volgende week wordt mijn dochter 5 maanden. nu vraag ik me af of en wanneer ik moet beginnen met bijvoorbeeld diksap. gaf haar met dat warme weer steeds wat water maar ze vind dat helemaal niets. en op wat voor schema zitten jullie nu? ze eet nu ongeveer op deze tijden. 7:00 fles 210 7 schepjes 9:00 ongeveer driekwart pot fruit (kleine potje) 11:00 fles 210 15:00fles 210 17:00 ongeveer driekwart potje groenten 19:00 fles 210 met twee scheppen pap de flessen drint ze soms helemaal leeg maar ook wel eens 150 ofzo.. klopt dit schema een beetje met haar leeftijd?
Als het voor haar werkt, dan is het prima toch. Ziet er goed uit hoor. Wij hadden met 5 maanden hetzelfde schema alleen zonder groente en fruit. Dat werkte hier ook prima. Als ze er tevreden mee is dan is het gewoon goed. Wanneer je met diksap mag beginnen weet ik eigenlijk niet. Wij gaven hier vanaf ongeveer 7 maanden af en toe diksap.
hier 7 uur fles en dan rond half 9 op bed (helaas ochtend slaapje is de laatste 2 dagen maar 30 min) dan tegen 11 uur weer een fles 12 uur fruithapje (of om 10 uur) dan half 1 naar bed tot 3 a half 4 dan weer een fles en dan om 7 uur weer een fles en lekker slapen tot de volgende dag
@TS: Je kindje krijgt vrij grote flessen dus drinken tussendoor is niet nodig. (je kindje zit al aan een liter). Je hebt zelfs kans dat wanneer je diksap e.d. gaat aanbieden ze minder melk gaat drinken (dat mag wel hoor maar misschien niet helemaal je bedoeling). Ik neem aan dat je potjes voor 4 maanden geeft. Als je merkt dat je kindje niet meer gaat eten van de potjes zou ik de flessen iets gaan verlagen (naar 180). Met 6 maanden ga je ook over op opvolgmelk en dan is 4 x 210 teveel (ook worden de potjes dan groter...) Diksap 'mag' van 4 maanden maar ze hebben het nog niet nodig hoor. Pas wanneer je echt op een klein aantal flessen (2-3) per dag zit is het nodig om extra vocht te geven. Ons schema met 5 maanden was: 8:00 210ml/7 11:30 90ml/3 + groenten + 90 ml/3 15:00 180ml/6 19:00 210ml/7 Met iets meer dan 5 maanden ben ik ook fruit gaan geven. Dat kwam in plaats van de groenten om 11:30 en de groenten gingen naar 18:15 (en de fles naar 19:30).
Wij hebben precies hetzelfde schema, alleen flessen van 180+6, en ze eet de potjes helemaal leeg. Diksap krijgt ze hier niet, vind ik echt niet nodig, dat zoete spul.
Onze dochter drinkt het volgende; ze is 4maanden en 1 week oud en drinkt 5 flessen van 150cc/5 schepjes Nutrilon. Meer gaat er absoluut niet in, als ik 180 geef met 6 schepjes laat ze de volgende fles 50-60cc over dus dat helpt niet. Verder krijgt ze 2x per dag een paar hapjes groenten uit een potje maar dat is niet meer dan een eetlepel, gewoon omdat ze niet meer wil eten en er dan ook duidelijk genoeg van heeft. Het lijkt misschien weinig, maar het cb heeft aangegeven dat wanneer ik naar 6 flessen van 150 ga, dat ze dan 180 per keer moet gaan drinken. En daar zijn we dus nog niet. Ze slaapt trouwens gewoon door van 22-8u en is vrolijk en groeit goed, dus ze krijgt echt genoeg binnen. Als ik het met jou vergelijk zit ik onder wat jouw kindje binnenkrijgt. Schema hier: 8u 150cc/5, daarna uurtje spelen en dan naar bed 11-12u 150cc/5, daarna weer spelen en naar bed 14-15u beetje groenten en 150/5 fles, daarna spelen, vaak wakker tot volgende fles 18u beetje groenten en 150/5 fles, dan spelen en slaapt dan in box 21.30 150/5 fles en dan naar bed tot volgende ochtend
Lars is vandaag precies 5 maanden en wij hebben hetzelfde schema, alleen met flessen van 180/6 en een volledig potje fruit en groenten. Tot een week geleden kreeg hij ook nog 210/7, maar dat vonden we nogal veel, dus geprobeert of 180 ging en dat gaat goed
Mijn uk heeft ook 4 flessen van 180/6 en 1 fruithapje. Fruithap maak ik zelf en bestaat meestal uit 2 halve vruchten. Half mango en half peer is veruit favoriet!
Het schema van mijn zoontje zag er ongeveer zo uit toen hij 5 maanden was: 7:00 Borstvoeding 11:00 Afgekolfde fles 140cc, soms zelfs minder 15:00 Borstvoeding 18:00 Borstvoeding 21:00 Borstvoeding (soms viel deze voeding al weg) Diksap ben ik nu pas een beetje mee begonnen (6,5 maand) en tegenwoordig begint hij de dag met een bordje pap & de borst. Groentepapjes eet hij op dit moment elke dag een paar hapjes, en sinds dat hij 6 maanden is geef ik hem elke dag een boterhammetje of rijstewafel. Fruithapjes begin ik binnenkort pas mee, heb ze wel alvast in huis gehaald.