veel grote veranderingen in een korte tijd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy11, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hebben hier de afgelopen en aankomende weken erg grote veranderingen, en vraag me af hoe ik het beste met mijn 16 maand oude dochtertje hier mee om kan gaan.

*ik ben nu 34 weken zwanger van de 2e, heb vorige week in het ziekenhuis gelegen en is de eerste keer geweest dat M. zo lang zonder mama is geweest.
    *de dag dat ik thuis kwam is ze naar opa gegaan om daar een week te logeren, omdat ik alleen naar huis mocht met strikte bedrust. dit is de eerste keer dat ze ergens te logeren gaat (zonder papa en mama, we hebben vaker met zn allen bij opa gelogeerd)
    *ik verwacht weer een vroeggeboorte, dus mama zal binnenkort weer in het ziekenhuis liggen
    *haar zusje word geboren
    *we gaan over 3 weken verhuizen
    *ze gaat voor het eerst naar haar eigen slaapkamer (hiervoor geen ruimte voor gehad, vandaar de verhuizing)

dit alles is al heftig genoeg voor mijn vriend en mij, maar ik kan dit allemaal niet uit leggen aan M, daar is ze gewoon nog te klein voor.
    hoe kan ik hier het beste mee om gaan als ze straks weer thuis is, zodat de hele overgang voor haar zo soepel mogelijk is?
    alle vertrouwde dingen in haar omgeving zijn straks helemaal veranderd, en vraag me af hoe ze hier op gaat reageren..

wie heeft advies voor ons?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel veel kleintjes zijn flexibeler dan je denkt.. laat het maar gewoon over je heen komen. Zorg ervoor dat ze wel bijv haar knuffel lekker bij de hand heeft zodat dit veiligheid biedt. Meer tips heb ik niet voor je.

3. Ik denk ook dat het beter is er niet te veel aandacht aan te besteden. Juist als je er veel met haar mee bezig bent, door het bv meerdere malen te vertellen ofzo.
    Dat het dan voor haar veel heftiger overkomt dan dat het eigenlijk is in werkelijkheid, juist omdat je er over begint enz.Tuurlijk kan je wel vertellen dat jullie gaan verhuizen en er een zusje bij komt.
    Maar ik zou er niet te diep op in gaan.

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oke dank jullie wel!

had al een boek gehaald over van een eerste naar twee, maar word ik niet veel wijzer van. tips als: ga niet vlak voor de bevalling verhuizen, tsja, daar heb ik nu niet veel aan :)

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Kan me voorstellen dat dat een behoorlijke klus wordt!

Maak je niet te veel zorgen om je kleine meid. Dat gaat wel lukken hoor. Geef hier en daar die vertrouwde dingetjes, inderdaad de knuffel, zelfde rituelen, zelfde liedjes zingen, als het kan even echt de tijd nemen voor je meisje, al is het maar 5 minuten, en lekker samen tot rust komen, waar je ook bent.

Succes de komende tijd!!

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier moet je in geloven.(denk zelf dat dit ook met jezelf te maken heeft als je je kindje dit soort dingen verteld zodat je er zelf dan ook anders tegen aan kijkt)
    Vertel je dochter wat er allemaal gaat gebeuren en laat haar jullie nieuwe huis zien wanneer jullie de sleutel hebben en loop met haar rond en vertel haar dat dit jullie nieuwe huis word en laat haar haar slaapkamer zien (welke dat gaat worden) en waar jullie baby gaat slapen etc.

Rust goed uit en maak je verder niet te druk.
    Als jullie kleintje straks geboren is zal ze ook veel afgeleid zijn omdat ze veels te gek met de baby is dus alle andere dingen die gebeurd zijn afgelopen weken en wat er nu nog is zal ze niet meer veel van hebben.

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Niet te druk over maken, je kan het toch niet voorspellen en je kleine is flexibeler dan je denkt. Heb ook tijdens zwangerschap in het ziekenhuis gelegen en ze heeft vaak moeten logeren, wat soms resulteerde in wat dwars gedrag als ze mij weer zag...maar ze willen gewoon aandacht en het komt goed. Veel succes meid, rust goed uit alvast.

Deel Deze Pagina