hallo dames, ons zoontje is vanaf het begin al geen fruit eter, maar sinds een week wil hij het helemaal niet meer. ik heb al geprakt gepureerd, stukjes en potjes geprobeerd maar niks wil hij. als ik het toch in zijn mondje doe dan heeft hij overgeef nijgingen en soms presteert hij het om dan echt over te geven. wat kan ik nu nog doen? of moet ik het maar laten en hem maar blijven aanbieden? herkend iemand dit?
Blijven aanbieden maar niet dwingen zou ik adviseren. Is vaak een fase. Hier hebben we 't met warm eten. Net als ik op 't punt ben van "En nu kook ik niet meer voor je, je eet toch niet" eet ze ineens haar hele bordje leeg!
Hier ook een fase gehad rond die periode dat ze even niet wilde eten. Gewoon blijven aanbieden en variëren inderdaad! Misschien wil hij het wel zelf doen? Wij zijn toen juist weer even teruggegaan naar gepureerd fruit, omdat ze alles met stukjes opeens niet meer wilde.
Ik zou het op deze leeftijd in ieder geval niet meer pureren of prakken maar gewoon in stukjes aanbieden. En blijven aanbieden idd, en iedere keer iets anders.
jah maar hij proeft het niet eens zodra hij het ziet begint hij al met kokhalen en raar te doen. heb hem ook al zelf laten eten maar hij wil er gewoon niks van weten ik blijft het hem gewoon aanbieden en dan zien we wel. hopen dat het snel beter gaat!
wij hebben hier die knijp zakjes gegeven zonder toegevoegde suikers die vond ze leuk om te eten eten zo kreeg ze toch dr fruit binnen
Anders geef je hem wat extra groenten naast dat je natuurlijk het fruit wel blijft aanbieden? Zoals avocado, tomaat?
We hebben het ook gehad. Maar toen kwamen we achter dat ze heel erg kieskeurig is. "Standaard" fruit wil ze niet (banaan, appel, peer, etc). Meloen, druiven en rode vruchten gaat heel erg goed. Vooral alle rode vruchten zijn heel erg in trek (lekker goedkoop )
Hier ook met periodes gehad met groente, wilde niet eens proeven, duwde gewoon de lepel weg. Hier inderdaad ook blijven aanbieden, zonder dwang. Net als Suusjeuh gng hij vaak weer eten als ik dacht: ik kook niet meer voor je, gooi toch alles weg. Fruit wellicht blijven aanbieden en zelf van hetzelfde bordje eten? Hier in zo'n fase hele fruithappen van zoon weggegeten Hij zat wel vol interesse te kijken altijd. Succes!!!!