Dreumes eet slecht groente (en soms fruit)

Discussie in 'Voeding' gestart door dochters, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mijn dochter van bijna 20 maanden eet nogal slecht groente. Alles wat rood, geel, oranje, groen of paars van kleur is, beland de laatste tijd linea recta op de grond. Voorheen at ze het wel redelijk, niet veel, maar in ieder geval iets... Maar nu is het gedaan. Ze houd wel heel erg van vlees en aardappels. Ook de dingen met de p zijn erg lekker. (Patat, pannenkoeken, poffertjes) maar groente, ho maar!

Fruit gaat ook niet echt van harte. Maar wel beter dan groente.

Ik zat op internet te googlen op eventuele aanvullende vitamines voor dreumesen, en die zijn er zag ik. Maar is het nodig? Geven jullie op die leeftijd ook al extra aanvullende vitamines? Ze krijgt uiteraard wel dagelijks haar vitamine D.

Wat doen jullie met kindjes die slecht groente en/ of fruit eten?

2. maliro

maliro Niet meer actief

Hier hetzelfde. Ik geef daarom multivitamines zodat ze qua voedingsstoffen niks te kort komt. En mijn kinderen denken dat het snoepjes zijn dus ze doen er niet moeilijk om

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zijn die vitamines eigenlijk alleen in pilvorm? Ik heb haar eigenlijk nog nooit snoep gegeven, dus vind het nog een beetje eng, zo'n pilletje in haar mondje.

Die vitamine D heb ik in vloeibare vorm.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben ook op zoek naar vitaminepillen, hier krijgt hij denk ik wel genoeg vitaminen maar voor de zekerheid wil ik toch ook vitaminepillen gebruiken. Maar ik vind ze pas voor vanaf 2 jaar en dat zijn kauwtabletten, weet niet of dat nu al mag

5. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb ze bij de kruidvat weg. Voor kinderen van 2-5 jaar. Dagravit kids-xtra

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Er zijn ook vloeibare vitamines vanaf 1 jaar of gummy beertjes vanaf 1 jaar.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Welk merk en waar te halen?

Dl eet sinds ze 11 maanden is ook geen enkele groente meer. Soms nog tomaat.
    Gelukkig dan wel dat ze gek is op fruit.

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dankje, ik ga straks eens op zoek in Kruidvat.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik mag adviseren...je moet niet "zomaar" vitaminen bijgeven. Ik zou als je je zorgen maakt even contact met de ha opnemen en overleggen. Veel mensen denken dat je vitaminen zonder gevolgen zimaar kunt geven maar dat is niet altijd het geval.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    ik zou zelf ook niet zomaar een vitaminepil geven, maar idd eerst overleggen met CB of ha.
    Toevallig vroeg ik er laatst naar op het cb, omdat onze dochter ook een tijdje wat minder groeten at (niet helemaal niets, maar wel wat minder). Zij zeiden gewoon blijven aanbieden; is niet erg als ze de ene dag wel genoeg binnen krijgen en de andere dag wel. Zij gaf nog als tip om als je gaat eten eerst met de groenten te beginnen (dus rest buiten zicht houden). Het is wat onhandig want dan zit je zelf ook eerst met een bord groenten voor je, maar bij ons werkte het wel. Pas als ze het heeft geprobeerd (of misschien zelfs wel echt opeet), dan de de aardappels en vlees erbij halen.
    succes!

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik las jouw reactie pas nadat ik het gekocht heb en gegeven heb, ik wist niet dat je dit niet 'zomaar' mag geven... Anders bel ik wel even met het nummer van het cb.

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Gelukkig zijn er meer kindjes die slecht groente eten. Ik baal ervan, eerst at hij alles. Gelukkig is hij helemaal fan van fruit.
    We doen al vlees achteraf geven.
    Over 2 weken controle bij kinderarts, ik ga dan wel even vragen of het erg is. Tomaat hoeft hij ook niet.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Moest vanmorgen zelf even naar de huisarts en heb even gevraagd over het slechte groente en fruit eten van dochter. Ik hoef hier niet te zwaar aan te tillen.... Dat ik haar extra vitamines geef is prima. Gewoon blijven aanbieden en het eten extra aantrekkelijk maken zij ze, bijvoorbeeld de spinazie als een krokodil op het bord leggen, eens kijken of het werkt...

14. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap de reactie maar je mag echt wel gewoon vitamines geven als je dat wil

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

Deel Deze Pagina