Schema baby 3,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Guzy, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guzy

Guzy Lid

17 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een vraagje mbt het schema wat wij aanhouden voor ons zoontje.

Hij krijgt:
    7-8 uur 180+6 schepjes
    1100-11:30 180cc
    15:00-15:30 180cc
    19:00 180 cc
    en dan om 22:15 180 cc met een schep rijstebloem

Nou drinkt hij al meer als een week de laatste fles niet meer op, hij laat zo'n 100cc staan..
    Nu wil ik eigenlijk de laatste fles gaan vervroegen, volgens CB moet dat per 15 min zodat ze het niet zo erg merken maar dan kom ik in de knoei met de andere flessen en tijden + dat hij nu dus de laatste fles niet op kan terwijl hij het misschien wel nodig heeft...?
    Ohja hij weegt ong 7 kg nu...

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes,

Guzy

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Guzy,

Je zoontje drinkt een prima hoeveeheid voeding hoor. Als hij 100 ml van zijn laatste fles laat staan is het prima. Daar hoef je verder niks aan te doen. Hij krijgt voldoende voeding en het kan zijn dat je zoontje even iets minder trek heeft.

Heb je het idee dat je zoontje misschien al over kan naar 4x210 ml + 7 schepjes? Het is dan wel belangrijk dat er maximaal 10 uur tussen de eerste en laatste voeding zit.

Groetjes Linda

3. Guzy

Guzy Lid

17 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik weet niet of hij daaraan toe is, maar ik merk wel dat hij dus sochtends steeds vroeger komt omdat hij denk ik dan toch honger heeft omdat hij dus wel 100 laat staan?
    Zou ik zomaar ineens die laatste fles kunnen laten vallen of hoe kan ik dat het beste aanpakken...hij is nogal gevoelig voor veranderingen....

Groetjes!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Als je overgaat op 4 voedingen van 210+7, dan geef je per dag 940 ml voeding als hij het helemaal opdrinkt. Nu drinkt hij 900 ml per dag. Het is altijd lastig om zo'n verandering in je schema door te voeren. Je zou het een dagje kunnen proberen als je dit wilt. Maar het is ook prima om te blijven op 5 voedingen van 180+6. Hij krijgt voldoende voeding.

Als je zoontje 4 maanden is kan je in de laatste fles een beetje rijstebloem doen. Dit valt wat zwaarder. Maar daar zou ik nog even mee wachten tot je zoontje echt 4 maanden oud is.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina