Hey Dames, Ik lees en hoor verhalen dat kindjes pas vanaf 1 jaar een ei mogen eten. Ons zoontje is bijna 8 maanden en heeft nog nooit een ei op. Mijn man zei laatst dat we lekker uitgebreid gingen ontbijten met pasen en dat ons zoontje dan ook lekker een eitje kan eten. Maar... kan het nu wel of niet? Ik kook hem uiteraard goed hard vanwege salmonella. Voor het idee vind ik het wel leuk dat hij met pasen ook een eitje op kan peuteren. ( als hij ut lust ) Maar ik wil niet iets doen wat echt niet goed voor hem is. Dus wel / niet?
Als er geen verdenkingen zijn van allergie kan het best hoor. Grote kans alleen dat hij er weinig aan vindt
Ok bedankt! Ja ik hoor vaker dat Kids het niet lekker vinden. Nu moet ik zeggen dat hij erg makkelijk is met eten en echt alles eet! Dus ben benieuwd zondag ochtend!
Mijn oudste vond het heerlijk met een maand of 10! Jongste kan/kon er niet tegen, langzaamaan weer eens. Succes!
Mijn dochter vond het ook lekker, met 9 maanden ongeveer. Hier wordt ook aangeraden om er rond 7 a 8 maanden mee te beginnen (hardgekookt, en als er geen verdenkingen zijn op allergieen).