Hoi meiden, Mijn zoontje is bijna 6 maanden en krijgt 4 flessen van 180/6 om 08.00 12.00 16.00 20.00 met rijstebloem. Omdat hij nu ook groente en fruit mag krijgt hij tussen de ochtend fles en middag fles weleens een hapje fruit (net hoe het uitkomt). Ik kreeg het advies van CB om ipv een fles te geven opm 16.00 uur een potje groente te geven en dan nog een fles als toetje er na zeg maar. Doen jullie dit ook zo? Wat ik ook merk is dat hij s'ochtends zn fles niet leeg drinkt terwijl ik zou zeggen na een nacht niet gegeten te hebben heb je toch honger s'ochtends... Zou dit door die papfles kunnen kopmen die hij s'avonds krijgt? Hoe zite jullie schema eruit met flessen, fruit en groente? Ik ben een beetje zoekende, weet niet zo goed wanneer ik het allemaal moet geven. Alvast bedankt
Mijn zoontje is 5 maanden. hij krijgt 4 flessen. de eerste met rijstebloem. tussen de 1e en 2e fles fruit en tussen de 1nalaatste en de laatste fles groente. vandaag bij het consultatiebureau geweest en die gaven als adviesschema met ongeveer 6 maanden: ontbijt pap 9.30/10.00 fruit rond 12.00/12.30 2e fles rond 15.00 ligaprakje met diksap/slappe thee 18.00 groente 20.00 laatste fles maar ik ben al een maandje bezig met groente en fruit, hij is er ook echt aan toe, dat telt misschien ook mee.
Ik geef nogsteeds 4 flessen. Ik krijg er echt nog geen fles af. Ik denk dat als je net begint met bijvoeding dat ook nog niet hoeft. Ze mogen 800 ml opvolgmelk. Dat krijgt hij nu ook bij mij en dat gaat allemaal nog op. Ookal eet hij heel goed zijn groenten en fruit. Ik ga ook proberen meer naar het schema toe te gaan zoals hierboven, maar dat hoeft natuurlijk niet van de 1 op de andere dag.
Ik zit ook nog op 4 flessen. Ons schema ziet er ong zo uit: 7.00 fles 180/6 met bambix fijne granen. 10.30 (ongeveer, ligt er aan wanneer ze wakker is) fruit 12.00 broodje met margarine en fles 180/6 16.00 fles 180/6 17.30 groente met rijst of aardappel 19.30 fles 180/6
Ik vind persoonlijk dat het CB altijd harder wil dan de meeste ouders. Volg vooral je eigen gevoel en kijk goed naar je kindje. Hier ging de 16.00 fles er pas af toen ze al bijna 7 maanden was. Die ging eraf op het moment dat ze een volwaardige maaltijd 's avonds ging eten. Hier, toen ook op advies van CB, geprobeerd om eerst groenten te doen en dan fles, maar dat werkte hier totaal niet! Ze had dan erge honger en was nog niet gewend aan dat die rare dingen uit bakjes die je in je mond kan stoppen, dat dat ook de honger stilt zeg maar dus ik ben eerst fles en dan groenten blijven doen, maar die fles steeds minder, dus beetje bij beetje afbouwen; en de groenten beetje bij beetje opbouwen; ik heb, maar daar zijn natuurlijk 10000000 varianten op, gekozen voor eerst 1 groente, daar steeds iets meer van, dan 2 groenten, daar steeds iets meer van, dan aardappel erbij, steeds iets meer van, etc.; en nu, ze gaat alweer richting de 8 maanden eet ze 1-2 soorten groenten, aardappel/rijst/pasta en ongeveer 3x per week tartaar/kip/vis.
Met 6 maanden gaven wij 5 flessen op verzoek en groenten en fruit als dat uitkwam. Alles gewoon uit het vuistje dus er zijn hier nooit bepaalde hoeveelheden naar binnen gelepeld. Je zou zeker kunnen proberen de papfles eraf te doen. Verder gewoon rustig aan. 16u zou ik zelf een vreemde tijd vinden voor groenten, eerder tussen 16u en 19u als je zelf ook gaat eten en dan de groenten die je zelf ook eet die avond. Edit; met papfles eraf bedoel ik dus de pap weg, maar gewoon melk.
8:00 210+7 11:30 200gram fruit 15:00 210+7 18:00 200gram groente 20:00 210+7 +pap wil gaan proberen pap van de avond naar de ochtend te gaan doen en proberen soms btje brood
Hey! Mijn meiden zijn nu ook ruim 6 maanden en we zitten nu op het volgende schema: 8 uur 180/6 fles 10.30 uur ongeveer 150-200 gram fruit 12.30 uur fles 180/6 (soms om 15 uur een broodkorst of soepstengel met 20-30 cc water uit een tuitbekertje, dit is meer om een beetje te oefenen, gaat meer naast dan erin) 17 uur groentehap ongeveer 125 gram en een beetje yoghurt of een danoontje. 20.30 uur papfles 210/7. Succes! Groetjes Rianne
Ons meisje is bijna 6 maanden en wij hebben nu: 08.30: 210+7 11.00: 60gr. fruit 12.00: 210+7 16.00: 210+7 18.00: 60gr. groente 19.30: 210+7+2rijstebloem
Hier bij 6 maanden: bv fruit (1 stuk fruit, geprakt) 1 boterham met roomboter en bv voortoe fruit (wederom 1 stuk fruit), bv groente (zoveel als ze wil, meestal een vol peuterbordje) bv en dan 's avonds laat en 's nachts nog een voeding
Mijn kleine is vandaag 6 maanden en 2 weken. Ons schema is: 6.30uur: fles 180/6 9.00/9.30uur: fruit (bv 3/4 appel en halve banaan) 12.00uur: fles 180/6 16.00uur: fles 180/6 18.00/1830uur: groente (aardappeltje en groente) 20.00uur fles 210/7 met 3 schepjes rijstebloem Op het CB zeiden ze dat die fles van 16.00 uur er op een gegeven moment af ging en dat ik daar dan iets van een rijstewafel of soepstengel mag geven. maar ja ik zit er heel erg mee hoe dat te doen met slaapjes enzo. Nu heb ik bv al een paar keer gehad dat hij na zijn fles van 16uur al hel snel gaat slapen en dat hij dan pas rond 19uur wakker wordt. Dan wil ik hem dus geen groente meer geven want ander kots hij misschien zijn fles weer uit... Vind het lastig momenteel met zijn voeding!
Melovekane, ik zou hem zo laat op de middag geen 3 uur meer laten slapen. Als hij om 16 uur slaapt gewoon weer om 17 uur wakker maken. Dan kan hij ook weer op een 'normale' tijd de nacht in. Zo doe ik het tenminste wel. Als mijn jongste laat in de middag slaapt (meestal niet meer) dan maak ik haar uiterlijk om 16.30 wakker want anders is het de hele avond feest.
schema is nu alles een uur vervroegd, en dat loopt helemaal goed. alleen de startfles is hetzelfde gebleven! Voor zijn warme eten moet ik hem idd bijna altijd wakker maken maar dat gaat verder goed. en snachts meestal ook In de ochtend slaapt hij steed minder merk ik. Vaak een uurtje maar in de meeste gevallen is hij wel gezellig. dus dan maakt het ook niet uit