Hoi, Even een 6 maanden voeding vraagje. De potjes van 6 maanden zijn 200 gram. Is het dan de bedoeling dat je kindje er naar toe werkt binnen een maand (of twee?) om een maaltijd van 200 gr. op te eten? Zodat dan 1 van de flessen (bij ons dus die halve fles) vervalt? Hoe veel eten jullie kindjes qua groenten en fruit op deze leeftijd? Fleur krijgt nu namelijk het volgende: fles 180/6 opvolgmelk fruit - 1 potje van 125 gr. + wat thee fles 180/6 opvolgmelk groente ongeveer 100 gr. + 100 ml opvolgmelk fles 180/6 Nu even geen Nutrix ivm verstopping. Alvast bedankt! Marijntje
hai! Seff krijgt nu ook al een tijdje fruit en groente, ben begonnen met een beetje en Seff krijgt nu laten we zeggen 100gr fruit en 100gr avondprak op een dag (ik maak allebei zelf) maar hij laat ook wel es wat staan hoor, dus het verschilt een beetje. Ik geef nog steeds 4 flessen, ik geloof dat je met ong. 7 / 7,5 maand over gaat op 3, als ze genoeg groente en fruit krijgen en je over gaat op brood. Schema hier: 8.00 fles 210+ 7 12.00 Fles 180+ 6 13.15 fruit 16.00 fles1 180+ 6 17.15 avond eten 21.00 fles 180+ 6 + 3 nutrix
Ik heb gewoon altijd gekeken hoever daan zijn potje op at en dat is vanaf het begin af aan helemaal geweest dus tja hier was er geen fles na zijn warme eten. Ik dacht dat je gewoon moest kijken hoeveel ze er van aten en daan heeft maar zelde een potje gehad omdat dat gewoon teweinig is. en voor ons te duur dus maakte ik iedere dag gewoon een appart pannetje eten voor hem wat hij vol smaak opeet en dat is echt wel meer als 200 gram
Hier een heel potje fruit (6 maand) en een heel potje groente ( 6 maand) gevolgt door wat yoghurt. En verder krijgt ze nog 3 flessen 180 cc + 6 scheppen aan opvolgmelk.. Rond een uurtje of 3 krijgt ze nog eenbeetje thee of water en een liga of rijstwafeltje
Het beste geef je je kind gewoon zoveel als het vraagt. Nou was dat bij ons gemakkelijker, omdat wij nooit potjes hadden. Fles meteen na bijvoeding is af te raden (tenzij er moedermelk in zit). Koemelk belemmert namelijk de opname van voedingsstoffen uit ander eten, daarom moet je altijd een pauze van een uur aanhouden tussen eten en zuivel.
He Marijntje, je schrijft onderaan je bericht; even geen nutrix vanwege verstopping....kan je kindje dat krijgen van de nutrix? Jesper heeft namelijk al 2 dagen niet gepoept. Heeft wel genoeg windjes maar geen poepje....normaal poept hij om de dag.
Dat kan idd komen van de Nutrix, dat is nl rijstebloem, en rijst stopt bij sommige baby's... Jelle had dat ook, gewoon even niet geven en later opnieuw proberen.
Nou ik denk dat het niet nodig is aangezien hij net een enorme poepbroek had hahaha niks aan de hand dus!
Ik volg inderdaad het schema van het CB waar op staat dat de groente wordt gevolgd door een halve fles. Ik ga er van uit dat ze vanaf 7 maanden yoghurt mag na de groente in plaats van de fles en dat ze dan automatisch op 3 flessen zit. Maar ik heb ook gelezen dat melk onderandere de absorptie van ijzer tegen gaat. Maar goed, op 125 gram groente en dan een sapje doet ze het volgens mij nu niet. Zal het volgende week met het CB bespreken. Groetjes, Marijntje