Goedemorgen, Mijn dochter is bijna 11 maanden en wil opeens weer 2 nachtflessen. Ze wordt huilend wakker en de enige manier om haar stil te krijgen is met een fles. En dan gaat er zo een fles van 180/6 in. Ik denk niet dat ze overdag iets te kort komt maar misschien kunnen jullie even meekijken: 07.00 uur - Broodje zonder korst en flesje 180/6 (Daar drinkt ze 90-150 cc van, voorheen was het alleen een fles van 180/6) 10.00 uur - fruit plus drie slokken water/diksap 12.00 - 13.00 - twee broodjes zonder korst en een paar slokken water/diksap 14.30 uur - fles 180/6 16.30 uur - warme hap 18.30 uur - fles 180/6 Dan gaat ze naar bed. Tot een maand of 7/8 was dat haar laatste fles maar sinds een aantal maanden dus niet meer. Ze komt nog rond 01.00 uur en rond 04.30 uur 's nachts. Het lijkt mij dat ze nu te veel melk krijgt. Water en diksap wil ze niet. Op een paar slokken na. Ze krijgt Nestle fase 3 melk. Ik hoop dat jullie wellicht tips hebben om de nachtvoedingen af te bouwen.
Beste Pasja83, Je volgt een mooi schema, zij komt niets te kort. Inderdaad zou zij te veel melk krijgen als zij nog 2 flesjes van 180 ml 's nachts krijgt. Om je dochtertje te laten doorslapen kun je wellicht een paar schepjes pap door haar laatste fles doen. Groet, Anne