Overdreven hoesten....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by , Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochter is 4,5 maand en sinds een week (dit heeft ze ook al eerder gehad en nu is het weer terug) kucht ze verschrikkelijk overdreven. Het lijkt wel aandacht vragen maar is ze daar niet te klein voor?

Ze hoest zo ontzettend hard dat ze er de hik van krijgt en dan lacht ze ook nog. Ook pakt ze soms haar oor vast, volgens mij heeft ze hier geen pijn aan. Zouden ze dit gewoon dingen zijn die ze nu ontdekt en maak ik me meer zorgen om niets?

2. Niet meer actief

het lijkt er indd op dat ze nu (weer) haar stem en haar oortje heeft ontdekt

ayman doet het nu nog wel eens gewoon lopen kuchen terwijl er volgens mij niets vast of in de weg zit...meestal laat ik hem gewoon maar als ik zie dat het echt kuchen is geef ik drinken

en dat oortje grijpen wil indd niet per definitie betekenen pijn, ze vindt het kennelijk interesssant om haar oortje te voelen

als ze echt pijn heeft merk je dat vaak wel tijdens het schoonmaken na het badderen..dan gaan ze jammeren als je in het oortje komt

3. Niet meer actief

Ze praat ook helemaal niet. Een maand of 1,5 geleden zei de hele tijd: ruh ruh. En nu niets meer, daar maak ik me soms ook wel zorgen om. Dadelijk kan ze niet praten ofzo. En is dat kuchen ook verkeerd, want ze doet het echt hard soms, dat moet toch pijn doen aan haar stembanden? Dadelijk beschadigd er nog iets.

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Hier hetzelfde meegemaakt, echt overdreven kuchen rond die leeftijd ( Hij heeft er nu nog een handje van :) ) Maar wat het praten betreft daar moet je je geen zorgen over maken, ze ondekken elke keer wat nieuws en dan blijft het andere weer even stil staan, komt echt goed allemaal ;)

5. sim

sim Niet meer actief

hier ook zo'n theatrale dreumes :)

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Over dat brabbelen, geen zorgen maken hoor. Zoals Esthertje al zegt, dan doen ze het een tijdje en dan weer even niet. Is eigenlijk met alles zo, is mijn ervaring. Emma kletste ook wat raak en dan weer weken niets, ook niet een beetje. En dan ineens doet ze het weer. Ze ontdekken steeds wat nieuws en laten andere dingen voor wat het is.

Dat kuchen kan ook iets zijn wat ze ontdekt heeft dat ze zelf kan doen en zal dat een tijdje doen, zal ook weer over gaan. Als je het niet vertrouwd dat hoesten op zich, gewoon even naar de dokter. Dan weet je het zeker. Maar zoals je het omschrijft lijkt het een ontdekking van je kleine meid. :D

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    ik deed dat als baby ook! haha er staat in mijn eigen groeiboekje:

"je hoest en niest om aandacht te vragen.." whahahaa

8. Niet meer actief

Ze hoest wel soms zo hard dat ik denk dat ze toch pijn moet hebben aan haar stembanden. Maar ik hoop dat ze snel weer gaat brabbelen, dan ben ik toch wat gerustgesteld.

Wel grappig dat meer kindjes dit hebben.

9. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Het is echt aandacht vragen. Deed Ghiry ook wel vaak en als je dan naar hem keek, begon hij te lachen. Ghiry deed het vooral tijdens het spelen.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle begint dat nu ook door te krijgen... Dan moet hij een keer hoesten omdat hij weer een pluisje van zijn knuffel heeft ingeslikt, en dat komt er heel droog achteraan... *uche, uche, uche* en als ik dan niet snel genoeg ben *UCHE, UCHE*

:) Het is dat ik beter weet, maar anders zou je soms denken dat hi aan een pakje sigaretten per dag zit... :)

11. Niet meer actief

Grappig :)

Maar brabbelen jullie kindjes dan ook helemaal niet?

Er komt echt geen geluidje meer uit! Wel lacht ze soms hardop, dat is wel grappig! Soms ben ik bang dat ze dadelijk helemaal niet kan praten....
    Of ben ik nu te overbezorgd?

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft ook van de periodes dat hij minder tot niet babbelt... Vaak kan hij dan ineens een nieuw truukje, bv omrollen... Het lijkt wel of hij zijn energie dan voor andere dingen nodig heeft... Let er maar eens op, grote kans dat jou meisje binnenkort ook weer iets nieuws kan...

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan was ook zo :)
    Mar die hoeste soms zp vast dat je echt wel even op zijn rug moest kloppen dat het allemaal los kwam maar hij deed het op een gegeven moment ook omdat hij wist als ik hoest pakt mama me op :)
    Hoe slim ze wel niet zijn

Share This Page