Zetpil geven!! In dit geval wel goed????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skye, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn dochter krijgt op dit moment 5 tandjes. Ze komen allemaal tegelijk door. Nu heeft ze eergister nacht heel de nacht liggen spoken. Echt vanaf 2 uur 's nacht werd ze elk half uur wakker en wilde ze op een gegeven moment ook echt niet meer slapen. Om 6 uur 's morgens toch maar weer terug in bed gelegd en toen wel tot half 8 geslapen.

Nu heb ik haar gisteravond voor het slapen gaan (19.00 uur)uit voorzorg een zetpil gegeven en nu werd ze pas om 8 uur wakker vanmorgen.

Het werkt dus wel en het is voor ons allemaal een stuk relaxter zo natuurlijk. Maar wat vinden jullie ervan dat ik haar dan uit voorzorg een zetpil geef? Doe ik uiteraard niet regelmatig dit, maar soms wel! Kan toch geen kwaad ofzo??

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    neehoor, gewoon geven! ook voor haar prettiger.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor. Mijn dochter krijgt nu 4 kiezen tegelijk door, ik heb haar een week lang elke avond een zetpil gegeven. (doe ik altijd als ze een tandje krijgt).
    Wakker liggen van de pijn lijkt mij een stuk slechter. Ik snap sowieso niet waarom iedereen altijd zo moeilijk doet over paracetamol.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meid, als het voor jullie meisje en voor jullie goed geweest is, dan is het prima. En ze heeft lekker geslapen, ook fijn. Dus als jullie haar dat willen geven dan is het prima :D! En wat een ander daarvind, doet er eigenlijk helemaal niet toe, als het voor jullie maar goed is, dat is het belangrijkst. Iemand anders weet niet hoe de situatie precies is, de ouders kunnen dat het beste inschatten.

Tja, zo ieder gewoon zijn/haar eigen mening. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom mensen zo gemakkelijk met medicijnen om gaan.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou even kijken hoe het vandaag gaat... Wij doen het ook weleens, maar meestal kijken we het dan s avonds even aan weer, om te kijken of het nog nodig is. Maar zodra ze gaat liggen spoken, geven we dan alsnog een zetpil.
    We wachten dan iets minder lang af dan normaal.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook gedaan hebben.

Maar dan vanavond eerst weer even aankijken. En evt in de loop van de avond, als ze onrustig is alsnog een zetpil geven.
    Die tandjes kunnen zo gemeen zijn, en een beetje slaap is wel fijn..

7. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Wij geven zoonlief ook een paracetamol voor het slapen gaan als er tandjes doorkomen. Is voor iedereen beter inderdaad; vooral 's nachts!

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb al 4 nachten niet geslapen vanwege doorkomende tandjes!
    Ze is echt minstens 1x per uur wakker!
    Ik geef dus nu ook zetpillen en VSM, dat helpt wel maar oh ik ben zo moe!

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik geef ook paracetamol bij tandjes. Pijn is pijn en als hij daardoor beter slaapt kan hij het overdag ook beter hebben en mama ook!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    De kinderarts van het cb heeft mij toen uitgelegd dat het doorkomen van tanden kan voelen als een fikse oorontsteking, met andere woorden je kindje kan dus gewoon pijn hebben en daardoor liggen te spoken.

Tja en als ik hoofdpijn/oorpijn/buikpijn heb dan neem ik ook een paracetamol dus waarom zou ik mijn kindje dat dan niet geven.

Groetjes anita

11. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ik geef mijn dochter ook gewoon een zetpilletje bij doorkomende tandjes. We kijken meestal 's avonds of ze last heeft

12. Skye

Skye Niet meer actief

Bedankt dames, voor de reacties. Gisteravond had ik het idee dat ze minder last had, dus ik heb niks gegeven en ze heeft weer heerlijk doorgeslapen tot vanmorgen. Vaak merk je het overdag al. Erg huilerig enzo. Gewoon erg last van die tandjes. Want als ik eraan denk hoe het voelde voor mij toen mijn verstandskiezen doorkwamen......auw!

13. Toevallig ken ik iemand die hoofdpijn kreeg van paracetamol
    en waarom kreeg ze daar hoofdpijn van....omdat ze ze te vaak nam
    Ze mocht ze van haar huisarts niet meer nemen, en wat denk je binnen een week van dr hoofdpijn af

Nou zal dat bij een baby niet gauw gebeuren, maar ik geef maar even aan dat paracetamol dus niet zo onschuldig is.
    En dat je het niet bij ieder wissewasje moet nemen...

Mijn huisarts zegt altijd alleen bij hele hoge koorts en veel pijn

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gewoon doen ze hebbe pijn dan mag het

15. BoBam

BoBam Niet meer actief

Dat kan best hoor,
    en anders geef je vanavond geen zetpil, probeer
    je weer zonder, wordt ze toch wakker, dan kun je
    als nog 1 geven.
    Ik vind het ook altijd moeilijk hoor, ben
    altijd bang dat ik hem te gauw geef.

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier heeft onze dochter regelmatig oorontstekingen en krijgt ze dus soms ook wel 1,5 week achter elkaar 3 paracetamol per dag. De ha en ka hebben allebei aangegeven dat dat echt geen kwaad kan. De paracetamol is op het lichaamsgewicht aangepast dus zo met tandjes kan ik me heel goed voorstellen dat je een paar dagen voor de nacht een zetpilletje geeft. Als ze er beter door slapen, en jij ook is dat toch prima!

Deel Deze Pagina