Nu heel erg weinig eten

Discussion in 'Voeding' started by yake, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Mijn dochter wil sinds een paar weken zelf eten en dus niet meer gevoerd worden... Het probleem alleen is dat er nu wel erg weinig haar mond in gaat. Ik mag blij zijn als het 5 happen in totaal zijn! Toen ik het haar nog mocht geven at ze zo 250-300 gram zonder problemen. Gaat dit nog veranderen? Ik laat niet merken dat ik het niet leuk vind, want ik wil er ook geen strijd van maken, maar gek word ik er wel van!

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Misha wil ook graag zelf eten en mag dat natuurlijk ook. Ik laat haar aanmodderen en geef haar ondertussen met mijn eigen vork ook een paar happen. Dit werkt hier (al een hele tijd) erg goed. Zo mag ze het lekker "zelluf" doen en krijgt ze toch genoeg binnen...

Moet er ook bij zeggen dat als ze echt niet wil eten, dat ik dan wel optreed. Zo heeft ze al eens met stoel en al in de hoek staan brullen. Met de vraag of ze nu wel ging eten, mocht ze weer aan tafel zitten. En madame heeft daarna heerlijk haar bordje leeggegeten (samen met mama)..

Ik wil van niet eten geen drama's maken, maar wil mijn kinderen ook duidelijk maken dat ze niet over mij heen kunnen lopen. Dus af en toe eens optreden mag best, dan hebben ze ook door dat het menens is. Negeren is prima en werkt vaak ook, maar soms is het ook tijd om in te grijpen en ook dat moeten ze leren....

Share This Page