Ik geef onze kleine meid van 5 maanden rijstebloem door de laatste fles, maar heb het gevoel dat ze daar van verstopt raakt. Al heeft ze altijd al last van de ontlasting gehad, alleen lijkt het erger te worden. Ben al overgestapt op comfort voeding van hero, ook omdat ze spuugt. Nu is mijn vraag omdat ze last van verstopping heeft, zou ze eventueel al fijne granen mogen? Heb het idee dat dit zou moeten helpen bij de ontlasting omdat daar vezels inzitten. Alleen is ze dus 5 maanden ipv 6
Gewoon helemaal geen pap lijkt me veel beter op deze leeftijd. Fijne granen is zwaarder dan rijstebloem, als ze al ast krijgt van rijstebloem, dan zal ze van fijne ranen nog meer last krijgen.
Rijstebloem staat er om bekend dat het verstopping kan veroorzaken. Zeker als je kindje er al last van heeft! Verder heeft rijstebloem geen enkele voedingswaarde, dus daar zou je het niet voor hoeven geven. Granen worden afgeraden voor de 6 maanden, dus daar zou ik nog wel even mee wachten. Is ook wel heftig voor die darmpjes. Sowieso zijn granen voor de nacht ook niet zo handig, gaan de darmpjes van werken in de nacht...
Zoals hierboven al gezegd. En al zeker niet in de laatste fles. Je lichaam moet dat nog verwerken, terwijl je wilt dat je kindje gaat slapen. Zelf prop je jezelf ook niet vol vlak voor het eten. Je kunt straks na 6/7 maanden als ontbijt fijne granen pap maken... Ik heb met 4 maanden een week rb gegeven, drama, verstopping en sindsdien niks meer ook geen fijne grane of welke pap dan ook Gewoon boterham en groente aardappelen
Wat de rest ook zegt. Granen worden afgeraden onder de 6 maand ivm gluten. Je hoeft ook niet perse iets van pap te geven. Je kunt de fles ook naturel geven.
Hier ook een kindje dat last had van verstopping. Geef vooral geen pap, ook al zijn het granen dat verstopt meer. Van merk melkvoeding veranderen (hier zorgde Nestlé voor verstopping maar was Hero beter) kan helpen of gewoon meer groentjes geven (geen wortelen maar wel vb bonen). Je kan ook op zoek gaan naar een soort melk met lage ijzerwaarde. Dat is wat voor verstopping kan zorgen (heb ik als aanrader gekregen van de pediater).