hoi, Mijn zoontje is nu 6½ maand oud en krijgt al 2 maanden fruit en een maand groente. Verder heeft hij 4x 180+6 flessen, waarvan de eerste fles een papfles is. Fruit heeft hij altijd goed gegeten. Groente eet hij een stuk slechter, vaak maar een paar happen. Wanneer mag je beginnen met brood? Moet hij zijn groente dan eerst goed eten, want hij houd daar gewoon echt niet van... En hoe introduceer ik het bij hem?
Hallo, Het is niet nodig om eerste te wachten tot hij de groente goed eet. Gewoon blijven aanbieden zodat hij kan wennen aan de smaken. Ja hoor je kunt prima een boterham gaan proberen. Begin met bruin brood en wanneer dit goed gaan kun je overstappen op volkorenbrood. Je kunt dit besmeren met margarine uit een kuipje. Verder kun je ook eerst gaan proberen om de warme maaltijd verder te gaan uitbreiden. Dit kun je doen door de groente te mengen met een geprakte aardappel, wat rijst of macaroni. Als dit goed gaat kun je het verder uitbreiden met een beetje vlees of vis. Groetjes Sanne
Hoi, Wat voor beleg mag ik hem op brood geven. Of is het eerst echt alleen margarine? Ik zat zelf aan smeerworst of smeerkaas te denken...
Je mag wel wat beleg op brood doen, maar echt nodig is het nog niet hoor. Sommige mensen beginnen ook met alleen een korstje uit de hand, die kleintjes vinden dat al heerlijk. Eventueel kan je als beleg bijvoorbeeld wat appelstroop, jam of appelmoes op de boterham doen. Leverworst bevat veel vitamine A. Van deze vitamine moet je niet te veel binnenkrijgen. Als een kind af en toe wat meer binnenkrijgt is dat niet erg. Maar als dat bijna elke dag gebeurt, gaat het teveel aan vitamine A zich opstapelen in het lichaam. Te veel vitamine A kan schadelijk zijn. Je kunt dit bijvoorbeeld 1 keer per week geven op brood. Geef niet meer dan 1 of 2 boterhammen met smeerkaas per week, of kies voor zoutarme smeerkaas. In gewone smeerkaas zit te veel zout. Groetjes Linda