niet uitkomen met schema bijna 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door messema, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    hallo,

Mijn zoontje van bijna 6 maanden doet het hardstikke goed maar ik weet niet zo goed wanneer ik nu de fruit en groente moet inplannen!

6.30 210+7
    daarna wisselend slaapje van 2 a 2,5 uur
    11.30 210+7
    slapen 13.30 - 15.00
    16.30 groeten, nu half potje
    17.00 210+7
    22.00 210+7+3 rijstebloem

Hij gaat altijd rond 18.00 naar bed want dan is hij echt op! maar is daarom waarschijnlijk om 4.00 snachts weer wakker omdat hij uitgeslapen is. laat hem dan liggen tot 6.30. soms valt hij nog in slaap maar vaak zit hij te kletsen. hardstikke leuk maar wel vermoeiend! Waar kan ik een beetje schuiven om beter uit te komen? iemand tips?

groetjes Astrid

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als ik je schema bekijk moet je straks zo wie zo kleinere flessen geven als je nummer 2 gaat geven.
    Daar mogen ze namelijk max 800cc van hebben.

Als ik kijk naar jou schema zou ik het volgende proberen:
    6.30 180/6
    na het slaapje fruit aanbieden.
    daarna tussen de middag 180/6
    daarna weer naar bed.
    16.30 gewoon groente aanbieden evt. straks ophogen naar 200gram en ook nog eentoetje van yoghurt o.i.d. ipv de fles.
    en daarna zijn laatste fles om 190 of nog iets later net wat goed uitkomt. probeer je kindje wakker te houden tot 19.00 en laat je kindje dan de nacht in gaan.

Je hebt nu ws het probleem dat je je kindje uit de vaste slaap haalt om 22.00 waardoor het moeilijker in slaap komt. en dus vroeg wakker is.

3. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    ziet er idd wel goed uit dat schema, alleen kom ik dan niet aan 3 flessen? is hij daar dan al aan toe? ik maak hem idd nu wakker rond 22.00. Hij heeft vandaag om kwart voor 6 fles gehad en voor het eerst om 19.30 naar bed gegaan! hij is nog nooit zo laat naar bed gegaan haha. Nu nog de fles idd rekken naar 19.00!
    Kga het morgen gelijk proberen!

groetjes

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou inderdaad je zoon niet meer wakker maken.
    Wij deden dat ook en we haalden hem echt uit een diepe slaap met als gevolg dat hij 2x 's nachts huilend wakker werd.
    Toen we het niet meer deden, sliep hij netjes klokje rond en nu zelfs meer dan klokje rond.

Mijn zoontje komt trouwens gewoon overdag sneller voor een fles omdat hij zolang slaapt 's nachts en overdag bijna niet. Dus dan kom ik alsnog op 4 flessen, fruit en groente.
    Wie weet doet jouw zoontje dat ook.

Heel veel succes!

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij wesdaan.

Deel Deze Pagina