Net 4 maanden en krijsen tijdens fruit/groente

Discussie in 'Voeding' gestart door reffet, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reffet

reffet Lid

17 sep 2015
    16
    0
    0
    Leerling verzorgende IG
    Enkhuizen
    Hallo,

Sinds kort krijgt me mannetje fruit/groente maar ik heb een probleempje (of hij).
    Hij is dus net 4 maanden en heb nu al 2x meegemaakt dat hij begint te krijsen als hij net een hapje heeft gehad of nog net niet krijgt (tussen 2 hapjes in). En dan niet omdat hij het niet lekker vindt ofzo want als hij de lepel voor zich krijgt hapt hij er direct naar. Maar als het te lang duurt voor hij de volgende hap krijgt ofzo, begint hij echt overdreven te krijzen. Ik weet niet wat het is.

Herkent iemand dit?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Geef je eerst borst of fles, en dan fruithap?

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het lijkt mij dat hij honger heeft en nog niet begrijpt dat het met een lepeltje langer duurt. Als je bijvoorbeeld ongeveer iedere 4 uur de fles geeft, kan je 1 tot 2 uur na de voeding het hapje aanbieden. Als de flessen passen bij de voedingsbehoefte van je kind dan zou hij tijdens het hapje geen erge honger moeten hebben. Als je te lang wacht is het voor je kindje niet leuk meer om te oefenen met het lepeltje. Ik zou er op die leeftijd nog niet vanuit gaan dat je kindje het hapje zo ontzettend lekker vindt dat hij niet kan wachten...

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja, dat was mijn point ook inderdaad.
    Vol buikje van de melk, even wachten en dan een paar lepeltjes fruit of groente, puur voor het proeven

5. reffet

reffet Lid

17 sep 2015
    16
    0
    0
    Leerling verzorgende IG
    Enkhuizen
    Inmiddels gaat het prima met groente en fruit. Meneer eet alles wat hij voorgeschoteld krijgt en steeda vaker leeg. Nu ook zelfs (behoefte aan) een fruithap in de ochtend en groente in de avond. Niet elke dag hoor!
    Maar nu heb ik het probleem dat meneer steeds vaker grote hoeveelheden melk laat staan. Let wel, dit gebeurde VOORdat ik fruit+groente op een dag gaf. Dit is ook een reden dat ik dit af en toe doe.
    Bang dat hij niet genoeg binnen krijgt.

Maar kan het zijn dat hij nu al kieskeurig begint te worden en geen genoegen met de melk neemt en de fruit en groente maar al te graag wilt ofzo?
    Is dit voor iemand herkenbaar?

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ja zeker herkenbaar. Mijn zoontje wilde ook op een gegeven moment minder melk. Nadat hij de afgelopen weken ziek is geweest gaat het nu opeens veel beter. Ik geef nu om 7, 12, 19 en 23 uur melk (eerste en laatste met pap), 's ochtends fruit en 's middags yoghurt en groente. Dat gaat eigenlijk best goed.

Deel Deze Pagina