Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen. Qua bijvoeding gaat het hier " een beetje anders " ..wij moesten met 7, 5 maand Per direct stoppen met bijvoeding van de ka omdat onze dochter haar slokdarm nog net niet ontstoken was door de reflux die eerder nooit ontdekt is omdat het cb vond dat ze goed groeide en niks mankeerde ( huilde 10u per dag ongeveer) maargoed.nu heeft ze al een tijdje medicijnen en ze komt helemaal tot rust. Wij mochten vorige week weer met bijvoeding beginnen , kleine beetjes en a la rapley. Nou heb ik ongeveer een soort van schema/ richtlijn gecreƫerd naar de behoefte van mijn dochtertje. 8:00 180/5 12:00 kleine koemelk vrij boterham met korst (niks erop) en wat water 14:00 180/5 18:00 aantal.worteltjes of sperziebonen enz met wat melk(120/1) 21:00 180/5 (De flessen zijn zo ook op advies van de ka gezien dat onze dochter behoorlijk aan de maat is 3en dat.vond hij zorgelijk) Nou mogen we de groente weer wat ophogen en de flessen steeds normalere maken. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer haha.. Hoe zouden jullie het aanpakken ? Bij het brood nog een beetje melk en die van 18u weg laten of om 16u een soepstengel geven ? Fruit.moet nog even wachten omdat ze daar vaak zuur van krijgt. Alvast bedankt voor tips en Hulp
Ik zou om 18.00 geen melk meer geven, heb ik ook nooit gedaan. Jullie situatie is natuurlijk wel anders.... maar zo zou ik het doen denk ik. Bij het brood geef ik altijd een klein flesje melk (90/3) dat vind ik persoonlijk wat prettig, ik drink nl ook altijd melk bij m'n brood. Een beetje gewoonte denk ik... Soepstengel kan geen kwaad, als het maar niet te dicht op het avondeten is, anders krijgt ze daar mogelijk weer minder van binnen omdat ze vol zit. ff offtopic: jemig zeg 10u per dag huilen..... pfff! Zo zonde dat het cb daar zo nuchter over is. Ik vind het prima om er heen te gaan hoor, maar als ik t zo ns lees....
Ja he melk bij brood is beter ...vind ik eigenlijk ook. En dan in de middag soepstengel met wat water bijvoorbeeld. Ja vreselijk was dat en het zelfde geld voor kma wat zij niet ontdekte ze spuugde vanaf 2 maanden alle flessen eruit maar omdat ze goed aan kwam ( te goed volgens de ka) vonden ze het wel best. Uit eindelijk naar de ha gegaan met 4 maanden en die gaf ons direct pepti en na de 1e fles pepti is het spugen gestopt. Maar de onrust en huilen bleef dus toen heeft de ha oms doorgestuurd naar de ka en die heeft haar een dag geobserveerd en gecontroleerd . Ik has geen week later moeten komen zei hij zoveel wondjes had ze. Ik neem het cb dit best kwalijk maarja ..ben allang blij dat het nu beter gaat. Ze wilde haar eerst opnemen omdat ze bang waren dat door het stoppen met de bijvoeding ze nog meer zou gaan huiken omdat ze zo het zuur niet kon weg spoelen. Gelukkig ginf het super en was dit niet nodig !
Ze krijgt nu geen melk bij het brood meer?? Dan zal ik dat vooral zo laten. Ik zou dan overgaan op 3 flessen. Das voor haar prima, en dan 3x180/6 als dat van de KA mag. En dan die fles van 18u weglaten. Mag ze er een aardappel bij 's avonds??? Lekker aardappeltje en worteltje en dan die 90/3 weglaten. Wat erg zo lang huilen . En dat de KA dit dus veel te laat ontdekt heeft. Mijn zoontje heeft ook KMA en krijgt ook Pepti. Zijn schema met 9 maanden is weer anders maar met 8mnd was die zo: 8u 180/6 11u fruit 12u broodje met beleg en 100cc diksap of water 16u 180/6 17.30u warme hap: groente en aardappel 20u 180/6
ja precies ik denk dat ik dat zo ga doen als we dan weer met fruit begonnen zijn. met 6 maanden dronk ze hier nog maar 2 flessen en at ze zich onwijs dik aan vast voedsel om het zuur weg te slikken. maar jou schema ga ik idd ff onthouden.
Ik zou het nog anders doen. Een baby met reflux zou ik nooit 200ml melk laten drinken. Ik zou zelf dus veel kleinere voedingen aanbieden en dan kan ze ook meer keren op een dag drinken waardoor je je dag beter doorkomt.
Ik denk dat het per baby verschilt. Bij onze dochter heeft ze de eerste 7 weken erg veel gehuild, was ook verborgen reflux. Toen ze 8 weken was dronk ze fatsoenlijk haar allereerste flesje leeg en zat ze nog op 90/3. Met 5,5 maand dronk ze 4x210/7 (groeispurt) wel friso comfort. Nu is ze over op standaard voeding en dat gaat erg goed. Ik lees ook van andere baby's dat ze nu nog aan de medicijnen zitten, die waren hier met het halve jaar afgebouwd.
Idd verschilt denk ik ook per baby Wabt ze heeft hier nergens last van dan. Ja als we geen pepti geven dan spuugt ze alles eruit maar qua reflux gaat het goed
Ze kreeg de eerste dat we gestopt waren met bijvoeding kleine flesjes. Maar nu moeten die flessen weer normaal worden en minder anders krijgt. Ze te veel Binnen.
Nu 3 a 4 x 180/4 Ook op advies van de ka dat er meer water in de fles zit qua voeding omdat ze volgens hem wat aan de maat was dus hij wilde dat ze minder hard ging groeien. Voorheen 1, 5 kg - 2 kg per maand . Nu is ze zelfs afgevallen !! Wat in onse situatie goed is. Ze komt nu weinig aan 5 weken terug was ze 9, 5 kg. Toen ging ze met een week naar 9, 8 (!!) En nu is ze 9, 7
Een baby die afvalt is niet goed. Op gewicht blijven is prima, maar afvallen niet. Hier ervaring met ernstige verborgen reflux met slokdarmontsteking (4,5 maand). Met 6 maanden ging het goed en zijn we gaan Rapleyen naast de borstvoeding op verzoek. Fruit gaf hier helemaal geen problemen gelukkig. Ik gaf in de ochtend fruit, tussen de middag brood en in de avond groente en aardappel. Succes ermee en ik hoop dat de reflux gauw over is.
De ka is juist heel tevreden over dat ze een paar gram is afgevallen en ik eigenlijk ook. anders als ze zo hard zou door groeien was ze met een jaar al ruim 16 kg en dat is echt over de top dus in dit geval een paar 100 gram afvallen echt niet dramatische hoor. @kwebbel: 7:30 180/4 12:00 boterham met 120/2 15:30 cracker met water 18:00 rijst met wat sperziebonen en water en dan straks nog een fles zo was het vandaag vind t idd handiger melk bij het brood dan avond eten
Afvallen is zeer onnatuurlijk! Een baby groeit namelijk ook in de lengte en alleen dat al zorgt voor gewichtstoename. Mijn zoontje woog met 8 maanden 9500 gram! Heerlijke Michelinman, Hollands Welvaren! Bij 11 maanden woog hij 11 kilo. Bij 23 maanden 14 kilo. Bij 35 maanden 18 kilo. Of je kind nu veel of weinig bijvoeding eet, melkvoeding blijft sowieso tot 1 jaar de hoofdvoeding! Bij 9 maanden zou een baby nog minimaal 650cc aangemaakte kunstvoeding moeten krijgen.
Ja wij hebben met een jaar ook nog medicijnen, voor zn verjaardag geprobeerd af te bouwen maar het krijsen, slechte slapen, kronkelen en overstrekken kwam terug. Toen hij ook weer ging hikken en slikken heb ik 'm snel zn tablet weer gegeven!
hier kan ik eeuwig een discussie met iemand over hebben. maar jij bent neem ik aan geen ka ? het ging mijn ka niet om haar gewicht, want hij maakt vaker kindjes mee die zo zwaar zijn met haar leeftijd. maar om haar hoeveelheid gewichts toename in korte tijd. Mijn dochter at en at en at de hele dag door om haar zuur weg te slikken, ( reflux was toen nog niet bekend bij ons ). Ze kreeg vaste voeding omdat ze flessen niet wilde , met 5 maanden ongeveer zat ze nog maar op 2 flessen ( achteraf door kma) Wij gaven hier aan toe omdat ze anders 13u per dag huilde en er volgens het cb niks aan de hand was. mijn dochter ging in 1 week van 9,5 kg naar 9890 kg dat betekend bijna 400 gram in een krappe 1 week tijd ! Dit ging echt veelte snel aldus de ka en kwam door het vele eten wat zij deed. daarom moest alle bijvoeding ook gestopt worden en moest ze terug op 5 flesjes van 120/4 . Daarbij kindjes die rond de 8 a 9 maanden 9,5 kg waren, waren vaak kindjes die met een veel hoger geboorte gewicht geboren waren en dus langzaam aankwamen met af en toe een groei spurtje. mijn dochter had een laag geboortegewicht en kwam nadat ik gestopt was met bv elke maand 1,5 -2 aan. soms zelfs bijna 3 kg aan ik blijf bij het advies van de ka, ben allang blij dat mijn dochter zich nu beter voelt
Hopelijk gaat het tegen die tijd beter met reflux. Ik had 2 refluxkindjes en bij beide konden we pas met 14 maanden stoppen met nexium. Ik heb tegen de ka gezegd dat de medicijnen rustig wilde afbouwen en heel goed zou kijken naar de reactie van het kind. Het eerste advies was namelijk: stoppen met 6 maanden want dan 'moeten ze overheen zijn'.
Als moeder ken jij het beste natuurlijk. Ze "moeten" nergens overheen zijn met 6 maanden, dat is vast weer zo'n richtlijn uit een boekje.... En afvallen als baby lijkt mij niet de juiste weg ook al snap ik de gedachte erachter wel. Maar dat komt vast goed als je kleine gaat lopen? Waarom nu gelijk afvallen? Kind beseft zelf niet eens dat het te dik is Schema ziet er goed uit!
Cupcake, ik snap het wel hoor. Jullie kindje valt nu af niet door 1 of ander dieet, maar omdat ze nu de juiste hoeveelheid voeding binnen krijgt ipv teveel. Dus prima. En een baby van 9 maanden kan heel goed 180/6 aan ook bij verborgen reflux. Je kan de flesjes altijd nog indikken met Nutriton. Mijn zoontje is 9 maanden en zit al op 210/7....heeft KMA en achteraf ook v. reflux (in mindere mate, heeft geen medicijnen nodig gehad). Maar gelukkig al ontdekt toen hij 4wk oud was. We hebben de flesjes altijd ingedikt met nutriton maar zelfs dat is niet meer nodig .