Onze zoon kwam altijd rond 6 uur voor de eerste fles. Nu is het steeds vaker tussen 7 en 8 voor de eerste fles. Hij kreeg 5 flesjes waarvan 4 x 150/5 en 1 x 180/6 Hij dronk ze nooit allemaal leeg. Het schema van gister was 6.00 9.45 13.00 16.10 19.30 Vanochtend was hij rond 7 uur wakker en heeft om 7.20 de fles gehad. Er zit dus al meer dan 10 uur tussen. Mijn zoontje is 3 maand en woog de laatste keer bij he cb 3 weken terug 6,5 kilo. Ik lees hier namelijk altijd dat er niet meer dan 10 uur tussen mag zitten, maar dat is hier dus regelmatig het geval. Eer gister werd hij ook wakker rond dezelfde tijd, kreeg toen om 7.30 zijn eerste fles. Zijn laatste fles was toen om 19.00 Hij geeft toen 4 flessen gehad 3 van 180/6 en 1 van 210/7 Wakker maken voor een 5de fles heeft geen zin omdat hij na 8 uur niet goed meer wakker te krijgen is en de fles niet goed leeg drinkt en dan altijd veel eerder komt in de ochtend. Mijn vraag is of dit wel goed voor hem is. Oja zijn slaap patroon is ook niet helemaal goed. Hij slaapt de ochtend altijd een lange ruk Alle slaapjes daarna gaan minder goed dan slaapt hij vaak maar een uurtje ofzo en is dus telkens te vroeg voor de fles. Ik vind het lastig in te schatten waar ik goed aan doe.
Je kindje is zwaar genoeg om klokje rond te slapen. De regel is een uur doorslapen per pond luchaamsgewicht. Kan dus prima. Als dit een goed schema voor hem is, is dit prima.
Heb het vandaag toch anders gedaan 7.20 fles 170 8.40 op bed 11.10 fles 200 13.00 op bed 14.00 fles 100 15.00 op bed 16.10 werd hij weer wakker, ik was bij schoonouders ben naar huis gegaan. Maak nu weer fles van 150/5 zie wel wat hij ervan drinkt. Dan als hij niet wakker word maak ik hem om 20.00 wakker voor de laatste fles. Dus we zullen zien. Hij heeft nu ook honger, sabbelt op handjes en heeft de hik
Geen tips over lange slapen 's nachts. Wel een opmerking over slaapritme overdag. Ik hoor en ervaar ook zelf dat kindjes vaak 's ochtends na de fles nog goed slapen en ook lang. En dat de slaapjes daarna kort zijn. Is dus denk ik helemaal niet raar. Zeker omdat ie 's nachts al zo lang slaapt heeft ie misschien overdag minder slaap nodig. Is hier ook. Zes flessen nog. Na 1ste, 4de en 6de fles slaapt ze goed. Na 2de, 3de en 5de fles slaapt ze kort.
Heb meneer nu om 17.30 op bed gebracht want hij was duidelijk moe. Om 18.30 werd hij wakker. Maar heeft nog geen honger Volgens mij is na 2 uur weer voeding te snel dus wacht liever tot een uur of 8
Ja dat hoor ik nu ook wel meer. Maar hij had duidelijk nog geen honger, had gewoon een jengel uurtje. Vandaag gaat het trouwens super Mooi schema tot nu toe Iedere keer wat sneller op bed niet langer dan 1,5 uur wakker Schema ziet er tot nu toe zo uit 6.10 wakker 6.20 fles 7.10 op bed 10.10 wakker 10.20 fles 11.20 op bed 13.45 wakker 14.00 fles 15.00 op bed Het gaat dus heel goed zal vanavond wel weer wat huilerig zijn, maar dat heeft hij rond die tijd meestal. Misschien doe ik hem dan wel even in de draagdoek, is denk ik wel zo makkelijk Ik had gister zelf ook niet een hele goede dag, was niet helemaal fit en dan valt alles veel zwaarder!
Hahahaha, En ineens was meneer daar heel vroeg al om 3.38 hoorde ik hem al, maar hij werd ook weer stil dus weer door slapen om 4.20 begon het weer. Dus ik kijken, klaarwakker en druk op zijn handjes aan het sabbelen. Daarbij rook ik ook nog een poep luier dus verschoond en flesje gegeven om 4.39 Om 5 uur weer op bed gelegd en hij heeft tot 8.15 geslapen om 8.30 de fles gekregen! Is nu alweer moe aan het worden dus breng hem straks weer lekker op bedje! Hoe doen jullie dat eigenlijk wanneer je kind in de nacht weer komt. Ik wil eigenlijk geen 6de fles geven dus hoop dat hij er overdag veel tijd tussen gooit 3,5 tot 4 uur!