop ik een beetje dat ze eroverheen is gegroeid. Wel is ze al 2 weken aan het hoesten waardoor ze elke keer wat voeding teruggeeft. Iemand tips? Wanneer zijn jullie gestopt met de nexium? En hoe wist je dat het kon?
Hier gebruiken we het nog steeds. Onze KA heeft ons geadviseerd pas te stoppen tegen de tijd dat ze 1 wordt. En dus goed vast voedsel eet, kan zitten en staan. Zodat het vaste voedsel en de zwaartekracht de reflux verder zullen terugdringen. Maar het is per kindje verschillend, wellicht is jouw kindje er nu al wel overheen gegroeid. Anders overleggen met HA/KA?
Zou ook nog niet stoppen. Jesse is ruim 5 maanden en wij stoppen op advies van de KA nog niet. Hij gaf ook aan tussen de 9 maanden en 1 jaar een poging. Je kunt het altijd proberen, maar zorg dat je een voorraadje achter de hand hebt, zodat je meteen weer kunt beginnen als het slechter gaat.
Hier ging t heel lang goed, maar nu met 11 maanden echt krijsen in de slaap. Ka dacht meteen aan reflux weer. Terwijl wij dachten dat we de nexium gingen afbouwen omdat hij heel weinig nog spuugt. Nu weer een 24uurs sonde voor de Ph meting. Kan ook zijn dat door de gewichtstoename de nexium opeens niet meer voldoende is.
Ik zou nu zeker nog niet stoppen. Reflux verdwijnt gemiddeld pas rond het eerste jaar, als het maagklepje volgroeid is, je kindje veel meer rechtop zit/loopt en meest vast voedsel eet. Sowieso altijd afbouwen in overleg met de kinderarts. Hier een kindje van 20 maanden want nog steeds niet zonder Nexium kan....ze heeft wel maar weinig nodig, op het moment geef ik 2 mL, maar helemaal zonder lukt niet. Nou ja, dan maar niet.
Hoi, 4 maanden lijkt met nog een beetje vroeg. Vaak inderdaad tussen de 9 en 12 maanden kan je proberen af te bouwen maar onze dochter was er toevallig wel met 6 maanden van af. Het verschilt per kind maar voor de 6 maanden zou ik niet afbouwen. Ons zoontje van bijna 10 maanden is nu bijna 2 weken zonder Nexium en het gaat goed. Ik heb nog wel een voorraadje achter de hand inderdaad. Zonder ingedikte voeding gaat echter nog niet. Charlie
Wij hebben met 5 maand een poging gedaan te stoppen (gewoon ineens stoppen, dan merk je ook het beste of het nodig is of niet) na een dag of 4 werd ze onrustiger, vaker kuchen en hikken. We zijn were begonnen voordat het pijn ging doen dus ze heeft daar eigenlijk geen last van gehad. Over 2 maand gaan we weer een poging doen. Ik zou je recept wel verlengen en gewoon in een periode zonder spongetjes of griepjes, gewoon als ze effe lekker in haar vel zit stoppen en kijken wat er gebeurt. ik snap heel goed dat je niet te lang meds wil geven maar je moet alert zijn als de klachten terug komen.
Ik zou sowieso niet in 1 keer stoppen hoor, dan is het logisch dat ze opeens weer veel last krijgen omdat het zuur dan in een golf weer wordt aangemaakt in de maag. Of naar een half zakje per dag gaan of om de dag 1 zakje. Zo werd het ons geadviseerd. Charlie
Ik zou het zowieso in overleg met de kinderarts doen. Wij geven de nexium nu 4 maanden. Maar ze hikt en spuugt nog altijd dus weten we dat afbouwen nog te vroeg zal zijn. Ik zou denk ik ook liever iets te lang door gaan met de nexium dan te vroeg stoppen.
hmm, hier geen kinderarts in beeld maar alles via de huisarts gekregen wat het dus moeilijker maakt. Die zei 2 maanden geleden: probeer het na 1 maand zonder om te kijken hoe het gaat en anders kan je verlengen. Tja, en ik zit dus met de 2de verlenging. Denk dat ik maar gewoon doorga. Tis zo moeilijk dat die kleintjes niks kunnen aangeven (ja, pas als het te laat is en ze pijn hebben..) Ze heeft trouwens verborgen reflux dus dat maakt het ook nog moeilijk. Ze slikt niet meer zoals in het begin. Wel dan dat hoesten waardoor ze voeding teruggeeft (soms best veel). Denk dat ik m maar ga verlengen weer.. als ze het er niet mee eens is, hoor ik het wel