Hoi hoi. Ik had een vraagje wat betreft de voeding. Ons zoontje is nu ong. 11 weken oud. Voor 4 weken terug is hij gewogen bij het cb en woog hij 4,2 kilo. Hij kreeg toen om de 4 uur voeding van 150/5. Hij dronk zijn flesjes goed op (hooguit 10 cc bleef erover) en sliep de nachten goed door. Na ong. 2/3 weken leek hij echter geen genoeg meer te hebben. Dus heb ik hem thuis gewogen en toen woog hij 5,2 kilo. Wij gingen dus flesjes van 180/6 aanbieden ook om de 4 uur. Hij reste hooguit 20/30 cc en ook hier sliep hij de nachten door. Maar sinds ong. een week begingt hij ineens steeds meer te resten (80/90cc) en komt hij snacht's ineens weer. Toen zijn we begonnen met kleinere flesjes en dan om de 3 uur aan tebieden (120/4) maar ook hier bleef hij flink bij resten. Heb hem net nog gewogen en hij weegt nu 5,6 kilo. Nu vroeg ik me af of die 4 uur juist te kort op de volgende voeding voor hem is?? Hij wordt wel wakker rondt die tijd maar draait bijv. elke keer zijn hoofd weg als wij hem de fles proberen te geven en lijkt gewoon geen honger te hebben. Nu is mijn vraag mag hij er al wat langere tijd tussen laten bijv.4,5 uur??? Oja hij heeft reflux maar die is door medicijnen goed in controlle. En eerder dan 3 uur mogen we hem zelfs niet voeden ivm met het aanmaken van nieuwe zuur. \Iig alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Hallo, Het kan dat je zoontje tijdelijk wat meer voeding nodig had en daardoor niet genoeg meer leek te hebben aan de flesjes met 150 ml water en 5 schepjes. Maar nu hij zoveel laat staan kun je het beste weer terug naar 5 voedingen van 150 ml met 5 schepjes voeding. Eventueel de laatste fles voor de nacht 180 ml met 6 schepjes. Om de 4 uur voeden is prima. Het is geen probleem als er wat langere tijd tussen zit. Groetjes Petra