Draagzak voor zoontje 13 maanden, 3.5 weken Bali

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door motormuis, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Hoi mama's :),

Ik heb een vraagje. In november ga ik met mijn gezinnetje 3.5 weken naar Bali. Mijn zoontje is dan 13 maanden en weegt 11.5 kilo.

We hebben ons een beetje verdiept in draagzakken, want dat is echt nodig. Alleen we komen er niet echt uit. Hebben jullie tips qua draagzakken? Met of zonder frame? Iemand ervaring? Ook gezien de dure prijs, willen we hem proberen op de groei te kopen zodat hij er lekker lang in kan.

Groetjes!

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een rose and rebellion toddler. Die gaat tot 20 kg.
    Ik zou je een dergelijke ergonomische draagzak aanraden omdat hij gewoon erg lekker draagt zowel voor je kindje als voor jou en je het er lang in volhoudt.
    Er is wel een maar, persoonlijk vind ik bij heel warm
    plakkerig weer een framedrager prettiger omdat je kindje dan niet tegen je rug geplakt zit. Dus in het geval van Bali zou ik het erg moeilijk vinden wat te kiezen. Ik denk wel dat je weer thuis in Nederland beter af bent met een ergonomische drager

3. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Tula toddler? Alleen ik denk dat het wel gauw warm is bij tropische temperaturen, maar dat geldt eigenlijk voor vrijwel alle dragers. Ik heb nu de normale tula versie en mijn dochtertje van 18 maanden past er nog prima in, maar aangezien je graag langer wilt gaan dragen zou de toddler misschien wat zijn. De normale is tot ongeveer 18 maanden (ze zeggen 20 kilo) maar er zijn een soort extenders te koop (heet free to grow) waarmee je een normale tula kunt ombouwen voor een groter kindje) anders even advies vragen bij een bedrijf die ze verkoopt? (Dragenenzo heeft veel draagzakken en veel info!)

4. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Een Toddler zal dan nog veel te groot zijn voor het kindje. Mijn zoontje is nu 19 maanden, zit in maat 80 en past nog meer dan prima in de Standaard. Daarnaast is een Tula ook weer voor een goede prijs door te verkopen.

Ik ben fan van Tula's, maar je moet inderdaad in de gaten houden dat je boven de 30 graden niet gaat dragen, dat is niet goed voor de warmtestuwing.

5. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Jaaa daarom gaf ik ook aan dat ze ook de free to grow dingen verkopen waarmee je het zitgedeelte van de standaard tula kunt verbreden. Dat zou een ideale oplossing zijn om er lang gebruik van te maken. Daarnaast zijn ze inderdaad heel erg waardevast dus verkopen is geen probleem als je toch een grotere wil/het niet bevalt. Ik ben zelf echt gek op tula :) alleen ik zit ook een beetje met de temperaturen.. Op Bali is het al gauw 30 graden natuurlijk.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als je nog niet gedragen hebt tot nu toe, zou ik eerst maar eens kijken of je zoontje het wat vindt, anders is het zonde van je geld. Hoe zijn de temperaturen op bali in november? Met een ergonomische drager en niet gewnd zijn aan hitte, wordt het boven de 25 graden al erg plakkerig, boven de 30 is niet echt te doen. Ik zou dan gaan voor een framedrager.
    Als je toch op een ergonomische uit komt, moet je vooral kijken naar de broeksmaat van je kindje, de tula toddler is bijvoorbeeld vanaf maat 92 en die is dus alleen een optie als je kindje boven de +2 lijn zit (zoals mijn dochter ;), ik ga een tula toddler kopen), de meeste peuterdragers beginnen iets kleiner.

7. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik zou geen frame dager kiezen, die dragen echt loodzwaar!

Je zou een draagzak kunnen huren (Google daar maar eens op) als je zoontje het niets vind kost het je niet zo veel.

Wij namen zelf altijd de Tula's mee op vakantie, de oudste in de toddler en de jongste in de standaard Tula.
    Als het rond de 30 graden is, is dragen inderdaad niet fijn, ik denk met geen enkele drager. Je zit dan echt tegen elkaar geplakt.
    Maar s'morgens of savonds is prima te doen en ook op de luchthavens is een draagzak echt onmisbaar vind ik!

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Welke broekmaat heeft je kindje?

Ik gok dat hij nog niet in maat 92 zit, dus dan zou ik een Tula Standaard Coast met ventilerend rugpand huren denk ik. Die kan ook prima op Bali gebruikt worden. In ieder geval geen framedrager kopen, die dingen zijn zwaar en niet ergonomisch voor je kind.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ook in november is nog goed warm.
    Bali weer & klimaat - alles over het klimaat van Bali

Voor op het vliegveld etc is het ideaal, alleen voor daar zou ik kijken of je een paraplubuggy meeneemt of kijken of je daar een goede buggy kunt huren/kopen.
    Dan kun je afwisselen met een ergonomische drager, want ik zou wel een ergonomische kopen ander is het al snel te zwaar en te lang.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dit.

Verder verkoop je een tula op FB voor veel geld weer. Ik heb verschillende gehad en er uiteindelijk altijd maar 20 euro verlies op gehad.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Framedragers zijn wel wat zwaarder om te dragen, maar ik zou ze niet uitsluiten. Ze zijn van bekende rugzakmerken en als je gewend bent om met bepakking te wandelen goed te doen (volgens fitte mensen in mijn omgeving met een dreumes, zelf heb ik rugklachten en draag ik sowieso geen lange stukken). En je kindje zit erin als in een stoeltje, het is niet zoals in een baby bjorn ofzo.

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wj hebben in Azie & Midden-Amerika gedragen met een ringsling en de ergobaby performance.

Deze ergobaby is speciaal voor wat hogere temperaturen. Je zou ook naar de tula coast of de patapum kunnen kijken.

Zelf vonden wij een framedrager niet prettig. Te zwaar & onhandig met rondreizen.
    Je kan een hydrofiel tussen je kindje en jezelf indoen. Dat helpt tegen het plakken.

Buggy kan lekker zijn om mee af te wisselen (of om in te zitten bij het eten), maar Bali is niet echt buggyvriendelijk :p

Veel plezier alvast!!
    (Stiekem een beetje jaloers :p)

13. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij kidstravelservice kan je trouwens draagzakken huren.
    Misschien is dat nog een optie?

14. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Wauw bedankt voor alle reacties!!!
    Hier hebben we heel veel aan! Het wordt de tula standard Coast! Bedankt voor de tips!
    Mijn vriend heeft last van zijn rug, dus ik zal hem waarschijnlijk meer dragen, maar vandaar dat we zonder frame doen. Als dat lichter draagt krijgt hij minder snel last van zijn rug. En we vinden het ook belangrijk dat het een ergonomische drager is.

We nemen wel een buggy mee voor de zekerheid, mocht dat echt niet werken dan kijken we daar wel weer :)
    Ik ga hem morgen bestellen en dan hebben we nog de tijd om te wennen. Heb zo'n lekker temperamentvol mannetje dat geen seconde stil zit, alleen lekker bij Mama hangen en gedragen worden vindt hij ook fijn. Dus ben heel erg benieuwd!

Nogmaals bedankt!

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ohhhh nou goede tip heb ik😂😂😂😂
    Had de rest niet gelezen :D

17. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Moby Aria draagzak - ergonomisch en luchtig - hechte bandhechte band

Deze is speciaal voor warm weer. En je zit ook niet zo met de maat, omdat deze van 2 maanden tot 20 kg gaat! Ik heb ook een tula. Maar met je Bali verhaal, zou ik voor deze kiezen.
    En hechteband is echt een hele goede, en betrouwbare webshop / draagconsulent. Ook is zij journalist en doet onderzoek naar baby's en hechting en schrijft daar hoogwaardige artikelen over. Zij weet waar ze het over heeft.

18. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

En huren kan ook. 7,50 per twee weken!!

19. Wondertje 2012

Wondertje 2012 Actief lid

8 jul 2012
    143
    4
    18
    NULL
    NULL
    Je kunt er ook altijd nog eentje proberen te winnen, kijk bijv. maar eens op fb. even zoeken op de groep dippertjedap.

20. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Vandaag hebben we de Tula Standard Coast Mariner besteld en heb mij aangemeld bij de Facebook pagina!

Bedankt voor het meedenken allemaal! :)

Deel Deze Pagina