Hoi Ik wil graag een eenkennigheidsonderzoekje houden: 1. Leeftijd kindje 2. Gaat naar KDV/gastouder oid(ziet veel/vaak andere mensen) en is (behoorlijk) eenkennig 3. Gaat naar KDV/gastouder oid(ziet veel/vaak andere mensen) en is helemaal niet eenkennig 4. Gaat niet naar KDV/gastouder oid(ziet niet zo veel/vaak andere mensen) en is (behoorlijk) eenkennig 5. Gaat niet naar KDV/Gastouder oid(ziet niet zo veel/vaak andere mensen) en is helemaal niet eenkennig Ben erg benieuwd naar de resultaten Ons dochtertje is bijna 14 maand, gaat niet naar KDV/gastouder oid (ziet niet zo vaak/veel andere mensen) en is behoorlijk eenkennig.
1 21 maanden 4. Gaat niet naar KDV/gastouder oid(ziet vaak andere mensen) en is (behoorlijk) eenkennig
19 maanden, geen kdv, maar alles behalve eenkennig. alles en iedereen word begroet met een knuffel, en mama word voor het gemak gewoon vergeten..
15 maanden, gaat naar het kdv en is niet eenkennig. Even de kat uit de boom kijken, maar dat is maar heel even. Is echt een allemansvriend. Zijn neefje is ook 15 maanden, gaat ook naar het kdv, maar huilt al als paps of mams een meter van hem vandaan zijn....
Mijn ventje valt misschien wat uit de categorie maar toch...: 6,5 maand, gaat niet naar KDV, ziet niet heel veel andere mensen en kan somsvrij eenkennig zijn (hij is zelfs bang voor mijn schoonmoeder ), maar soms ook helemaal niet!
Emma is bijna 15 maand en niet eenkennig. Gaat wel naar het kdv en huilt even als mama weggaat, maar speelt daarna heerlijk de hele dag.
Mijn zoontje is 19,5 maand en gaat naar het KDV (eerst een jaar één dag, nu sinds november twee dagen). Hij is niet eenkennig. Hij heeft een periode gehad (rond 14 maanden en duurde ongeveer 2-3 weken) dat hij even moest huilen als we weggingen bij het KDV maar verder vindt hij alles prima.
21 maanden, 1 dag KDV en nog nooit eenkennig geweest. (zeg maar gerust het tegenovergestelde.... ze ziet me soms liever gaan dan komen)
mijn zoontje is sinds zaterdag 2. Geen KDV, niet regelmatig vreemde mensen (ben thuismama), maar is absoluut niet eenkennig. Echt een allemansvriendje
Mijn zoontje, 11 maanden, gaat naar een gastouder waar een meisje van 1,5 is. Hij ziet regelmatig andere mensen, vaak familie. Hij is een allemansvriendje ook tegen onbekenden. Als mensen maar aardig tegen hem doen, dan gaat hij ze amuseren.
Beetje eenzijdig natuurlijk, want mijn dochter gaat niet naar het KDV/gastouder oid, maar ziet wel heel vaak andere mensen! Ze is ook totaal niet eenkennig, zou zo met een wildvreemde mee gaan
Inge is nu 22 maanden en nu gelukkig niet meer zo eenkennig maar is vanaf 6 maanden tot ca. 18 maanden VERSCHRIKKELIJK eenkennig geweest en ging gewoon naar het KDV. Gelukkig waren de leidsters op het KDV ook bekend dus daar viel het mee maar owee als iemand (ook opa en oma's en heel soms zelfs papa) haar wilde pakken dan was het heel hard huilen. En ook als er een invaller was op het KDV dan dronk ze bijvoorbeeld de hele dag niks. Of als haar vaste leidster tijdens de lunch even weg was dan at ze niks, kwam die terug dan ging de boterham er opeens wel in. Je kan er weinig aan doen en raakt er ook wel aan gewend maar echt handig is het niet. Nu zit ze in de fase, even verlegen (wegkruipen achter mijn benen) en de kat uit de boom kijken en dan pas helemaal los gaan. Ze zal nooit een onbekende deur binnen gaan zonder mijn hand vast te houden dus dat is ook wel een veilig gevoel voor mij.
Hier met fases eenkennig, maar denk dat ik tot nu toe kan zeggen dat het reuze mee valt. Weinig verlegen en erg naar mensen toe gericht! Maar logt denk ik heel erg aan het karaktertje?! Hij gaat overigens wel naar het KDV en wisselt tussen 3 groepen!
Dochtertje: 9,5 maand Gaat naar KDV/gastouder oid(ziet veel/vaak andere mensen) en is niet eenkennig Woordje helemaal weggelaten: uiteraard als ze moe/hangerig is wil ze liever bij mama of papa zijn. Gr.
15 maanden gaat WEL naar het kdv, is meestal niet eenkennig, maar rond haar eerste verjaardag een aantal weken zwaar eenkennig en nu is ze sinds een weekje weer erg eenkennig! (de thuissituatie is momenteel veranderd en sindsdien weer eenkennig)
Mijn dochter is 13.5 maand en is niet erg eenkennig. Soms wel een beetje verlegen in het begin, maar vaak ook totaal niet en gaat gezellig kletsen.
Hoi Bedankt voor de reacties. Ik krijg nogal eens te horen dat ik wat vaker met ons dochtertje ergens heen moet gaan, omdat ze zo eenkennig en verlegen is. Dan zou ze dat minder worden We gaan niet zo vaak ergens op visite en ze gaat ook niet naar een kdv/gastouder ofzo. Dus buiten mij, papa, opa en oma's en tantes ziet ze niet zoveel andere mensen. Ik dacht dus dat het een beetje aan mij lag. Maar ben blij te lezen dat het dus eigenlijk het karaktertje van een kindje is.
14 maanden geen kdv maar absoluut niet eenkennig. verre van dat iedereen is leuk en een iedereen krijg een knuffel