Ik ben inverwachting van een 2ling! Nu heb ik besloten geen bv maar meteen kv te willen geven. (geen commentaar please ) maar ik ben me aan het orienteren op wat nou veel gebruikt word, handig is, fijn en goedkoop is enz. dus graag jullie mening... + eventuele toelichting gevraagd.
Hey van harte met je 2ling zwangerschap! Ik geef ook kv, alleen geen van bovenstaande Heb de eerste paar weken Nestle Groeie Start gebruikt, ik geloof 10 euro per bus, maar daar deed hij het niet goed op en toen ben ik overgaan op Friso standaard, die ik nog steeds gebruik (nr 2 nu), en dat gaat prima! Die kosten 8.90 per pak. Dus ietsje goedkoper, maar zit in beide evenveel (800gram) De Nestle bussen vond ik ideaal, zat zo'n afstrijk randje in, en je hebt de poeder al in bus zitten, de Friso zit verdeeld in pakjes, 2x400gram. Die moet je zelf nog in een bewaarbus doen. Heb die nu in een Nestle bus zitten
Wij gebruiken al 3 maanden kruidvat voeding gaat erg goed! Erg voordelig en net zo goed als de merkproducten.
Ik had graag Kruidvat eigen merk gebruikt ware het niet dat mijn dochter koemelkallergie heeft.. We gebruiken nu speciale voeding. Maar ik hoorde niets dan goede berichten
hier hebben we nestle groeie start.. 8.50 ong per bus... Doet ze het geweldig op! Ook buikkrampjes in het begin vielen naar mijn idee reuze mee!
volgens de wet moet alle kv hetzelfde bevatten. Er zijn wettelijke bepalingen wat erin moet zitten. Je mag dus gewoon een huismerk nemen, je doet ze er niet mee te kort. Je hebt altijd kans dat je kindjes ergens op reageren. Volgens mij wordt tegenwoordig geadviseerd om bij kindjes met risico's op allergieen alleen hypoallergene voeding te geven.
ik gebruik zelf de voeding van de kruidvat. het schijnt dat bonbebe vroeger similac heeft geheten en dat het toen voor verstopte darmpjes zorgde, maar of dat nu nog steeds zo is kon de vk mij niet vertellen.
en oh ja, de kinderarts heeft mij verteld dat hypoallergene voeding niet helpt. als een kindje kma heeft krijgt die daar ook last van met h.a. voeding.
Ik heb mijn biologische kunstvoeding in Duitsland gehaald. Is een stuk goedkoper. Ik weet niet of je bij de grens woont maar dan is dat ook een optie. Hier wel pas vanaf 10 maanden.
mijn zoontje heeft nutrilon gehad! hij luste niets anders niet de goedkoopste helaas. maar wel over verkrijgbaar , ook in benzine pompen bijv (in nood)
Eigenlijk valt er niet goed te stemmen in deze poll. Kwalitatief is er totaal geen verschil tussen de merken die je noemt (AH en Etos is precies hetzelfde poeder, alleen ander etiket). Wat voor jou het beste uitkomt hangt simpelweg af van welke winkel het makkelijkst voor je te bereiken is. Overigens, niet om een discussie te willen starten, met een tweelingzwangerschap kan het geen kwaad je toch een beetje in borstvoeding te verdiepen. Tweelingen hebben nogal eens de neiging om prematuur en/of dysmatuur geboren te worden en vanuit het ziekenhuis kun je dan het 'verzoek' krijgen om te gaan kolven voor je kinderen. In zo'n geval is het handig om een beetje de ins en outs te weten, zodat je op dat moment een beslissing kunt nemen en een antwoord kunt geven waar je zelf helemaal achter staat.
Nou, dat is onzin hoor, wat je vk je vertelde. Similac werd vroeger juist vaak aangeprezen als kv die verstopping voorkwam, vooral bij kinderen die dicht zaten van de Nutrilon. (wat eigenlijk ook weer niet helemaal klopte, want verstopping is gewoon een bijwerking die je bij ALLE soorten kunstvoeding hebben kunt, gewoon omdat het een aanslag op het darmstelsel is, maar goed, die reputatie had het dus, het zou zachter zijn). Ook dat is onzin. HA voeding kan wel zeker lichte vormen van allergie voorkomen. Alleen, voor sterk atopische kinderen kan het niet 'sterk' genoeg zijn, die kunnen nog op de kleiner gemaakte eiwitten in HA voeding reageren, en dan heb je een sterkere dieetvoeding nodig. Maar voor lichte vormen is het echt vaak voldoende!
Trouwens, hartelijk gefeliciteerd! Ken je de NVOM al? Daar kun je heel veel info vinden over wat je allemaal te wachten kan staan! Welkom bij de NVOM De Engelse vereniging van meerling ouders heeft een nog veel informatievere site: The Multiple Births Foundation - A vital resource to professionals and families alike, it aims to improve the care and support of multiple birth and twins families through the education of all relevant professionals. Ze hebben ook een speciale folder over het voeden van meerlingen: http://www.multiplebirths.org.uk/MBFParentsFeedingGuideFINALVERSION.pdf vanaf bladzijde 12 gaat het over kunstvoeding, ik denk dat je daar ook nog nuttige informatie kunt vinden.
http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/308871-welke-flesvoeding-raden-jullie.html In dit topic, met vrijwel dezelfde vraag kreeg je heel wat antwoorden maar ben je zelf niet meer terug gekomen om te reageren op de antwoorden. Wellicht een idee om je andere topic nog eens te lezen voor wat antwoorden op je vraag? Liefs Hanneke.
Wij geven speciale voeding voor bij koemelk allergie, maar hiervoor gaf ik na de start met borstvoeding, friso. Vind dit een erg fijn merk, ruim verkrijgbaar maar niet zo heel commercieel als n*trilon ( naar mijn idee ) bon bebe 1x geprobeerd maar daar ging ze mee spugen in een gigantische boog.
Hier eerst nutrilon geprobeerd, maar dat is erg duur. Nu gebruik ik vanaf zijn 3de maand kruitvat eigen merk. Voor we overgingen op 2 kreeg hij forte, omdat hij erg hongerig was. De forte hielp goed en ik heb hem nooit meer hoeven geven dan verantwoord was. Kruitvat kan je trouwens goed bewaren in zo'n bewaarbus van friso,ideaal! Etos ook geprobeerd omdat die dichterbij zit maar dat vind hij heel vies
Uit dat ik nog wel wist van het bestaan van ditzelfde topic blijkt maar weer dat ik niet zwanger ben !