Zoontje lekt bijna elke nacht door - tips????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MiniMe81, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Onze Robin van 13 maanden drinkt elke dag zoveel, dat hij tegenwoordig bijna elke nacht doorlekt :(
    Hij gaat om 19.00/19.30 uur slapen en wordt meestal om 6.30 weer wakker omdat hij dan helemaal nat is. Terwijl hij nog wel heel moe is, dus hij zou wel langer kunnen slapen.

Overdag heeft hij maat 4 luiers, gaat prima, en voor 's nachts heb ik momenteel al 4+. Toch lijkt dit dus niet genoeg te zijn. Heeft het zin om maat 5 te kopen of wat zouden jullie doen?
    Ik heb altijd Kruidvat luiers, en ben ik altijd heel tevreden over geweest.

Iemand een oplossing?

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou wel maat 5 kopen en kijken of het werkt toch?

3. cindy1986

cindy1986 Lid

25 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij waren pampers simply dry nummer 5 de oplossing. Heb overdag nog gewoon kruidvat luiers.

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ken je hem niet een keertje extra verschonen midde in de nacht doen wij ook... onze zoon word er wel wakker door maar zodra de luier verschoont is slaap die rustig verder....
    meestal doen wij dit rond 12 uur.. dan gaan we ook richting bed namelijk...

ik zou maat 5 niet kopen das wel heel erg groot namelijk...en savond niet zoveel drinken meer geven die van ons krijg 2 bekers en af en toe nog een slokje van ons erbij... maar dan vind tik het wel genoeg en natuurlijk een beker melk met het avond eten...

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hoe zwaar is je zoontje nu en zit zijn romper nog ruim genoeg? Kan ook zijn dat als zn romper aan de kleine kant word dat hij het er snachts flink uit drukt.
    Ik ben sinds gisteren over gestapt op maatje 6 voor de nacht, werkt super.
    Dus maatje groter voor de nacht is echt niet erg hoor.
    De ene heeft sneller een maatje groter qua absorbtie nodig dan de ander.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje lekt ook door met Kruidvat luiers voor de nacht (overdag gebruik ik deze wel). 's Nachts gebruik ik Pampers en daarmee blijft hij meestal droog, iig vaker dan met Kruidvat luiers.

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik heb idd ook voor 's nachts een maatje groter luier dan overdag.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Romper te strak inderdaad, daardoor kan je kindje flink doorlekken. En anders wasbare luiers voor de nacht ;) Daar kan je de absorbtie helemaal zelf aanpassen door de hoeveelheid inleggers die je erbij doet.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bedankt meiden voor de tips. Ik ga eens op de rompertjes letten, want ik wil nog wel eens een wat ouder rompertje aan doen, die misschien net iets te strak zit...Niet meer doen dus:)
    Kijken of dat helpt, en anders een ander merk proberen

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier Pampers voor 's nachts, overdag Lidl.
    Heb je een buikslaper? Eventueel kun je de luier omdraaien. Of gaten in eentje en dan twee over elkaar (en in de buitenste geen gaten dus :D ;))
    Romper is wel een goede tip hoor, de luier zwelt natuurlijk op als ie vol zit en dan gaat het snel knellen. Hier ook tijdje gehad.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wij altijd Etos luiers en prima blij mee, maar na een periode van doorlekken nu pampers baby dry voor de nacht. Ze zijn dunner maar nemen toch meer op lijkt het.

En geen flesje meer geven voor de nacht, als hij toch genoeg drinkt. Als je dat doet.

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ook wij hebben 't een tijdje gehad (ook met Kruidvat luiers), zelfs met poep als die wat dunner was door doorkomende tandjes e.d. Heul vervelend!
    Wij verschonen Dennis zowiezo nog een keertje rond 22.00/22.30 want dan krijgt hij meestal nog een papfles. En meneer is dan weer rond 6.15 wakker en heeft een hele zware plasluier èn vaak ook nog gepoept (vindt ie fijn in bed zijn we inmiddelsl achter ;)).

Ik heb een maatje groter (5 van Kruidvat) genomen en sinds kort zit ie daar overdag ook al in. Ik vind ze juist helemaal niet groot vallen, ze zijn maar iets groter dan de 4+ eigenlijk. We kwamen er wel achter (mijn vriend dan, lol) dat je het binnenste elastieken randje wel heel goed nog even om de billen moet vouwen, als dat naar binnen zit gaat 't mis.

Deel Deze Pagina