Mijn zoontje van 15,5 mnd, slaapt sinds een 3tal maanden eindelijk flink op zijn kamer. Voordien lag hij altijd bij ons in bed, dit hebben we 'afgeleerd' door hem veel te gaan troosten. Sinds een 2-tal weken word hij steeds rond 23u/24u wakker. Hard krijsen en 'mama' roepen. Mijn oudste wordt hier wakker van en ik ben zelf zo moe, dat ik hem terug tussen ons in legde. Wat hij dus al snel terug gewoon werd.. Elke nacht rond hetzelfde uur begint hij. Mijn eigen schuld natuurlijk... Hoe kan ik zorgen dat hij de nacht terug doorslaapt in zijn bedje? 's Avonds troosten vind ik nog te doen, maar 's nachts kan hij het zolang volhouden en dan is mijn lontje korter... P.s Ik ben pro samen slapen, maar ik moet vaak om 6u eruit en hij wordt dan ook wakker. Op zijn eigen kamer kan hij langer slapen. Of zijn er andere 'hulpmiddelen'? Soms denk ik om hem onder een dekbed te leggen ipv slaapzak, of om al een peuterbed aan te schaffen.
Is het geen honger? Hier had dochter toen ze begon met los lopen zo’n honger snachts dat ze een nachtvoeding wilde. Terwijl ze die al vanaf 3,5 maand niet had gehad. Was binnen paar weken ook weer over.
Misschien een nachtmerrie en nu is het een gewoonte geworden omdat hij weet mama pakt mij wel. Ik zou gewoon de eerste paar dagen doorzetten even aaien, troosten en dan weer weg. Flesje water neerleggen in zijn bed.
Met +-14 mnd hadden wij ineens datzelfde. Wij haalden dr overigens niet uit dr kamer. Duurde best wel een tijd maar ging vanzelf over.