Bv en flesvoeding vitamine K ?

Discussie in 'Voeding' gestart door novmama, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dame krijgt bv en flesvoeding (friso bij borstvoeding) Maar moet ze dan nog vitamine K druppels per dag krijgen of niet?

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb het toen Lena nog volledig bv kreeg een of twee keer gegeven. Dacht als bv dan zo volledig is is er ook wel een reden dat het er niet in zit en vermoedelijk komen de deskundigen over een paar jaar toch wel met 'oh ja, vitamine K is onnodig want blablabla...'

Ik zou er zeker met fv er naast dan ook niet extra bij gaan geven, maar dat is mijn mening en gewoon gebaseerd op mijn gevoel.

3. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Je kan het beste even contact opnemen met het consultatiebureau, die hebben van die schema's voor fles/borstvoeding en het geven van vitamine K en D. Ik weet dat als je meer dan 360cc aan flesvoeding geeft je geen D meer hoeft te geven maar hoe dat met de vitamine K zit?

Ik zal er maar voorzichtig mee zijn, want teveel vitamine K is niet zo goed

4. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    wanneer je flesvoeding geeft hoef je geen vitamine k meer te geven. In fv zit dit nl al verwerkt. ( Ook als je maar een fles per dag geeft naast je bv, aldus mijn kraamhulp)
    Als je het er nog bij zal geven krijgt ze er teveel van binnen.

5. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
  6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik van bv langzamer hand over ging op de fles, moest ik de druppels afbouwen.
    dit had ik toen na gevraagd aan het cb.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    bij ons zeiden ze dat zolang je meer bv geeft dan fv je gewoon nog vit k kon geven. geef je trouwens ook vit d?

8. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Volgens de kraamzorg hoefde vitamine D helemaal niet... Ik had ze alle 2 wel gekocht ... Vitamine K geef ik ook niet meer nu ze half fles half borst geef..

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lekker advies van de kraamzorg dan, het zou wel geadviseerd moeten worden namelijk. Ik geef het alleen op dagen dat Eva niet of nauwelijks buiten komt.

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    bij minder dan 300 ml opvolgmelk is het raadzaam vit d bij te geven.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0

Deel Deze Pagina